printlogo


کد خبر: 174748تاریخ: 1396/2/10 00:00
فدراسیون فوتبال مقابل اعتصاب تیم‌ها قرار می‌گیرد
پایان یک روش زشت

وقتی کسی از دیگری پول زور می‌خواهد یا قیمتی بالاتر از طلبش درخواست می‌کند، معمولا با این جمله روبه‌رو می‌شود که مگر سر گردنه است؟ سر گردنه اصطلاحا مجاز از جایی است که شرایط سختی دارد و اگر نتوانی آنجا پولت را بگیری دیگر نمی‌توانی بگیری. ماجرای اعتصاب بازیکنان پرسپولیس برای دریافت مطالبات خود به نوعی تکرار همین قضیه است. با این تفاوت که آنها حق قانونی خود را می‌خواهند اما چرا الان و به این شکل؟ تصمیم اعتصاب بازیکنان که قطعا به شکل دسته‌جمعی و با خرد جمعی گرفته شده است یک برنامه از پیش تعیین شده بوده است. قرمزهای پایتخت اگر چنین حرکتی را پیش از قهرمانی تیم‌شان انجام می‌دادند، به جای پول خود یک خروار دستاویز به منتقدان می‌دادند که در این شرایط حساس پایانی فصل اکنون چه جای اعتراض و اعتصاب است. این تصمیم را نمی‌شد به زمان دیگری موکول کرد. اگر آنها می‌خواستند صبوری پیشه کنند و تا پایان فصل دندان روی جگر بگذارند، هیچ بعید نبود با بسته شدن پرونده‌های مالی فصل 96- 95 آنها عملا جز چک چیزی در دست نداشته باشند. لذا تصمیم گرفتند هنوز که گلریزان پایانی فصل فرا نرسیده برای رسیدن به مطالبات مالی خود به طور جدی اقدام کنند. به وجهه کار بازیکنان پرسپولیس و اینکه این حرکت تا چه اندازه هواداران را آزرده‌خاطر می‌کند کاری نداریم اما سابقه مدیریت‌های قبلی نه فقط در پرسپولیس بلکه در اکثر قریب به اتفاق باشگاه‌ها نشان می‌دهد بازیکنان حق دارند به طور جدی نگران دریافت حقوق خود باشند. شرایط برای بازیکنان پرسپولیس مانند امثال ژوزه نیست که بتوانند با شکایت به فیفا پول و حتی سود آن را زنده کنند، پس ناچارند به هر شکل ممکن حق و حقوق خود را مطالبه کنند؛ حتی به قیمت مکدر کردن خاطر هوادارانی که یک فصل در سرما و گرما و از تیم حمایت کردند تا قهرمان شود. مساله دیگر اختلاف در رقم پرداختی است. بازیکنانی پرسپولیس درصدی از قرارداد خود را پرداخت شده می‌دانند که مورد قبول باشگاه نیست. مدیریت باشگاه هر چند پذیرفته هنوز به بازیکنانش بدهکار است اما رقم بدهی را بسیار کمتر از چیزی می‌داند که آنها در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند و حتی عنوان کرده بزودی میزان پرداختی به بازیکنان را به طور رسمی منتشر خواهد کرد.
آنچه در این میان بیش از هر چیز خنده‌دار به نظر می‌رسد، تاکید همه ساله، تکراری و البته نخ‌نما شده فدراسیون بر جلوگیری از بازی کردن تیم‌های بدهکار و خرید بازیکنان جدید برای فصل بعد است. در شرایطی که یک دوجین بازیکن تیم پرسپولیس از این تیم طلب دارند، سران باشگاه مذاکراتی را برای جذب بازیکنانی مانند گادوین منشأ و داریوش شجاعیان آغاز کرده‌اند.
کمیته اخلاق فدراسیون وارد می‌شود
رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: رقابت‌های پایانی لیگ برتر و لیگ دسته ‏یک را به دقت رصد می‌کنیم‎.‎ مرتضی تورک درباره حساسیت‌ بازی‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر و لیگ دسته اول اظهار داشت: جامعه ‏فوتبال ایران جامعه پاکی است، با این حال حساسیت‌های بازی قابل درک است و ‏برای رفع نگرانی و دغدغه‌ها کمیته اخلاق به دقت مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته ‏اول را زیر نظر گرفته و ناظران کمیته اخلاق در مسابقات حاضر هستند و با هر‏گونه رفتار شائبه‌برانگیز، مشکوک و غیرفوتبالی برخوردی قاطع و قانونی انجام ‏خواهد شد و خاطیان احتمالی دچار محرومیت می‌شوند.‏ تورک با درخواست از اهالی فوتبال عنوان کرد: از تمام بازیکنان، مربیان و ‏مدیران باشگاه‌ها و رسانه‌ها درخواست داریم در سالم نگه داشتن فوتبال به ما کمک ‏کنند و هرگونه مستنداتی در رابطه با مسائل غیرفوتبالی دارند به کمیته اخلاق ارائه ‏کنند.‏ رئیس کمیته اخلاق با اشاره به مطالبات معوقه برخی بازیکنان در باشگاه‌های مختلف ‏گفت: متاسفانه در هفته‌های پایانی لیگ بازیکنان برخی تیم‌ها برای ‏دریافت مطالبات خود از باشگاه‌ها اقدام به تحریم تمرینات تیم‌شان کرده‌اند در ‏حالی که بازیکنان و مربیان برای دریافت مطالبات‌شان باید از راه و روش قانونی اقدام ‏کنند و تمرین نکردن راه درست و قانونی برای دریافت مطالبات نیست. این روش ‏حتی دور از اخلاق  و مرام ورزشی است و با خاطیان برخورد خواهد شد.‏ رئیس کمیته اخلاق به سایت سازمان لیگ گفت: عوامل ذی‌ربط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ‏از ‏هفته‌های گذشته با تشکیل کارگروه ویژه رقابت‌ها را زیر نظر گرفته‌اند و ‏با  ‏متخلفان احتمالی برخوردهای کاملا قاطع و قانونی انجام  می‌گیرد‎.
 


Page Generated in 0/0063 sec