printlogo


کد خبر: 174772تاریخ: 1396/2/10 00:00
سرخط خبر

 پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: در سال جاری نرخ سود در بازار بین‌بانکی به 6/18 درصد رسیده است؛ در حالی که در فروردین سال ۹۴ این رقم 1/28درصد بوده است.
 رویا طباطبایی یزدی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: با ابلاغ «دستورالعمل‌های سنجش بهره‌وری» به ۶ دستگاه و سازمان دیگر، در مجموع تاکنون دستورالعمل‌های سنجش بهره‌وری به ۲۳ دستگاه ابلاغ شده است.
 سیداحمد مقدسی، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: بخشی از مشوق صادراتی ۲۰۰ میلیارد تومانی صنایع لبنی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و بزودی میان صادرکنندگان توزیع می‌شود.
 رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تسریع بانک‌ها در واریز ۲ درصد از تراکنش‌های بانکی به خزانه کشور گفت: این سهم ۲ درصدی قانونی است و برای تقویت زیرساخت‌های پلیس فتا باید محفوظ بماند.
 میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: براساس آمارهای اعلام‌شده برجام باعث افزایش 79 درصدی تجارت ایران با اتحادیه اروپا شده است و به طور کلی نیز صادرات ایران حدود 300 درصد افزایش پیدا کرده است.
 ایرانسل اعلام کرد: تمام سیمکارت‌های دائمی ایرانسل با 50 درصد زیر قیمت به مبلغ 60 هزارتومان از طریق سایت ایرانسل، مراکز فروش و نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد.
 دولت امارات عربی متحده واردات سبزیجات و میوه را از کشورهای مصر، لبنان، اردن، عمان و یمن ممنوع کرد.
 پسته‌کاران کالیفرنیا به سختی در حال لابی‌گری هستند تا تعرفه 241 درصدی‌ای که از دهه 1980 میلادی امکان رقابت پسته ایران در بازار آمریکا را سلب کرده، حفظ شود.
 مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: حجم کل سپرده‌های بانکی ۲۰۲ میلیارد دلار بلندمدت و ۲۶ میلیارد دلار سپرده دیداری است.
 براساس آخرین آمار، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون ۷۸ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بوده است. همچنین میانگین مصرف بنزین از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۷۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر اعلام شده است.
 بانک مرکزی اعلام کرد شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12 ماه منتهی به فروردین ۱۳۹۶ نسبت به 12 منتهی به فروردین ۱۳۹۵ به‌میزان 4/5 درصد افزایش یافته است.
 رئیس سازمان چای کشور گفت: حدود ۸۰ هزار تن چای خشک وارد کشور می‌شود که میزان واردات رسمی ما حدود ۵۰ هزار تن است و مابه‌التفاوت آن به صورت غیررسمی و از طریق قاچاق صورت می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec