printlogo


کد خبر: 174558تاریخ: 1396/2/4 00:00
حساس‌ترین تقابل بین الهلال و پرسپولیس
پل سعودی برای صعود

پرسپولیس امروز دوشنبه در لیگ قهرمانان آسیا در کشور عمان به مصاف تیم الهلال عربستان می‌رود. پرسپولیس بعد از برگزاری جشن قهرمانی 100 هزار نفره در ورزشگاه آزادی اکنون باید در آسیا از اعتبارش دفاع کند. سرخپوشان ایران اگر می‌خواهند در لیگ قهرمانان نیز توانایی‌شان را به نمایش بگذارند باید 3 امتیاز از حریف متمول و پرامکانات عربستانی بگیرند. الهلال هم مثل پرسپولیس قهرمان لیگ عربستان شده و با خیال راحت در این مسابقه به میدان می‌آید. حریف سعودی با 8 امتیاز در صدر جدول است اما شاگردان برانکو برای باقی‌ماندن در رقابت‌ها باید 3 امتیاز از الهلال بگیرند. پرسپولیس در این بازی 2 غایب بزرگ دارد. سیدجلال حسینی کاپیتان تیم و سروش رفیعی بازیکن خلاق سرخپوشان به دلیل دو اخطاره بودن در این بازی حضور ندارند البته حسینی همراه پرسپولیس در عمان حضور دارد. یاسر قحطاتی هم در تیم الهلال غایب است. این بازی در حالی در عمان برگزار می‌شود که باشگاه الهلال تماشای این مسابقه را برای هواداران رایگان اعلام کرده. این بازی نبرد قهرمانان ایران و عربستان است و قطعا تیم برنده حرف‌های زیادی برای گفتن در لیگ قهرمانان آسیا دارد. برانکو معتقد است الهلال رئال‌مادرید آسیاست و تیم پرسپولیس در گروه مرگ قرار دارد. شاگردان برانکو اگر از این گروه مرگ، زنده و سلامت عبور کنند، شیرینی جشن قهرمانی‌شان چند برابر می‌شود. مساوی هم امیدهای اندکی برای صعود پرسپولیس روی کاغذ باقی می‌گذارد اما با توجه به نبرد الریان و الهلال در روز پایانی می‌توان گفت سرخپوشان در صورت مساوی شانسی برای صعود نخواهند داشت.
جشن صعود سبزپوشان در اصفهان؟
ذوب‌آهن اصفهان امروز دوشنبه میزبان تیم العین امارات در ورزشگاه فولادشهر اصفهان است. ذوب‌آهن اصفهان تیمی جوان، سختکوش و باشهامت است. سبزپوشان ایرانی اگر امروز بتوانند تیم العین امارات را که نایب‌قهرمان آسیا هم هست شکست بدهند، صعودشان قطعی می‌شود و می‌توانند در ورزشگاه فولادشهر اصفهان جشن صعود بگیرند. ذوب‌آهن در این مسابقه علی حمام، بازیکن لبنانی خود را به دلیل مصدومیت احتمالا در اختیار نخواهد داشت. ذوب‌آهن به بلوغ تاکتیکی رسیده و کار تیمی منظمی دارد. شاگردان مجتبی حسینی در بازی رفت توانستند با ارائه یک فوتبال منظم و هوشمندانه در امارات به یک مساوی برسند و اکنون یک پله بالاتر از العین قرار گرفته‌اند. پیروزی در این مسابقه ممکن است ذوب‌آهن را به صدر جدول لیگ هم برساند. مساوی در این بازی بازهم ذوبی‌ها را در رده دوم جدول نگه می‌دارد اما ذوب‌آهن برای صعود قطعی باید در خانه با حمایت تماشاگرانش پیروز شود.
غیبت مشکوک یک بازیکن
تیم فوتبال الهلال عربستان در حالی برای بازی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا راهی عمان شده است که «محمد شلهوب» هافبک باتجربه این تیم به صورت مشکوکی غایب است. پرسپولیس در حالی پا به این مسابقه می‌گذارد که مهره‌های تاثیرگذار این تیم از جمله سیدجلال حسینی و سروش رفیعی به خاطر محرومیت و محمد انصاری به خاطر مصدومیت قادر به همراهی سرخپوشان نیستند. با این حساب برانکو با تغییرات اساسی در ترکیب تیمش، پرسپولیس را روانه بازی با الهلال خواهد کرد. از سوی دیگر، شرایط تیم الهلال عربستان هم که چند روز پیش قهرمان لیگ این کشور شد، تفاوت چندانی با پرسپولیس ندارد. الهلال چند بازیکن اصلی خود را برای بازی با