printlogo


کد خبر: 174697تاریخ: 1396/2/7 00:00
اخبار

شرایط در دولت یازدهم روز به روز برای مردم سخت‌تر شد
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دولت فعلی وعده‌های بسیاری داده و به آنها عمل نکرده و شرایط در دولت یازدهم روز به روز برای مردم سخت‌تر شده است. سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با راه دانا، گفت: اگر دولتی ضعیف باشد دلیلی ندارد مورد اقبال مردم واقع شود، مردم به رئیس دولتی دوباره رای می‌دهند که طرح‌های اساسی و پروژه‌های بزرگی در دست اقدام داشته باشد و جامعه احساس کند دولت دیگری نمی‌تواند این پروژه‌ها را تکمیل کند و فرآیند آنها را استمرار بخشد. وی افزود: دولت فعلی وعده‌های بسیاری داده و به آنها عمل نکرده و شرایط در دولت یازدهم روز به روز برای مردم سخت‌تر شده است. در بحث تولید و اشتغال که محور سال جاری و مورد تاکید رهبری است، دولت ضعف‌هایی دارد و توان ایجاد تحول در این حوزه‌ها را ندارد. حسینی ادامه داد: دولت‌ها در 4 سال اول کار خود باانگیزه هستند و کارهای بزرگی انجام می‌دهند، این دولت 4 سال ابتدایی را بیشتر به روزمرگی گذرانده و همه دلبستگی‌اش این بوده که بعد از برجام سرمایه‌گذار خارجی جذب کند. دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: براساس نظرسنجی‌ها آرای منفی روحانی بسیار بالاست و کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات هم خود بیانگر ضعف و ناتوانی دولت است. کاندیداتوری جهانگیری به این معناست که دولت کارنامه درخشانی ندارد و برای اینکه ضعف خود را جبران کند از او استفاده کرده تا در جریان مناظرات فرافکنی کند.

احمدی: با تخلفات انتخاباتی دولتی و شخصی برخورد می‌کنیم
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با تخلفات انتخاباتی چه دولتی و چه شخصی، هرکس که می‌خواهد باشد براساس قانون برخورد می‌کنیم. به گزارش ایرنا، علی‌اصغر احمدی چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برخورد با تخلفات انتخاباتی اظهار کرد:‌ مواردی که تخلف از قانون باشد چه دولتی باشد و چه مواردی که مربوط به کسی باشد، حتما اقدام قانونی کرده و خواهیم کرد و هیچ فرقی برای ما نمی‌کند. وی افزود: مواردی از تخلفات که به ما ارائه شده است هم به قوه‌قضائیه و هم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است.

رویارویی قایق‌های تندروی ایران با ناوشکن آمریکا در خلیج‌فارس
2 مقام آمریکایی اعلام کردند یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در خلیج‌فارس یک رویارویی نزدیک با شناورهای تندرو ایران داشته است. به گزارش فارس، 2 مقام آمریکایی به شبکه فاکس‌نیوز اعلام کردند یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در خلیج‌فارس یک رویارویی نزدیک با شناورهای تندرو ایران داشتند. طبق این گزارش، مقامات آمریکایی اعلام کردند شناورهای ایران به ناوشکن «یواس‌اس میهن» آمریکا در خلیج‌فارس نزدیک شده‌اند. این گزارش ادامه می‌دهد میهن به منظور جلوگیری از برخورد با کشتی‌های جنگی ایران، تغییر مسیر داده و آژیر خطر را به صدا درآورده و منورهایی را شلیک کرده است. طبق این گزارش، کشتی ایرانی جلوتر از فاصله یکهزار یاردی از ناوشکن آمریکا نیامده است و هیچ گلوله‌ای برای هشدار و  اخطار شلیک نکرده است. طبق گفته ارتش آمریکا، سال 2016 دستکم 35 مرتبه کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا با کشتی‌های ایران رویارویی داشته‌اند.

ترک‌آبادی سفیر ایران در دمشق شد
سرانجام پس از گذشت 200 روز فعالیت سفارت ایران در دمشق بدون سفیر، وزارت امور خارجه جواد ترک‌آبادی را به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دمشق به سوریه اعزام کرد. جواد ترک‌آبادی پیش از این رئیس اداره اول شمال و غرب آفریقا بوده است. سفارت ایران در سودان، بحرین، نیجریه و کارداری جمهوری اسلامی ایران در کویت از دیگر سمت‌های ترک‌آبادی طی دوران فعالیتش در وزارت خارجه بوده است. محمدرضا رئوف‌شیبانی پیش از ترک‌آبادی عهده‌دار سفارت ایران در دمشق بود.


Page Generated in 0/0073 sec