printlogo


کد خبر: 174621تاریخ: 1396/2/6 00:00
رئال، شانس و داوری
همه به بارسا باختند

سعی کردند کار بارسلونا در لالیگا را زودتر تمام کنند اما نتوانستند، چون این تیم بارساست. حتی اگر روی فرم نباشد هم بارساست. با وجود اشتباهات و لغزش‌ها بازهم بارساست. وقتی بدانند چطور باید بازی کنند بیشتر شبیه بارسای همیشگی هستند. روز یکشنبه در برنابئو این تیم مانند یک قهرمان واقعی بازی کرد. این تیم توانست با فوتبال به سوت‌های جهت‌دار داوری غلبه کند. داوری که به وضوح به سود مادرید قضاوت می‌کرد، مثل تمام فصل.
فرناندس فرناندس در نیمه اول این کلاسیکو که کاملا تاثیرگذار بود، مارسلو را به خاطر خطا روی مسی که حتی باعث شد خونش ریخته شود، جریمه نکرد، اجازه داد در زمین بماند، همچنین عملکرد ضعیف تیم داوری باعث شد مادرید قبل از نیمه اول 9 نفره نشود.
چرا؟ واضح است، چون باید رئال بالاخره قهرمان لیگ شود چون این تیم در 8 فصل گذشته تنها یک بار قهرمان لیگ شده، فراموش نکنید سران برنابئو قدرت زیادی دارند، فلورنتینو پرس قدرت زیادی دارد. حالا هم ممکن است این تیم قهرمان شود اما قهرمانی که فقط شرمندگی برایش می‌ماند.  درست است که در تمام فصل بارسلونا لغزش‌هایی داشت، شکست‌های بدی داشت، برای مثال بازی مقابل مالاگا که تعیین‌کننده هم بود اما در ال‌کلاسیکوی روز یکشنبه این تیم واقعا مستحق بردن بود. مسی بی‌نظیر بود، او با هیجان و انگیزه بسیار بازی کرد. تیم هم همین‌طور. درست بود که شانس‌شان در لالیگا کمتر از مادرید بود اما نمی‌خواستند بدون جنگیدن شانس‌شان را کمتر هم بکنند.
بارسلونا جنگید، مانند جنگ سنت جورج مقابل اژدها، سرانجام هم برنده شد. نه داوری و نه شانس هیچ‌کدام نتوانستند جلوی برد بارسلونا را بگیرند. مادرید هنوز هم شانس بهتری برای برنده شدن در لالیگا دارد اما هرگز فراموش نمی‌کند که بارسلونا در این بازی مانند یک قهرمان جنگید و همه تلاشش را کرد و همه توانش را در زمین بازی پیاده کرد. این خودش شایسته یک جام افتخاری برای بارسلوناست. یک عنوان افتخاری که ارزشش از عنوان اصلی که با شرمساری همراه است، بسیار بیشتر است.
پیکه پس از گل مسی چه گفت؟
مدافع بارسلونا نسبت به گل مهاجم آرژانتینی واکنش نشان داد. بارسلونا یکشنبه‌شب در هفته سی‌وسوم لالیگا در لحظات پایانی با گلزنی لیونل مسی توانست رئال‌مادرید ۱۰ نفره را شکست دهد. جرارد پیکه پس از این گل گفت: ما همیشه بهترین هستیم. پیکه در اغلب لحظات بازی نسبت به داوری اعتراض داشت و از آن انتقاد می‌کرد. او بارها گفت: همه بازی‌ها اینچنین قضاوت می‌شود. مدافع آبی‌واناری‌ها بارها نسبت به داوری‌هایی که در طول فصل به نفع رئال‌مادرید بوده، معترض بوده است.
کاپلو: رئالی‌ها قصد مصدوم کردن مسی را داشتند
فابیو کاپلو به انتقاد از بازیکنان رئال‌مادرید پرداخت و عنوان کرد بازیکنان رئال قصد مصدوم کردن مسی را داشتند.
فابیو کاپلو، سرمربی پیشین رئال‌مادرید در ارزیابی خود از این دیدار گفت: من نگرش بازیکنان رئال را در این بازی نفهمیدم. به نظرم شیوه رئالی‌ها در این دیدار درست نبود. هر وقت ال‌کلاسیکو در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود، بازیکنان رئال سعی می‌کنند مسی را مصدوم کنند و این اتفاق را بارها دیدیم. در همان ابتدای بازی نیز مارسلو می‌خواست مسی را مصدوم کند. او درباره اخراج سرخیو راموس گفت: به نظرم اخراج راموس درست بود. کسانی که معتقدند راموس نباید اخراج می‌شد، بهتر است یک‌بار دیگر این صحنه را ببینند تا متوجه شوند راموس با چه خشونتی به پای مسی حمله کرد و به نظرم داور تصمیم درستی گرفت. کاپلو همچنین درباره مسی و رونالدو نیز گفت: اینها هر دو بازیکنان بزرگی هستند. از نظر من مسی یک نابغه در فوتبال جهان است و کریستیانو نیز یک بازیکن بزرگ. مسی متفاوت است و با بقیه بازیکنان بزرگ فرق دارد. او یک بازیکن نابغه است که کارهای جادویی با توپ فوتبال انجام می‌دهد. در این دیدار من کارهایی از مسی دیدم که قبل از آن در بازی‌های دیگر ندیده بودم و همین است که باید گفت مسی بازیکن فوق‌العاده‌ای است.
 


Page Generated in 0/0051 sec