printlogo


کد خبر: 174696تاریخ: 1396/2/7 00:00
اخبار

رقیب فقر و بیکاری هستم
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من رقیب این و آن نیستم، بنده رقیب فقر و بیکاری در کشور هستم. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار عمومی با مردم یزد با بیان اینکه امروز ما با مشکلات بسیار زیادی در جامعه روبه‌رو هستیم و باید یک تغییر جدی در این شرایط و وضعیت اتفاق بیفتد، گفت: واقعا آیا این وضعیت برای فقرا و محرومان بعد از 40 سال قابل تحمل است و آیا نمی‌توان برای فقرا با همین امکانات وضعیت متفاوتی ایجاد کرد. وی با طرح این سوال که آیا این شرایط همان وضعیتی است که ما باید همیشه در آن باشیم یا امکان تغییر در آن وجود دارد، گفت: در حاشیه زیارت رئیس‌جمهور در مشهد به ایشان گفتم بیشترین درخواست مردم از من، نامه درخواست کار و اشتغال است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: جوان در حال تحصیل کرامتش این است که انتظار بکشد درسش تمام شود، سر کار برود و دست پدر و مادرش را بگیرد ولی متاسفانه کار برای آنها وجود ندارد. وی بیان کرد: در وضعیت فساد اداری هر روز شاهد یک پرونده و تیتر روزنامه‌ها هستیم که فلان مساله در فلان بانک و فلان اداره به‌وجود آمده و یک فساد جدید نمایان می‌شود.حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: باید از کسانی مالیات گرفت که سال‌های سال است از زیر بار پرداخت مالیات فرار می‌کنند و مالیات نمی‌دهند و درآمدهای نجومی و دلالی‌های گسترده دارند ولی توجهی به پرداخت مالیات نمی‌کنند. وی با بیان اینکه من رقیب این و آن نیستم، بنده رقیب فقر و بیکاری در کشور هستم، افزود: وضعیت و شرایط کشور به لحاظ پولی و نظام بانکی نگران‌کننده است.


برای چند روز حکومت نباید هر کاری انجام داد
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه انتخابات باید آب و رنگ اسلامی داشته باشد، گفت: انسان برای ۴ روز حکومت نباید دست به دروغ، تهمت و تخریب بزند، کسی که عقیده به قیامت دارد قطعا چنین کاری نمی‌کند. به گزارش رسا، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج خود که در مسجداعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه در ایام انتخابات بازار شایعات داغ شده و کارهای خلاف، دروغ و تهمت از طریق فضای مجازی بین مردم پخش می‌شود،  گفت: کسانی که در خارج نشسته‌اند و می‌خواهند انتخابات را بر هم بزنند یا حضور مردم را کمرنگ کنند، معلوم است ایمان به خدا و قیامت ندارند و برای پیشبرد اهداف خود هر کاری می‌کنند که حساب‌شان معلوم است. وی افزود: شایعه‌پراکنی از نظر اسلام مهم است و می‌تواند یک جامعه را متزلزل کند، آیا سزاوار است برای 4 روز حکومت انسان دست به دروغ، تهمت و تخریب بزند؟ کسی که عقیده به قیامت و جزا دارد قطعا چنین کاری نمی‌کند. برای چند روز حکومت هر کاری نباید انجام داد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتخابات باید آب و رنگ اسلامی داشته باشد، اظهار داشت: هر کسی باید خدمات خود را بیان کند، نه اینکه دست به تخریب دیگران بزند، وعده‌ها نباید دروغین باشد.

داوطلبان انتخابات به درد و رنج مردم توجه کنند
دبیر شورای نگهبان گفت: داوطلبان باید بکوشند به درد و رنج مردم توجه کنند و منتخب مردم تنها به فکر جریان‌های سیاسی نباشد. آیت‌الله احمد جنتی در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان با تبریک عید مبعث و نیز حلول ماه شعبان، گفت: ان‌شاء‌الله لیاقت بیابیم و از برکات ماه شعبان بهره بیشتری ببریم. وی با اشاره اجمالی به روند بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری و نیز میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، گفت: مراحل انتخابات تاکنون بخوبی پیش رفته است. امیدواریم در انتخابات ریاست‌جمهوری فردی که به صلاح مردم است، انتخاب شود. دبیر شورای نگهبان با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی و نیز بیکاری جوانان، تأکید کرد: ان‌شاءالله دولت آینده به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیشتر توجه کند و خداوند مقدر فرماید آنچه خیر و صلاح مردم است، اتفاق بیفتد. آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: داوطلبان باید بکوشند به درد و رنج مردم توجه کنند و منتخب مردم تنها به فکر جریان‌های سیاسی نباشد.


Page Generated in 0/0064 sec