printlogo


کد خبر: 174747تاریخ: 1396/2/10 00:00
رویدادها

فیلم جدید حاتمی‌کیا نیمه خرداد کلید می‌خورد
تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «پرواز به وقت شام» نیمه خردادماه جلوی دوربین می‌رود. به گزارش مهر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است جدیدترین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «پرواز به وقت شام» نیمه خردادماه جلوی دوربین برود. در این فیلم که با موضوع تروریست‌هاست، بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر و... به ایفای نقش می‌پردازند. بتازگی هم خبرهایی از حضور مریلا زارعی به‌عنوان بازیگردان و بابک پناهی به عنوان طراح صحنه و لباس شنیده شده است. این فیلم با سرمایه‌گذاری سازمان اوج ساخته می‌شود.

جلسه نقد «خرده‌روایت‌های یک فرمانده از جنگ»
جلسه نقد و بررسی داستان «خرده‌روایت‌های یک فرمانده از جنگ» نوشته آذر خزاعی‌سرچشمه به کوشش موسسه «محفل انس» برگزار می‌شود. به گزارش فارس، جلسه نقد و بررسی داستان «خرده‌روایت‌های یک فرمانده از جنگ» نوشته آذر خزاعی‌سرچشمه به کوشش موسسه «محفل انس» برگزار می‌شود. در این برنامه که امروز  یکشنبه 10 اردیبهشت برگزار می‌شود، علاوه بر نویسنده کتاب، مرتضی سرهنگی و محمد‌جواد جزینی حضور خواهند داشت و به بررسی این اثر می‌پردازند. «خرده‌روایت‌های یک فرمانده از جنگ» شامل 32 داستان کوتاه با زمینه جنگ و ایثارگری است. متن این داستان‌ها روایت خاطرات گذشته‌ فرماندهی است که در بستر جانبازی در کنار همسرش آن خاطرات را مرور می‌کند. براساس این گزارش نقد داستان «خرده‌روایت‌های یک فرمانده از جنگ» از ساعت 17:30 امروز 10 اردیبهشت در خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی کوچه براتی کوچه تمدن غربی بن‌بست اول پلاک 2 محفل انس برگزار می‌شود.

کتب جدید علامه جوادی‌آملی در راه نمایشگاه
4 جلد از تفسیر تسنیم از جمله آثاری است از آیت‌الله جوادی‌آملی که برای نخستین‌بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. به گزارش تسنیم، مرکز بین‌المللی نشر اسرا در نظر دارد در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران تعداد 201 عنوان کتاب و 90 عنوان سی‌دی را برای علاقه‌مندان عرضه کند. براساس اعلام این مرکز، قرار است در ایام برگزاری نمایشگاه تعداد 545 حلقه سی‌دی و یکهزار و 912 جلد کتاب عرضه شود. مجلدات 39، 40، 41 و 42 تفسیر «تسنیم» از جمله آثاری است که این مرکز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد کرد. تفسیر «تسنیم» از تفاسیر ترتیبی قرآن کریم به زبان فارسی اثر آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی‌آملی است. همچنین قرار است مجلدات 17 و 18 از «رحیق مختوم» مجموعه دروس حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی نیز در این ایام برای مخاطبان عرضه شود. این اثر شرح و تفسیر مباحث فلسفی کتاب اسفار اربعه تألیف ملاصدرا است. مجلدات اول و دوم «کتاب الخیارات»، جلد سوم «رجال تفسیری» و کتاب «امامت» از دیگر آثاری است که در این دوره برای نخستین‌بار عرضه می‌شود. مرکز اسرا همچنین در نظر دارد سی‌دی «بیان الوحی» با تمرکز بر سوره‌های فصلت، شوری، دخان و اعراف را نیز به مخاطبان و دوستداران علوم قرآنی عرضه کند.

افتتاح رسمی باغ کتاب بعد از انتخابات
مدیرعامل مؤسسه نشر شهر از افتتاح رسمی فاز اول و دوم باغ کتاب بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدمجید حسینی، مدیرعامل موسسه نشر شهر، با اشاره به افتتاح رسمی پروژه باغ کتاب تهران گفت:‌ پیش از این قرار بود فاز نخست و فاز دوم این پروژه به صورت مجزا بهمن‌ماه و اردیبهشت‌ماه افتتاح شود‌ اما به دلیل انتخابات ریاست جمهوری مجموعه تصمیم گرفت افتتاحیه هر 2 فاز را با هم به بعد از انتخابات موکول کند. وی ادامه داد: هم‌اینک فروشگاه کتاب کودک و نوجوان،‌ تالار علم کودک،‌ تالار علم نوجوان،‌ فروشگاه کتاب بزرگسال،‌ سالن‌های سینما،‌ گالری نقاشی و هنر،‌ کافی‌شاپ‌ها‌، مراکز رستورانی و... آماده شده‌اند. حسینی در پایان گفت: تالار علم بزرگسال با همکاری دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد که بزرگ‌ترین مرکز علم و تکنولوژی در ایران است. افتتاح مجموعه‌های هنری،‌ کشتی کتاب در گذر فرهنگ و... نیز از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود که در فازهای بعدی انجام می‌شود.


Page Generated in 0/0072 sec