printlogo


کد خبر: 174630تاریخ: 1396/2/6 00:00
پوتین آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه
روسیه: انگلیس را از روی زمین محو می‌کنیم

تهدیدات وزیر دفاع انگلیس علیه روسیه با شدیدترین واکنش از سوی یک مقام دفاعی مسکو از زمان پایان جنگ سرد مواجه شد. پس از آنکه مایکل فالون به بی‌بی‌سی گفت استفاده از سلاح هسته‌ای را به عنوان حمله‌ای پیشدستانه بعید نمی‌داند، معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت پارلمان روسیه این حرف‌ها را تهدید علیه کشورش دانست و گفت در صورت حمله هسته‌ای  انگلیس، روسیه این جزیره را از روی زمین محو خواهد کرد. وزیر دفاع انگلیس در این گفت‌وگوی تلویزیونی اگرچه مشخص نکرد لندن علیه چه کشوری از حمله هسته‌ای پیشدستانه استفاده خواهد کرد و گفته بود بردن نام آن کشور به سود منافع دشمنان انگلیس خواهد بود اما روس‌ها هوشمندانه این جنگ روانی انگلیسی‌ها را علیه خودشان به کار بردند و مشخصا از انگلیس به عنوان هدف هسته‌ای احتمالی‌شان نام بردند. فرانتس کلنتسیوچ، سناتور روس و معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت پارلمان روسیه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «آنچه لندن اعلام کرد به طور خودکار این سوال را مطرح می‌کند که لندن می‌خواهد از سلاح هسته‌ای علیه چه کسی استفاده کند. 2 احتمال برای توسل انگلیس به استفاده از سلاح هسته‌ای وجود دارد؛ نخست استفاده از آن برای حمله‌ای هسته‌ای به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای و دوم استفاده از آن علیه کشوری که سلاح هسته‌ای ندارد. در واکنش به حمله‌ای هسته‌ای علیه یک کشور هسته‌ای، انگلیس از روی زمین محو خواهد شد». او همچنین درباره احتمال حمله هسته‌ای به یک کشور غیرهسته‌ای نوشت: «موفقیت آمریکا در انداختن 2 بمب هسته‌ای روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن همچنان رویاپردازی انگلیس را بر می‌انگیزد».
آمادگی روسیه برای اعزام نیروی زمینی به سوریه
منابع نظامی سوری از احتمال ملحق شدن نیروی زمینی روسیه به ارتش این کشور در جنگ با تروریسم خبر دادند. روزنامه روسی ایزوستیا به نقل از این منابع از آمادگی کرملین برای اعزام نیروی زمینی به سوریه در صورت درخواست دمشق خبر داده است. این روزنامه دوشنبه اعلام کرد اولویت الحاق نیروهای ویژه روس به ارتش سوریه در مناطقی است که نبردهای جدی علیه تروریست‌ها در جریان است. به عبارت دیگر پوتین با این تصمیم نسبت به هرگونه دخالت نیروهای نظامی بیگانه در خاک سوریه هشدار داده است.
بر این اساس جنبه‌های فنی این طرح حل شده و به محض درخواست رسمی دولت بشار اسد و موافقت ولادیمیر پوتین طرح اعزام نیروهای ویژه به مناطق بحرانی سوریه عملیاتی می‌شود.
در نخستین عملیات احتمالی نیروهای روس قرار است آنها امنیت مناطق مسیحی‌نشین را در جریان عملیات محاصره کامل تروریست‌ها در استان حماه برقرار کنند. این نیروها برای برقراری آرامش و ثبات در شهر محرده به گروه‌های مردمی و ارتش کمک خواهند کرد.  
پیش از این ویکتور اوزروف، رئیس کمیته امور دفاعی مجلس علیای روسیه ابتدای هفته گفته بود در صورت حصول توافق دوجانبه، مسکو در تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برای دولت دمشق درنگ نخواهد کرد.
مسکو خواهان پایان محاصره یمن
وزارت خارجه روسیه دیروز خواهان پایان دادن به هر نوع محاصره ائتلاف تحت فرماندهی سعودی علیه یمن شد. به گزارش روسیاالیوم، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما خواهان توقف هر نوع محاصره در یمن هستیم. ما همچنین خواهان طرح ابتکارعملی فوری برای بهبود اوضاع انسانی در این کشور هستیم».


رزمایش بزرگ توپخانه‌ای کره‌شمالی
در ادامه تهدیدهای متقابل کره‌شمالی و آمریکا، منابع خبری سه‌شنبه از رزمایش بزرگ توپخانه‌ای کره‌شمالی در شرق این کشور خبر دادند. خبرگزاری کره‌جنوبی (یوپنهاپ) با اعلام این خبر نوشت رزمایش توپخانه‌ای کره‌شمالی به مناسبت هشتادوپنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار می‌شود. اسکای‌نیوز نیز گزارش داد کره‌شمالی ارتش خود را در وضعیت «آماده نبرد» قرار داده و به واحدهای موشکی راهبردی این کشور نیز دستور داده شده برای حملات احتمالی به آمریکا آماده شوند. تلویزیون دولتی کره‌شمالی، هاوایی و گوام را به عنوان اهداف این کشور در خاک آمریکا اعلام کرده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec