printlogo


کد خبر: 174746تاریخ: 1396/2/10 00:00
اخبار

عکس‌های‌ جنگ در نمایشگاه کتاب
سیدعباس میر‌هاشمی، مدیر انجمن عکاسان دفاع مقدس از آمادگی این انجمن برای شرکت در نمایشگاه کتاب خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدعباس میر‌هاشمی، مدیر انجمن عکاسان دفاع‌مقدس گفت: مانند هر سال برای نمایشگاه کتاب برنامه داریم و با حضور در غرفه انجمن، کتاب‌های عکس منتشرشده در این سال‌ها را که حاصل تلاش انجمن برای حفظ عکس‌های مهم آن دوران است را به نمایش می‌گذاریم. وی افزود: آخرین کتاب منتشرشده توسط انجمن، همان کتاب ‌عکس‌های میشل ستبون از امام و دوران انقلاب است. البته قرار است پس از نمایشگاه، کتاب‌های دیگر برای چاپ آماده شوند. میرهاشمی از نام دقیق برای کتاب بعدی یاد نکرد و تاکید کرد: بررسی و نهایی کردن یک کتاب در انجمن با حساسیت‌های ویژه انجام می‌شود و در حال حاضر چند پروژه همزمان پیگیری می‌شود و نمی‌توانیم بگوییم کدامیک زودتر و در چه تاریخ به مرحله انتشار می‌رسد اما قطعاً در نمایشگاه کتاب، رونمایی از کتاب جدید نداریم.

«خاطرات یک خبرنگار جنگی» مرجعی برای آیندگان
وحید چاووش گفت: مشغول ساخت مستندی با عنوان «خاطرات یک خبرنگار جنگی» هستم که بتازگی به تدوین رسیده است. به گزارش فارس، وحید چاووش، مستندساز در ارتباط با جدیدترین فعالیتش در این عرصه گفت: در حال حاضر مشغول ساخت مستندی با عنوان «خاطرات یک خبرنگار جنگی» هستم. این مستند در عراق ساخته شده است که در ارتباط با داعش و خبرنگاری است که مشاهداتش را از این قصه روایت می‌کند بویژه در فتح موصل همان ابتدای ورود داعش به عراق.  کارگردان مستند «یادداشت‌های یک پیاده» اظهار کرد: به نظرم مستند «خاطرات یک خبرنگار جنگی» یک مبنای تاریخی خواهد داشت آن‌هم جدا از بحث جنگی که در آن مطرح شده است. در این اثر به نحوه شکل‌گیری گروه داعش اشاره شده است و می‌تواند برای آیندگان نوعی مرجع تحقیقاتی  محسوب شود تا برای اطلاعات بیشتر به این اثر ارجاع داده شوند. این فیلم برای آیندگان تحلیل بسیار جامعی خواهد بود.   قصه این مستند ماجرای خبرنگاری است که همراه دوربین وارد میدان جنگ می‌شود و در یک شبکه تلویزیونی هم کار می‌کند و وقایعی که در موصل اتفاق می‌افتد را جست‌وجو می‌کند و قتل عام شیعیان را نیز به تصویر کشیده است.

«مخاطب خاص» در کربلا
فصل دوم برنامه‌ تلویزیونی مخاطب خاص، همزمان با میلاد انوار کربلا و آغاز جشن‌های شعبانیه، از شبکه 2 ‌سیما پخش خواهد شد. به گزارش نسیم، موضوع اصلی برنامه، خانواده‌ منتظر خواهد بود و بازیگران، خوانندگان، شعرا، هنرمندان و مداحان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در این برنامه‌، روبه‌روی دوربین خواهند نشست. سیدمحمدرضا حسینیان و شاهین جمشیدی، مجریان 2 ویژه‌برنامه‌ افتتاحیه مخاطب خاص هستند که روزهای شنبه و یکشنبه نهم و دهم اردیبهشت‌ماه، حوالی ساعت 11 شب به‌طور زنده و مستقیم روی آنتن خواهد رفت. پس از این نیز در شب‌های جمعه نیز می‌توانید این برنامه را با اجرای رسالت بوذری، همراه با گزارش‌ها و آیتم‌های گوناگون ببینید. مخاطب خاص، با همکاری گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه 3 سیما و سازمان هنری - ‌رسانه‌ای اوج قرار است از کربلای معلا روی آنتن رود.

رونمایی از کتاب شعر «چرخ و فلک زندگی»
مجموعه اشعار بهاره عمیدی به زبان انگلیسی در کتابی با عنوان «چرخ و فلک زندگی» امروز رونمایی می‌شود. در این کتاب 40 شعر در کنار 40 تصویر که توسط هنرمندان 22 کشور از سراسر دنیا خلق شده چاپ شده است. عمیدی «شعردرمانگر» است و معتقد است کلمات و صدا  در فرآیند درمان بسیار موثر واقع می‌شوند. کتاب «چرخ و فلک زندگی» که مجموعه‌ای از اشعار عمیدی را در 6 سال گذشته دربر می‌گیرد در قطع خشتی چاپ شده است. علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم رونمایی می‌توانند به «بوکلند» در مرکز خرید پالادیوم مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0065 sec