printlogo


کد خبر: 174583تاریخ: 1396/2/6 00:00
صدای موج تغییر
رئیسی در بیرجند و قالیباف در قم مهم‌ترین برنامه‌های خود برای ایجاد تغییرات ملموس در معیشت مردم را اعلام کردند

برنامه‌های کاندیداهای جبهه انقلاب وارد مرحله بسیار جدی شده است. محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در قم از سیستم فاسد بانکی در کشور بشدت انتقاد کرد و درباره برنامه‌های خود برای رفع تبعیض و بی‌عدالتی اقتصادی در کشور توضیح داد. قالیباف دوباره قول خود به مردم برای ایجاد 5 میلیون شغل طی مدت 4 سال را یادآوری کرد. او به موضع‌گیری دولتی‌ها علیه این قول خود نیز واکنش نشان داد و گفت نگاه آنها نه به داخل و ظرفیت‌های مردم ایران، بلکه به خارج است. سیدابراهیم رئیسی نیز روز سه‌شنبه به بیرجند رفت و با استقبال پرشور مردم این شهر مواجه شد. رئیسی در مصلای بیرجند به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت مطابق این برنامه باید سالانه یک‌میلیون شغل ایجاد کرد. رئیسی همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان معیشتی در 3 دهک پایین جامعه گفت برنامه او 3 برابر کردن یارانه این 3 دهک است. او همچنین گفت در صورت پیروزی در انتخابات در نظر دارد طی مدت چند ماه لایحه‌ای درباره ریشه‌کنی بسترهای فساد در کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
اظهارات رئیسی و قالیباف، کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سرآغاز یک رقابت جدی برای ایجاد تغییر در مدیریت اجرایی کشور است. اظهارات صریح و ارائه برنامه‌های کارشناسانه برای ایجاد تغییر مثبت در اقتصاد از سوی رئیسی و قالیباف و نیز استقبال پرشور مردم از این کاندیداها باعث شد صدای موج تغییر از هم‌اکنون شنیده شود. موجی که روز جمعه در اولین مناظره زنده کاندیداها می‌تواند با سرعت بسیار زیاد شتاب بگیرد.
قالیباف و قرار ایجاد 5 میلیون شغل
محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در دومین سفر تبلیغاتی خود در مسجد حضرت امیرالمؤمنین شهر قم گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور، نظام و مردم نیازمند تحول اساسی در عرصه اقتصادی هستند. قالیباف اظهار داشت: این سزاوار نیست که جوانی می‌بیند مادرش در خانه مردم خدمتکاری می‌کند، پول جمع می‌کند تا فرزندش تحصیل کند و آن فرزند مدام فکر می‌کند که جبران این محبت مادرش را بکند اما وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود می‌بیند گذران زندگی‌اش باید با کمک مادرش باشد. قالیباف ادامه داد: اگر اطلاعات آماری ۱۵۰ کشور در رتبه اقتصادی را بررسی کنیم ما جزو ۱۰ کشور آخر هستیم. دقیقا در جایی که پتانسیل داریم آخر هستیم. این چه معنایی دارد. وی تصریح کرد: در بیکاری، رکود و گرانی چه رتبه‌ای داریم، اینها نتیجه چیزی جز سوءمدیریت و ضعف در اداره کشور نیست. قالیباف گفت: ۱۲ فروردین سال 58 با مردم پیمان بستیم، معلوم شد که مردم هرجا حضور در صحنه داشتند موفق بودیم اما امروز ۹۶ درصد مردم از گردونه اقتصادی خارج هستند. به گزارش مهر، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اصل ۴۴ و سیاست‌های کلان ابلاغی رهبری را عملی می‌کنیم. امروز سرمایه بانک‌ها متعلق به چه کسی است؟ پول مردم در بانک‌هاست اما چقدر داریم کسانی را که برای وام ازدواج در صف هستند. پول ۹۸ درصد بانک‌ها در اختیار تنها ۴ درصد مردم قرار می‌گیرد در حالی که جوانان برای 5 میلیون تومان وام ماه‌ها درگیر هستند. وی گفت: اگر امروز در تهران توفیق خدمتگزاری دارم باید دغدغه مردم را داشته باشم. اگر دغدغه نداشته باشم فقط به همان 4 درصد مردم می‌پردازم که نتیجه آن بی‌اعتمادی و خلف وعده و بی‌عملی است. قالیباف گفت: گاهی برنامه هست اما اجرا و مدیریت مهم‌تر است. ما امروز در حوزه کارآمدی مشکل داریم. آنقدر نیروی جوان و صاحب‌نظر در ایران وجود دارد که می‌توانند برای ما افتخارآفرینی کنند اما وعده‌ها روی هم انباشته شده و ملت بی‌اعتماد شده‌اند. وی افزود: بزرگ‌ترین سرمایه برای یک کشور اعتماد است اما امروز با عملکردها این اعتماد را از بین برده‌اند. مردم دل‌نگران هستند. وقتی اقدامی به مردم ختم می‌شود می‌گویند بودجه نداریم. خب! مردم می‌گویند چطور بودجه جاری دولت به 3 برابر تبدیل شده اما برای دادن همین یارانه‌ای که به قشر مستضعف تعلق می‌گیرد و اگر نباشد نمی‌توانند زندگی کنند، می‌گویید بودجه نیست. شاید بگویند هزینه‌های دولت بالا رفته است اما آیا مردمی که با این پول زندگی می‌کنند قدرت خریدشان پایین نیامده؟ وی با اشاره به نوع نگاه کهنه و قدیمی برای حل مشکلات در کشور گفت: روش‌های مدیریتی برای ۶۰ سال قبل است. این روش‌ها بسیار پرهزینه و گران است و باید با نگاه نسل چهارمی کشور را مدیریت کرد. قالیباف گفت: چرا امروز می‌گوییم پول نداریم. پول داریم، روش بلد نیستیم. وقت‌گذار نیستیم، مردم را وارد کار نمی‌کنیم. طبیعی است کسانی که می‌گویند نمی‌شود ۵ میلیون شغل ایجاد کرد نگاه‌شان به جای دیگری است. اگر نمی‌شود، پس این همه جوان درخواست‌کننده شغل را باید چه کار کنیم؛ می‌شود ولی نه با روش شما که ۲۵ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور شود. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: ما
۲۹ اردیبهشت می‌خواهیم برای مدیریت اجرایی کشور تصمیم بگیریم. می‌توان با این ظرفیت مشکلات اقتصادی را طی ۴ سال حل کرد تا مردم امیدوار شوند. مردم این اراده را دارند.
رئیسی و یارانه 3 برابری
سیدابراهیم رئیسی نیز صبح دیروز سه‌شنبه به خراسان جنوبی رفت و در میان استقبال باشکوه مردم بیرجند، در مصلای این شهر گفت: مردم از حرف و وعده خسته شده‌اند و همه چیز باید در میدان عمل اتفاق بیفتد. رئیسی با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و بیکار شدن جوانان مشغول به کار در آنها اظهار داشت: کرامت یک جوان، بازنشسته، کارمند و کارگر، شغلی شرافتمندانه را طلب می‌کند. وی ادامه داد: ایجاد معیشت و شغل مناسب برعهده دولت اسلامی است تا با امکانات خود تلاش کند شغل باکرامت را برای همه افراد جویای کار فراهم کند. به گزارش فارس، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه افرادی که درآمد آنها فقط ۴۵ هزار تومان یارانه است، چگونه باید زندگی کنند، گفت: آیا در کشور امکانات وجود ندارد؟‌ یا می‌شود با شیوه‌ای از مدیریت، زندگی افراد فقیر را از این شرایط نجات داد؟ وی دغدغه تأمین مسکن را یکی دیگر از مشکلات جوانان و جامعه دانست و افزود: طرحی برای مسکن شروع می‌شود و زمانی که دیوارهای آن بالا می‌رود جوان‌ها امیدوار می‌شوند که خانه‌دار خواهند شد، ولی ناگهان این طرح متوقف و معطل می‌شود، کسی که فرش زیر پا و وسایل زندگی خود را فروخته تا صاحب مسکن شود، با این نوع اقدامات چه باید بکند؟ رئیسی تأکید کرد: معتقدم با همین درآمد کشور می‌توان کاری کرد که دیگر خانواده‌ای در فقر مطلق وجود نداشته باشد و می‌توان یارانه‌ای که در حال پرداخت است را در 3 دهک پایین بالا برده و تا میزان ۲ تا ۳ برابر افزایش داد.  وی ادامه داد: می‌شود در بازار مسکن و با ایجاد مسکن کرامت و تکمیل مسکن‌های موجود مشکل بیکاری را بین جوانان و دیگر صنایع حل کرد. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه اظهار داشت: براساس برنامه ششم، دولت موظف به ایجاد سالی یک‌میلیون شغل است و ما معتقدیم در سال می‌شود یک تا 5/1 میلیون شغل ایجاد کرد و ریشه بحران بیکاری را از کشور برداشت. وی بازگرداندن کارگاه‌های تولیدی نیمه‌تعطیل و تعطیل به مدار کار را امری قابل انجام خواند و گفت: در 4 سال دولت برای هر سال می‌توان ۲۵ درصد این کارگاه‌ها را به چرخه کار برگرداند اما این اقدام، کار، تلاش، مدیریت جهادی و عدم چشمداشت به دست بیگانگان را می‌طلبد. وی با انتقاد از فساد اداری در کشور تصریح کرد: مردم از اخباری که درباره این فساد منتشر می‌شود نگران هستند. تا کی مردم باید شاهد فساد در کشور باشند و آیا نمی‌شود فساد اداری را از کشور حذف کرد؟ رئیسی با بیان اینکه عدم رفع بسترهای فساد در کشور برای من تبدیل به یک غصه شده است، گفت: رئیس دولت و وزرای آن بیش از هر کسی باید مدعی مبارزه با فساد باشند و فساد به هیچ‌وجه زیبنده دولت اسلامی نیست. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: من اگر با لطف مردم و خدا در جایگاه دولت قرار بگیرم، در 6 ماهه اول، ساختارهای موجب فساد در کشور را در گزارشی به مردم و مجلس معرفی خواهم کرد و اگر راه‌حل آن در دولت وجود داشته باشد، آن را با ارائه لایحه انجام  خواهم داد تا دیگر مردم شاهد بروز پرونده‌های فساد در کشور نباشند.
 


Page Generated in 0/0070 sec