پرسپولیس به مسقط نبرده است. «یاسر الشهرانی» به دلیل مصدومیت به بازی با پرسپولیس نمی‌رسد. همچنین غیبت «محمد شلهوب» هافبک باتجربه الهلال هم در عمان حسابی سروصدای زیادی در رسانه‌های عربستانی به راه انداخته است. در حالی که باشگاه تاکید کرده شلهوب به‌خاطر مشکل سلامتی به عمان نرفته اما روزنامه «الریاضیه» به نقل از منابع آگاه و نزدیک به تیم خبر داده است که این غیبت به خاطر اختلافاتی است که در الهلال وجود دارد. این روزنامه اعلام کرده است شلهوب به‌خاطر اینکه به صورت کامل برای الهلال بازی نمی‌کند، حسابی از دست «رامون دیاز» سرمربی این تیم دلخور و ناراحت است؛ بخصوص اینکه این بازیکن اعتقاد دارد از نظر فنی و بدنی در شرایط بسیار خوبی به‌سر می‌برد. ناراحتی شلهوب به قدری است که وی حتی در پایان بازی با الشباب که منجر به قهرمانی الهلال شد، با یکی از دوستان نزدیکش ورزشگاه را ترک کرد.
از سوی دیگر، الهلال که روز شنبه وارد عمان شد با استقبال زیاد هواداران عمانی مواجه شد. این تیم یک جلسه تمرین در مسقط برگزار می‌کند و با تصمیم رامون دیاز، این تمرین پشت درهای بسته و به دور از چشم خبرنگاران و هواداران برگزار خواهد شد.
برانکو: با خوش‌بینی بازی می‌کنیم
سرمربی پرسپولیس از دیدار با الهلال به عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های این تیم در آسیا یاد کرد و گفت: در بازی اول نشان دادیم که الهلال بهتر از ما نیست. برانکو ایوانکوویچ قبل از  دیدار برابر الهلال عربستان در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا گفت: با تیمی بازی داریم که بیشترین قهرمانی را در لیگ کشورش داشته و همیشه در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و برخی اوقات در نیمه‌نهایی هم حاضر بوده است. ضمن اینکه در لیگ کشورش هم 2 هفته مانده به پایان مسابقات قهرمان شده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ما بازی سختی داریم. بویژه اینکه 3 بازیکن خود را در اختیار نداریم. سروش و سیدجلال نیستند و انصاری هم به احتمال فراوان نمی‌تواند برای ما بازی کند. برانکو خاطرنشان کرد: با این حال تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا با اتحاد و جنگندگی در دیدار برابر الهلال نتیجه مورد نظرمان را کسب کنیم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه فکر می‌کنید بتوانید به پیروزی برسید، گفت: ما با خوشبینی کامل به میدان می‌رویم. در بازی اول هم نشان دادیم الهلالی‌ها بهتر از ما نیستند. باید ببینیم کدام تیم انرژی بیشتری در زمین می‌گذارد.
ربیع‌خواه: فینال زودرس آسیاست
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دیدار ما برابر الهلال فینال زودرس لیگ قهرمانان آسیاست. محسن ربیع‌خواه که به همراه برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از دیدار عصر دوشنبه برابر الهلال حضور پیدا کرده بود با اشاره به این بازی گفت: ابتدا باید به تیم الهلال به‌خاطر قهرمانی در لیگ برتر کشورش تبریک بگویم. وی افزود: بازی سختی پیش رو خواهیم داشت و تصورم این است که دیدار پرسپولیس  و الهلال فینال زودرس آسیاست. مدافع سرخپوشان ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم نیاز به پیروزی داریم و برای شکست دادن الهلال به عمان آمده‌ایم. ربیع‌خواه خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم 3 امتیاز این دیدار را کسب کنیم تا زمینه صعود به مرحله بعد را فراهم کنیم.
 


Page Generated in 0/0050 sec