printlogo


کد خبر: 174604تاریخ: 1396/2/6 00:00
اخبار

خودکشی  معضل بزرگ جوانان چینی
جوانان چینی در رده سنی 15 تا 35 سال، با پایان دادن به زندگی خود، خودکشی را تبدیل به معضل بزرگی در جامعه چین کرده‌اند. به گزارش فارس، گزارش‌های حقوقی روزانه در کشور چین نشان می‌دهد خودکشی در بین مردم این کشور بسیار رایج شده و هراسی از آن دیگر بین افراد جامعه وجود ندارد.  بر اساس آمارهایی که وزارت بهداشت کشور چین منتشر کرده است، مهم‌ترین و بارزترین علت مرگ جوانان 15 تا 35 ساله این کشور، خودکشی است.  کارشناس روانشناسی از دانشگاه جنوب غربی چین در ارتباط با دلایل خودکشی در این کشور می‌گوید: «علت‌ خودکشی در بین جوانان متفاوت است و هر کدام از‌ آنها از مشکلی رنج می‌برند که قادر به حل آن نیستند و در نهایت خودکشی را به عنوان آخرین و بهترین راه انتخاب می‌کنند». خودکشی در بین دانشجویان این کشور  نیز بسیار شایع شده است؛ در بعضی موارد دیده می‌شود یک دانشجوی خوب که سابقه تحصیلی قابل دفاعی دارد، بر اثر از دست دادن یک رابطه دوستی تصمیم به خودکشی می‌گیرد و به زندگی خود پایان می‌دهد.

دادستانی تهران مطرح کرد
ضرورت اقدامات پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی
دادستان تهران گفت: جمع‌آوری زنان خیابانی از طریق سیاست مقابله به تنهایی ممکن نیست، بلکه دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای عمل کنند که این افراد از چرخه این جرم خارج شوند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دومین جلسه دادستانی تهران با موضوع آسیب‌های اجتماعی (عفاف و حجاب) با حضور برخی معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران و تعدادی از مسؤولان انتظامی و اجرایی مرتبط، به ریاست دکتر عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران برگزار شد. جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به جلسات برگزار شده طی سال گذشته درباره آسیب‌های اجتماعی از جنبه‌ عفاف و حجاب اظهار داشت: مفاسد اجتماعی جزو 5 اولویت اول تعیین شده توسط مقام معظم رهبری برای بررسی و تدبیر از سوی مسؤولان است.  جعفری‌دولت‌آبادی در بیان ضرورت استمرار اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی، کارهای مقطعی شاید به ظاهر اثرگذار باشد اما آثار آن در طولانی‌مدت باقی نمی‌ماند و نتیجه مطلوب نخواهد داشت. جعفری‌دولت‌آبادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افزون بر اقدامات مقابله‌ای، اقدامات پیشگیرانه، صیانت و توانمندسازی را نیز ضروری خواند و به عنوان مثال با اشاره به موضوع زنان خیابانی اظهار داشت: جمع‌آوری زنان خیابانی از طریق سیاست مقابله به تنهایی ممکن نیست، بلکه دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای عمل کنند که این افراد از چرخه این جرم خارج شوند. مسائل اخلاقی و اجتماعی زمانبر است و به دلیل ارتباط با روح و روان افراد می‌تواند با مقاومت مواجه شود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد
خطر آبگرفتگی و سیلاب برای ۱۱ استان کشور
سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش باران، رگبار و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در بخش‌هایی از ۱۱ استان کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای وضعیت بارندگی‌های ساعت‌های آتی و مناطق بارانی را پیش‌بینی کرد. این سازمان برای امروز 6 اردیبهشت ماه بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان و بارش باران گاهی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر در مازندران و گلستان، همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد پیش‌بینی کرده است.   اخطاریه سازمان هواشناسی می‌افزاید: مهم‌ترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه بویژه در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت است. از این رو به هموطنان عزیز توصیه می‌شود، ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه‌ریزی و انجام سفر یا تردد در استان‌های اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.
 


Page Generated in 0/0055 sec