printlogo


کد خبر: 174620تاریخ: 1396/2/6 00:00
نماینده سعودی با کمک داور از شکست مقابل پرسپولیس گریخت
دریچه صعود باز ماند

پرسپولیس که با تساوی برابر الریان کار خود برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را سخت کرده بود برابر الهلال هم به تساوی رسید تا شانس صعودش کم شود. دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الهلال در دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه سلطان قابوس عمان برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه اول شاگردان برانکو برتر از حریف بودند و صاحب چند موقعیت هم شدند اما حملات این تیم آنقدر زهردار نبود که بتواند دروازه حریف عربستانی را با خطر جدی مواجه کند. نیمه دوم هم  شاگردان برانکو به قصد رسیدن به پیروزی وارد زمین شدند و برای رسیدن به این مهم تلاش زیادی انجام دادند اما دفاع خوب الهلال که برای تساوی به میدان آمده بود اجازه باز شدن دروازه را نداد. پرسپولیس در چند مقطع می‌توانست دروازه الهلال را باز کند اما دروازه‌بان حریف واکنش‌های زیبایی داشت. در یکی از این صحنه‌ها پاس وحید امیری پشت مدافعان الهلال به طارمی رسید و او هم ضربه خوبی به توپ زد اما دروازه‌بان حریف با واکنشی عالی توپ را به کرنر فرستاد. در دقایق پایانی این دیدار بازیکنان پرسپولیس که خسته شده بودند و برانکو هم تعویضی انجام نداده بود تلاش زیادی کردند تا دروازه الهلال را باز کنند. در دقیقه ۸۳ این دیدار پاس طارمی به علیپور رسید که ضربه محکم این بازیکن با اختلاف اندکی به بیرون رفت. الهلال با این تساوی ۹ امتیازی شد و صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرد. پرسپولیس هم با ۶ امتیاز در رده سوم باقی ماند البته شانسش برای صعود کاهش یافته است.  در این بازی در دقیقه 8 مدافع الهلال روی علیپور مرتکب یک خطای واضح پنالتی شد که داور عراقی به‌رغم نزدیک بودن به صحنه ترجیح داد در سوتش ندمد. کارشناسان داوری فوتبال کشورمان روی صحیح بودن این پنالتی عقیده مشترک داشتند.
الوحده شانس صعود پرسپولیس را زنده نگه داشت
تیم فوتبال الوحده امارات با برتری پرگل برابر نماینده قطر شانس صعود پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را زنده نگه داشت. هفته پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در گروه چهارم شامگاه دوشنبه با دیدار تیم‌های الوحده امارات و الریان قطر پیگیری شد که این بازی با نتیجه پرگل ۵ بر یک به سود تیم اماراتی به پایان رسید. این نتیجه در حالی رقم خورد که اگر الریان قطر به برتری دست پیدا می‌کرد پرسپولیس با وجود تساوی برابر الهلال عربستان به طور کامل از دور مسابقات حذف می‌شد. با این حال هنوز شاگردان برانکو این شانس را دارند که به مرحله بعد صعود کنند. در هفته پایانی مرحله مقدماتی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باید روز ۱۸ اردیبهشت ماه به مصاف الوحده امارات برود و تیم‌های الهلال عربستان و الریان قطر هم با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا تکلیف 2 تیم صعودکننده مشخص شود. اگر پرسپولیس در تهران موفق به شکست الوحده امارات شود و در آن سو الهلال بازی را مقابل الریان قطر در دوحه نبازد، پرسپولیس به عنوان تیم دوم به همراه نماینده سعودی از این گروه صعود می‌کند. پس قرمزها محتاج نباختن الهلال در روز آخر هستند. در صورت پیروزی الریان در آن بازی، پرسپولیس با هر نتیجه‌ای که در تهران بگیرد حذف می‌شود.
برانکو: تمرکزمان روی شکست الوحده است
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی تیمش برابر الهلال گفت: درست است که این بازی را با پیروزی پشت سر نگذاشتیم اما روی کاغذ همچنان شانس صعود داریم. برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی بدون گل شامگاه دوشنبه تیمش برابر الهلال در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا گفت: ابتدا از بازیکنانم تشکر می‌کنم که برابر یکی از تیم‌های بزرگ آسیا نمایش خوبی داشتند. وی افزود: همانطور که قبلا نیز گفته بودم الهلال یکی از قدرتمندترین و پرافتخارترین تیم‌های آسیاست. با این حال در این دیدار ما بیشتر زمان بازی را در اختیار داشتیم و موقعیت‌هایی را هم خلق کردیم اما بدشانس بودیم و توپ‌های‌مان به گل تبدیل نشد. برانکو خاطرنشان کرد: در دیدار با الهلال هم موقعیت‌های زیادی داشتیم که یا دروازه‌بان حریف مانع باز شدن دروازه‌اش شد یا اینکه بازیکنان ما در زدن ضربات آخر دقت نداشتند و نتوانستیم به پیروزی برسیم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: با نتیجه‌ای که در دیدار الریان و الوحده رقم خورد ما هنوز روی کاغذ شانس صعود داریم و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد با برتری برابر الوحده به مرحله بعد صعود کنیم. وی درباره اینکه بازی الهلال و الریان هم در صعود پرسپولیس تاثیرگذار است، گفت: من به بازی‌های دیگر کاری ندارم و تمرکزمان روی این است که خودمان بتوانیم با برتری برابر الوحده شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشیم.
طارمی: امیدوارم شانس‌مان زنده بماند
مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس ابراز امیدواری کرد شانس صعود این تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا زنده بماند. مهدی طارمی پس از این دیدار گفت: ما با یک تیم سخت و قدرتمند بازی داشتیم و موقعیت‌هایی هم خلق کردیم اما توپ‌های‌مان گل نشد. وی افزود: با نتیجه‌ای که در بازی الریان قطر و الوحده امارات رقم ‌خورد پرسپولیس همچنان شانس صعود به مرحله بعد را دارد.
غیاثی: داور پنالتی پرسپولیس را اعلام نکرد
کارشناس مسائل داوری گفت: دقیقه 8 بازی سرنگون شدن علی علیپور خطا بود و پنالتی پرسپولیس دیده نشد. رضا غیاثی درباره سرنگون شدن علیرضا علیپور در دقیقه 8 بازی با الهلال عربستان، گفت: مدافع الهلال روی علیپور مرتکب خطا شد و داور یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام نکرد. وی افزود: کمک داور دوم مسابقه عملکرد خوبی نداشت و طی 2 صحنه به اشتباه آفساید بازیکنان پرسپولیس را اعلام کرد؛ صحنه‌ای که آفساید طارمی و امیری اعلام شد داور مرتکب اشتباه شد. کارشناس مسائل داوری در ادامه اظهار داشت: اواخر نیمه دوم توپی به دست بازیکن الهلال برخورد کرد که این صحنه خطا بود. البته اینکه خطا داخل محوطه اتفاق افتاد یا اینکه بیرون از محوطه بود در تصاویر پخش شده از تلویزیون مشخص نشد.
 


Page Generated in 0/0139 sec