printlogo


کد خبر: 174715تاریخ: 1396/2/9 00:00
اخبار

کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف میوه
افراد با مصرف میوه‌های تازه 12‌درصد کمتر در خطر ابتلا به دیابت قرار خواهند گرفت و مصرف میوه تازه بیش از 3 روز در هفته، خطر مرگ را تا 17‌درصد کاهش می‌دهد. به گزارش فارس، مطالعات محققان دانشگاه آکسفورد نشان داده است مصرف روزانه یک کاسه میوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 12 درصد و خطر مرگ را تا 17 درصد کاهش دهد.  انجمن دیابت آمریکا می‌گوید: «فیبر بالا و وجود مواد مغذی در میوه‌ها موجب شده تا بسیاری از افراد دیابتی با تصور اینکه قند میوه‌ها برای‌شان مضر است، از خوردن آنها اجتناب کنند. در حالی‌ که این تصور کاملا اشتباه است و برنامه‌ریزی در مصرف انواع میوه‌ها کمک به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بهبود مبتلایان به این بیماری می‌کند.» همچنین یافته‌ها نشان داد، مصرف میوه توسط افراد دیابتی موجب کاهش بروز عوارض و مشکلات ناشی از دیابت تاثیرگذار بر عروق بزرگ خون مربوط به بیماری قلبی و سکته و عروق ریز خون مرتبط با بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های چشمی و نوروپاتی از 13 تا 28 درصد می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران خبر داد
راه‌اندازی 354 خانه سلامت در سرای محلات
مدیرکل سلامت شهرداری تهران از راه‌اندازی ۳۵۴ خانه سلامت در سرای محلات خبر داد و گفت: طی ۱۲ سال اخیر تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های سلامت در محلات تهران به کار بستیم که نتیجه آن ورود مباحث سلامت به خانواده‌ها و افزایش مشارکت خانواده‌هاست.
به گزارش تسنیم، سمانه زمانی با اشاره به اقدامات اداره کل سلامت شهرداری تهران در مقیاس محله‌ای و منطقه‌ای و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این‌باره اظهار کرد: به منظور جلب مشارکت‌های مردمی، هم‌افزایی ظرفیت‌های محله‌ای و منطقه‌ای و ارائه خدمات آموزشی طی سال‌های اخیر خانه‌های سلامت، شبکه اجتماعی سلامت، مراکز فراموز و... را راه‌اندازی کرده‌ایم.وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی خانه‌های سلامت گفت: براساس ایده شهر سالم، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان در سایه توانمندسازی جامعه، افزایش مشارکت مردم و جلب همکاری‌های بین بخشی میسر می‌شود. برای تحقق این اهداف لازم بود مرکزی به عنوان هماهنگ‌کننده و تسهیل‌گر مشخص شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در محله در جهت ارتقای سلامت جامعه ایفای نقش کند. به گفته زمانی طی 12 سال اخیر شورای راهبردی معلولان، شورای مدیران سلامت مناطق بیست‌ودوگانه، شورای سلامت محله، شبکه سلامت‌یاران شهر تهران و کانون‌های اجتماعی سلامت‌محور در تمام مناطق و 354 محله پایتخت راه‌اندازی شده و به طور مستمر فعالیت می‌کنند.

اختتامیه جشنواره مطبوعاتی انجمن صنفی خبرنگاران
کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعاتی این انجمن را اعلام کرد.
به گزارش تسنیم، در اطلاعیه این انجمن آمده است: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعاتی این انجمن یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود. این اطلاعیه می‌افزاید: این مراسم ساعت 10 این روز در فرهنگسرای اندیشه و با حضور اساتید، مدیران مسؤول رسانه‌ها، صاحبنظران و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کشور برگزار خواهد شد. در این اطلاعیه همچنین آمده است: شرکت برای همه همکاران رسانه‌ای آزاد است. نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران همزمان با روز خبرنگار در سال 95 آغاز شده بود.


Page Generated in 0/0068 sec