printlogo


کد خبر: 174716تاریخ: 1396/2/9 00:00
اخبار

رئیس کمیسیون منابع طبیعی مجلس:
دولت لایحه حمایت از محیط‌بانان را ارائه دهد
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه به ازای هر ۵ هزار هکتار یک محیط‌بان داریم، گفت: دولت باید هر چه زودتر لایحه حمایت از محیط‌بانان را به مجلس ارائه دهد.
به گزارش خانه ملت، علی‌محمد شاعری درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: نمایندگان حدود ۱۰ ماه است منتظر ارائه لایحه حمایت از محیط‌بانان از سوی دولت هستند اما بنا به دلایلی تعیین تکلیف این لایحه به تاخیر افتاده، در صورتی که لایحه حمایت از محیط‌بانان یک ضرورت برای بهبود وضعیت نامناسب جنگل‌بانان و محیط‌بانان است.  شاعری با بیان اینکه تعداد محیط‌بانان در کشور ما به اندازه یک‌پنجم متوسط جهانی است، افزود: تجهیزات محیط‌بانان و جنگل‌بانان بسیار فرسوده و ناکافی و وضعیت معیشتی این افراد نامناسب است، در واقع در شرایطی که محیط‌بانان و جنگل‌بانان در دفاع از محیط‌زیست و منابع طبیعی علیه متجاوزان از تجهیزات به روز برخوردار نیستند، قاچاقچیان و متجاوزان منابع طبیعی از امکانات کارآمدتری استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: این مشکلات سبب شده هر ساله خطراتی جان محیط‌بانان و جنگل‌بانان را تهدید کند ضمن آنکه در این لایحه باید بر آموزش به محیط‌بانان و جنگل‌بانان برای مواجهه با متجاوزان تاکید شود، در حقیقت برخورد نزاعی با متخلفان کافی نیست و اطلاع‌رسانی و افزایش سطح دانش و فرهنگ عمومی برای برخورد با متجاوزان اقدامی مغفول مانده است.

بی‌توجهی رانندگان به جلو  عامل 38 درصد تصادفات
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت نزدیک به ٣٧ هزار فقره تصادف بر اثر بی‌توجهی رانندگان به جلو در داخل شهرها در سال ٩٥ رخ داده که ٣٨ درصد تصادفات درون‌شهری را شامل می‌شود. به گزارش مهر، سرهنگ نادر رحمانی با اعلام این آمار گفت: طی سال گذشته، حدود ٢٦ هزار تصادف درون‌شهری بر اثر رعایت نکردن حق تقدم رخ داده که ٢٦ درصدکل تصادفات داخل شهر است. وی ادامه داد: طبق این آمار، پس از این عوامل، تخطی از سرعت مطمئنه، تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ دیگر عوامل رخداد تصادفات درون‌شهری بوده‌ است. رحمانی افزود: در بین تخلفات، حرکت خلاف جهت و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به یک میزان در شکل‌گیری تصادفات درون‌شهری نقش داشته‌ است.

زمان ارائه درخواست‌های نقل‌وانتقال دانشجویان پزشکی
قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان می‌توانند از نیمه اردیبهشت‌ماه درخواست‌های خود را درباره نقل‌وانتقالات وارد سایت کنند و تا پایان مردادماه نتیجه‌ها اعلام خواهد شد.
به گزارش فارس، حمید اکبری، قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه نشست معاونان آموزشی‌ دانشگاه‌هایی علوم پزشکی سراسر کشور درباره نقل‌وانتقالات دانشجویان پزشکی گفت:‌ از نیمه اردیبهشت‌ماه این نقل و انتقالات فعال می‌شود و دانشجویان می‌توانند درخواست‌های خود را وارد سایت کنند، سپس بین دانشگاه مبدأ و مقصد این درخواست‌ها بررسی و تا پایان مردادماه نتیجه اعلام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0103 sec