printlogo


کد خبر: 174725تاریخ: 1396/2/9 00:00
رویدادها

20 عنوان کتاب «ویژه نشر» در نمایشگاه
انتشارات ویژه نشر با 20 عنوان جدید در بخش داخلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند. به گزارش فارس، انتشارات ویژه نشر همزمان با حضور گسترده در بخش بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران و برای دومین سال متوالی اقدام به عرضه کتاب‌های فارسی خود در سالن ناشران عمومی در بخش‌های داخلی می‌کند. از کتاب‌های عرضه شده تعداد 20 عنوان آن در سال 95 و 96 چاپ شده است. کتاب‌های «سپیده خلیلی» به نام «برایم از مادربزرگ بگو» و 3 کتاب دیگر به نام‌های «رزی و موسی نامه پدر»، «رزی و موسی دوستان همیشگی»، «رزی و موسی دوستان تازه» که برای نخستین بار منتشر می‌شود از جمله این آثار است. کتاب‌های یادشده از پرفروش‌ترین کتاب‌های آلمانی‌زبان بوده که به فارسی ترجمه شده و در غرفه ویژه نشر عرضه خواهند شد. کتاب‌های تألیفی از «رفیع افتخار» به نام‌های «مسیر زرد»، «بی‌نام »و «از خودت بنویس» جزو کتاب‌هایی است که سال‌های 95 و 96 چاپ شده و در نمایشگاه عرضه خواهد شد. «مسیر زرد» رمانی است زیست‌ محیطی در گونه فانتزی؛ داستان این رمان که حاصل یاد و تجربه نوجوانی نویسنده و مرحوم قیصر امین‌پور در اردوی رامسر است، به نقش دست‌های پیدا و پنهان در تخریب جنگل‌ها می‌پردازد؛ به‌همراه بخش‌های تخیلی که به جذابیت‌های آن افزوده‌اند. رمان مسیر زرد نیشتر و نوشی است به همه ما و بویژه نسل آینده، محیط زیست از آنِ ماست، حفاظت از آن وظیفه ماست. «از خودت بنویس» جدیدترین مجموعه داستان رفیع افتخار برای نوجوانان است. مجموعه‌ای از 10 داستان کوتاه؛ داستان‌هایی بامزه، هیجانی و پرکشش برای نوجوانانی که عشق دانستن دارند و زندگی را با خواندن کتاب تجربه می‌کنند.3 عنوان از «محمدرضا یوسفی» به نام «گرگ و ماه»، «رازهای حسن کچل 1 و 2»، کتاب‌های دیگری است که در نمایشگاه
عرضه خواهند شد.

«6410 روز تنهایی» در شهرستان ادب
پونه نیکوی از شاعران جوان کشورمان تازه‌ترین عاشقانه‌های خود را در سی‌امین نمایشگاه کتاب از سوی شهرستان ادب عرضه می‌کند. به گزارش فارس، پونه نیکوی از شاعران کشورمان پیرامون تازه‌ترین مجموعه شعر عاشقانه خود که مراحل پایانی نشر را برای عرضه در نمایشگاه کتاب سپری می‌‌کند، اظهار داشت: عنوان این مجموعه «6410 روز تنهایی» است که بزودی از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر خواهد شد. نیکوی در ادامه به موضوع مجموعه غزل اشاره کرد و یادآور شد: اشعار این اثر با مضامین جنگ و عاشقانه‌های جنگ گرد هم آمده است. وی در ادامه سروده‌های این اثر را مربوط به سال های 90 تا 95 دانست و گفت: در «6410 روز تنهایی» حدود 30 غزل و ترانه گنجانده شده است. «انار سبز، زیتون سرخ»، «مسافر کوچولو » و... از جمله آثار این شاعر هستند.

بیژن میرباقری:
تابستان لایف‌استایل را می‌سازم
بیژن میرباقری، کارگردان سینما فیلم جدید خود را با عنوان «لایف‌استایل» در فصل تابستان می‌سازد. به گزارش مهر، بیژن میرباقری، کارگردان سینما درباره فعالیت‌های جدید خود گفت:  چندی پیش ساخت سریال «چهارگاه» را به پایان رساندم که این سریال هم پخش شد. بتازگی نگارش فیلمنامه «لایف‌استایل» را به پایان رسانده‌ام و به دنبال این هستم که بتوانم این فیلم سینمایی را بسازم. وی افزود: در نظر دارم به محض جذب سرمایه این فیلم را بسازم. در واقع اگر موفق به این کار شوم در فصل تابستان شروع به ساخت آن می‌کنم. این نکته را هم باید عنوان کنم این فیلم مثل همه فیلم‌های من موضوع اجتماعی دارد و این‌بار هم مانند فیلم قبلی‌ام درباره شبکه‌های اجتماعی است. میرباقری عنوان کرد: من پیش‌تر هم فیلمی با عنوان «ربوده شده» با همین موضوع ساختم که سال گذشته اکران شد، در حقیقت این موضوع دغدغه من است و به همین دلیل باز هم سراغ چنین موضوعی رفتم. این کارگردان در پایان گفت: با چند نفر برای جذب سرمایه صحبت کرده‌ام و منتظر پاسخ از سوی آنها بر‌ای ساخت این اثر هستم.
 


Page Generated in 0/0077 sec