printlogo


کد خبر: 174603تاریخ: 1396/2/6 00:00
نبض جامعه

افزایش شرکت‌های حاضر در نمایشگاه «ساخت ایران»
براساس تازه‌ترین اطلاعات پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، ۹ هزار محصول دانش‌بنیان در این رویداد عرضه شده ‌است که به نسبت سال گذشته رشدی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش تسنیم، پرویز کرمی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با اشاره به اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره توجه به حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: با توجه به نتایج به‌دست آمده و رضایت مراکز علمی، فناوری و پژوهشی کشور و همچنین سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرانی از این اقدام، معاونت علمی و فناوری «پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» را در سالن‌های خلیج‌فارس، میلاد، 40و 41 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار کرد. تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده درباره شرکت‌ها و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه نشان می‌دهد 394 شرکت با 420 ماده و 9 هزار و 344 محصول- تجهیزات در این نمایشگاه حاضر هستند که رشدی حدود 8 درصدی را در بخش شرکت‌ها، افتی 15 درصدی را در بخش مواد و مجددا رشدی 15 درصدی را در بخش تجهیزات به نسبت نمایشگاه سال گذشته (چهارمین دوره) نشان می‌دهد.

سازمان غذا و دارو:
چای با طعم رنگ خوراکی نخورید
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو، افزودن رنگ خوراکی به چای را غیرمجاز و ممنوع دانست. به گزارش مهر، نسترن محمدی با اشاره به طعم‌دهنده‌های افزوده شده به چای، آنها را به 2 گروه طبیعی یا مشابه طبیعی دسته‌بندی کرد و گفت: هر دو نوع اینها  بر مبنای  مقررات ملی و بهداشتی و اخذ مجوزهای بهداشتی، مورد مصرف کارخانه‌های تولیدی قرار می‌گیرند. وی با اشاره به تولید چای سیاه به 2 صورت CTC و ارتدکس اظهار داشت: چایی که با توجه به شکل فیزیکی از سوی تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی به نام چای «کله مورچه» معروف شده است نوعی از چای سیاه است که با روش فرآوری توسط دستگاه‌هایی که برای خردکردن برگ چای استفاده می‌شود به شکل ریز و گرانوله در می‌آید که همین امر و سطح تماس بیشتر آن با آب موجب می‌شود رنگ‌دهی این نوع چای بیشتر از انواع دیگر باشد.

قلیانی‌ها بیشتر سکته می‌کنند
رئیس کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با اشاره به عوامل بروز سکته مغزی گفت: قلیانی‌ها نسبت به سایر افراد احتمال بیشتری برای ابتلا به سکته مغزی دارند. به گزارش مهر، دکتر بابک زمانی در ارتباط با برگزاری بیست‌وچهارمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهار داشت: در این کنگره که با هدف ارائه جدیدترین دستاوردها در حوزه نورولوژی برگزار می‌شود، میهمانانی از داخل و خارج از کشور حضور یافته و جدیدترین یافته‌ها و اطلاعات میان حضار به اشتراک گذاشته خواهد شد. وی با بیان اینکه موضوعاتی همچون ام‌اس، سردرد و سکته مغزی در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد و برخی اساتید نیز در این زمینه‌ها سخنرانی دارند، گفت: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر و نخستین عامل ناتوانی در کشور به شمار می‌رود. دکتر زمانی به تأثیر مصرف قلیان و استعمال دخانیات در بروز سکته مغزی اشاره کرد و عنوان داشت: خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند، چرا که این مساله علاوه بر بروز آسیب برای خانواده‌ها سبب ایجاد بیماری‌های مختلف از جمله سکته مغزی می‌شود.

امتحانات دانشگاه فرهنگیان  بعد از ماه رمضان
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: امتحانات نیمسال دوم دانشگاه فرهنگیان به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان از دهم تیرماه آغاز می‌شود. به گزارش میزان، نعمت‌الله موسی‌پور، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به زمان برگزاری امتحانات نیمسال دوم در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: این آزمون‌ها از تاریخ 10 تیرماه آغاز می‌شود و تا 22 همان ماه ادامه دارد. وی افزود: امتحانات نیمسال دوم دانشگاه فرهنگیان به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان و مشارکت بسیاری از دانشجویان در شب قدر به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شده است. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه آموزشی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غیبت‌های موجه در زمان آزمون‌ها حذف آن درس مورد نظر را به دنبال دارد و با غیب‌های غیرموجه، آن فرد غیبت خواهد خورد.
 


Page Generated in 0/0053 sec