printlogo


کد خبر: 174619تاریخ: 1396/2/6 00:00
رویدادها

سانسور اندیشه‌ام را درک نمی‌کنم
کارگردان فیلم «راه‌رفتن روی سیم» گفت: من به دغدغه‌های فرهنگی، فلسفی و حکمی شناخته شده هستم اما سانسور اندیشه‌ام را از سوی ارشاد متوجه نمی‌شوم. به گزارش فارس، احمدرضا معتمدی، کارگردان صاحب سبک سینمای ایران درباره نمایش فیلم «راه رفتن روی سیم» گفت: تقاضای پروانه نمایش از وزارت ارشاد را ارائه دادیم و امیدواریم بتوانیم پاسخ روشنی از ارشاد دریافت کنیم زیرا ما در جشنواره پاسخ روشنی دریافت نکردیم. من فیلم را برای تقدیم به استاد رضا داوری اردکانی ساختم. کارگردان تحسین شده فیلم «زشت و زیبا» در ادامه تاکید کرد: جوانان امروز فدای شرایط می‌شوند به دلیل اینکه زبان را اگر از قومی بگیرید از آن قوم چه می‌ماند؟ در اصل هویت آن قوم را از بین بردید. وقتی اختلال در این گفتمان ایجاد می‌کنیم توسل به گفتمان بیگانه شکل می‌گیرد. مهاجرت لازم نیست به صورت فیزیکی باشد و افراد از مرزها خارج شوند، افراد مهاجرت کردند زیرا در زبان بیگانه خانه کردند. زبان خانه وجود است و این جوانان خانه‌شان را از دست داده‌اند. با سیاست‌های فرهنگی مأمن خود را از دست دادند. این فاجعه فرهنگی به یک فاجعه اجتماعی تبدیل می‌شود و نسل جوان هر روز از خود بیگانه‌تر و از هویت خود دور می‌شود و گسست نسلی ایجاد می‌شود که برای ما جای تعجب است.

«ملودی شهر بارانی» در تماشاخانه مهر
میکائیل شهرستانی نمایشنامه‌ «ملودی شهر بارانی»، نوشته‌ مرحوم اکبر رادی را از ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌برد. به گزارش تسنیم، «ملودی شهر بارانی» قصه‌ خانواده‌ای مرفه و ساکن شهر رشت در سال‌ پایانی جنگ دوم جهانی را روایت می‌کند که بزرگ این خانواده مرحوم شده و فرزند کوچک‌شان پس از 7 سال دوری و تحصیل در کشور سوییس به وطن بازمی‌گردد و ماجراهایی پیش‌رو می‌بیند... این نمایشنامه‌ پیش‌تر توسط هادی مرزبان اجرا شده است و میکائیل شهرستانی نیز در زمستان  93، در نمایش «هفت پرده»، پرده نهایی را به بخشی از این نمایشنامه اختصاص داده بود. این نمایش  در سالن چهارسوی مجموعه‌ تئاتر شهر روی صحنه رفت. «ملودی شهر بارانی» قرار است هر روز رأس ساعت 19 در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری روی صحنه رود. تماشاخانه‌ مهر در تقاطع خیابان حافظ و خیابان سمیه واقع شده است. علاقه‌مندان جهت رزرو بلیت می‌توانند به سایت www.tik8.com مراجعه کنند.

«آن، مان، نباران» در راه نمایشگاه
مجموعه شعر «آن، مان، نباران» سروده مصطفی رحماندوست مناسب کودکان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط انتشارات سوره مهر عرضه می‌شود.  به گزارش فارس، مجموعه 7 جلدی «آن، مان، نباران» 7 نمایشنامه‌ به قلم مصطفی رحماندوست خالق اثر «صد دانه یاقوت» است. نمایشنامه‌ها به جای «یکی بود یکی نبود» با «آن‌، مان، نباران» آغاز می‌شود. این نمایشنامه‌ها کوتاه و آهنگین هستند و با 2 یا 3 شخصیت اجرا می‌شوند. در این نمایشنامه‌ها یکی باران می‌شود یکی گلدان؛ خلاصه بچه‌ها فرصتی پیدا می‌کنند تا هرکدام در نقشی فرو روند و با هم بازی کنند. شعرهای این مجموعه، آهنگین هستند چون ریتم را نمی‌توان از شعر خردسال حذف کرد. برای مثال بعضی «هیچانه‌ها» هیچ معنا و مفهوم خاصی ندارند اما به خاطر آهنگی که دارند بچه را جذب می‌کنند. به گفته نویسنده اثر، «آن، مان، نباران» در حقیقت 7 نمایشنامه کوتاه برای اجرا در مهد کودک و مجموعه‌ای با رویکرد نهادینه کردن سبک زندگی از دوران خردسالی است. گفتنی است انتشارات سوره مهر حوزه هنری در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیش از 70 عنوان کتاب دیجیتال و چاپ اولی حضور خواهد یافت.

بازهم لغو فروشنده!
مستند «فروشنده» که قرار بود در دانشگاه اصفهان به نمایش درآید یک ساعت قبل از نمایش اکران آن لغو شد! به گزارش فارس، در ادامه لغو اکران مستند «فروشنده» با دستور دولتی در دانشگاه شریف این مستند در دانشگاه اصفهان نیز یک ساعت قبل از اکران لغو شد. این مستند که نگاه دقیقی به نحوه مذاکرات و توافق برجام دارد، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اما دولت تاب و تحمل نقد مطرح شده در این فیلم را ندارد و تاکنون در 2 دانشگاه اکران فیلم لغو شده است.  مستند «فروشنده» 100 دقیقه‌ای است که بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران حوزه رسانه از جمله نادر طالب‌زاده دیدن آن را به اقشار مختلف توصیه کردند.


Page Generated in 0/0136 sec