printlogo


کد خبر: 174726تاریخ: 1396/2/9 00:00
دلیل اعتصاب ناگهانی قرمزها در هفته قبل چه بود؟
پول هست اما برای تازه‌واردها!

یکی از دلایل قهرمانی پرسپولیس به‌زعم بسیاری از کارشناسان، مدیریت خوب باشگاه در مواجهه با مشکلات مالی بود. در این فصل پرسپولیسی‌ها هیچ اعتصابی نداشتند و دست آخر با همین روند موفق شدند یکی از بهترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر را از حیث امتیاز صید کنند اما ناگهان درحالی که همه چیز عالی و ایده‌آل به نظر می‌رسید ناگهان خبر اعتصاب بازیکنان پرسپولیس مخابره شد. اما دلیل این اعتصاب چیست و ارتباطش با پولی که بازیکنان استقلال اخیرا دریافت کردند، کجاست؟
با توجه به یکسان بودن اسپانسر سرخابی‌ها مسلما پول به صورت یکسان به آنها تزریق می‌شود. وقتی خبر رسیدن پول به باشگاه استقلال از سوی رسانه‌ها مخابره شد، پرسپولیسی‌ها منتظر بودند آنها هم به طلب خود برسند اما باشگاه به آنها اعلام کرد فعلا پولی برای پرداخت وجود ندارد اما منابع خبری بازیکنان به آنها خبر داده بودند پول به اندازه کافی در یکی از حساب‌های باشگاه موجود است ولی مدیریت می‌خواهد آن را برای جذب بازیکنان جدید و پیش‌پرداخت‌ها هزینه کند. طبیعتا جذب بازیکنانی مثل گادوین منشا و داریوش شجاعیان کار ساده‌ای نیست مخصوصا اینکه این دو بازیکن از سوی باشگاه استقلال هم پیشنهاد دارند و در این بین باشگاهی که قادر به پرداخت پیش‌قرارداد باشد برنده است. اما بازیکنان فعلی پرسپولیس این حرکت را اهانت به خود می‌دانند و اعتقاد دارند اگر پولی به باشگاه برسد اولویت تسویه با کسانی است که این تیم را قهرمان لیگ شانزدهم کرده‌اند. اگر چه پرسپولیس دو بازی تشریفاتی در لیگ برتر دارد و نگرانی خاصی بابت شکست در آن دو دیدار به خاطر لطمات اعتصاب‌ها وجود ندارد اما آنها 10 روز دیگر یک بازی سرنوشت‌ساز مقابل الوحده امارات در تهران دارند که پیروزی در آن دیدار به شرط نباختن الهلال مقابل الریان، می‌تواند کلید صعود شاگردان برانکو باشد. حالا باید دید مدیریت باشگاه برای حل این مشکل چه راهکاری را پیش می‌گیرد. روز جمعه شاگردان برانکو رضایت به تمرین دادند اما گفته می‌شود احتمالا بعد از بازی با ذوب‌آهن این اعتصابات تا مرحله رسیدن به پول، ادامه خواهد داشت.
 فرار از خبرنگاران؟
برانکو ایوانکوویچ به دلیل همزمانی تمرین دیروز تیمش با کنفرانس خبری، در این نشست شرکت نکرد. البته پیش از این سرمربیان مختلف بارها به دلایلی مثل تاخیر در پرواز در نشست خبری قبل از بازی تیم‌شان غایب بوده‌اند و این اتفاق خیلی هم عجیب نیست اما کمتر سابقه داشته یک مربی به دلیل حضور در تمرین، از شرکت در نشست خبری سر باز بزند. به همین دلیل به نظر می‌رسد شرکت نکردن در نشست خبری دلیل دیگری داشته باشد، چرا که تنظیم کردن ساعت تمرین با ساعت نشست خبری اصلا کار سختی نیست. اگر تغییر دادن ساعت تمرین پرسپولیس کمی غیرمنطقی به نظر برسد لااقل مسؤولان سازمان لیگ می‌توانستند با هماهنگی با برانکو از تداخل این دو برنامه با هم جلوگیری کنند اما همانطور که گفته شد به نظر می‌رسد شرکت نکردن برانکو در نشست خبری یک دلیل مهم‌تر دارد! دیروز جمعه نخستین جلسه تمرینی بازیکنان پرسپولیس بعد از اعتصاب آنها برگزار شد که البته بازیکنان اعلام کرده‌اند مشکلات حل نشده اما فقط به دلیل خواست برانکو، یک روز قبل از بازی با ذوب‌آهن تمرین می‌کنند. این اعتصاب در روزهای اخیر سوژه اصلی اخبار باشگاه پرسپولیس بوده و اگر برانکو در نشست خبری شرکت می‌کرد قطعا بیشتر سوالات خبرنگاران به همین موضوع برمی‌گشت و به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس با علم به این موضوع، تمرین تیمش را بهانه کرده و برای فرار از سوالات خبرنگاران درباره اعتصاب، از حضور در نشست خبری خودداری کرده است. او معمولا در نشست‌های خبری از سوال‌های حاشیه‌ای و جنجالی استقبال نمی‌کند و این را در ماجراهایی مثل رامین رضاییان هم نشان داده و شاید شرکت نکردن برانکو در نشست خبری هم به ماجرای اعتصاب بازیکنانش بازمی‌گردد.
استقلال منشا را وسوسه کرد
واسطه‌های استقلالی خرید خارجی پرسپولیس را وسوسه کرده‌اند. در حالی که باشگاه پرسپولیس با گادوین منشا به توافق اولیه رسیده و حتی قراردادی بین آنها امضا شده است، باشگاه استقلال سخت در تلاش است این بازیکن را به خدمت بگیرد. مذاکرات واسطه‌های استقلالی با منشا به جایی رسیده که گفته می‌شود این باشگاه برای متقاعد کردن مهاجم نیجریه‌ای حاضر است نیمی از قرارداد او را یکجا بدهد. در واقع همین پیشنهاد به منشا باعث شده است او تا حدی وسوسه شود و از این‌رو امکان اینکه او به یکباره سر از استقلال در آورد وجود دارد. البته مسؤولان باشگاه پرسپولیس مدعی‌اند اثر انگشت منشا روی قرارداد توافق‌شده بین این بازیکن و باشگاه پرسپولیس موجود است و او نمی‌تواند به این قرارداد پشت کند.
واکنش برانکو به تمرین نکردن شاگردانش
سرمربی سرخپوشان پایتخت به اعتصاب شاگردانش برای دومین روز پیاپی واکنش نشان داد. بازیکنان پرسپولیس قرار بود روز پنجشنبه در ورزشگاه خیریه حاضر شوند و از ساعت ۱۱ تمرین را آغاز کنند اما بدون عوض کردن لباس‌های‌شان در رختکن ماندند تا برای دومین روز متوالی اعتصاب کنند و حاضر به تمرین کردن نشوند. برانکو سرمربی سرخپوشان اینگونه به اعتصاب شاگردانش واکنش نشان داد: من درباره اینکه چرا بازیکنان باشگاه دو روز است تمرین نمی‌کنند صحبتی ندارم و مسؤولان باشگاه باید در این زمینه صحبت کرده و پاسخگو باشند.  پرسپولیس در هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر امروز در ورزشگاه آزادی از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کند این در حالی است که تکلیف قهرمانی این تیم نهایی شده است.
 


Page Generated in 0/0292 sec