printlogo


کد خبر: 174778تاریخ: 1396/2/10 00:00
اخبار

سیل در 6 روستای زنجان
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: باران شب گذشته زنجان موجب آبگرفتگی و سیل در 6 روستا شده است. به گزارش میزان، صفی‌الله کرامتی گفت: روستاهای کسیک، حسینیه، آباد گویجه، منطش، سازین و زاغه روستاهایی بودند که در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ماهنشان دچار سیل شدند. مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: خسارت‌ها هنوز دقیق اعلام نشده است. فتحی، فرماندار شهرستان خدابنده هم گفت: سیل خسارت 80 تا 100 درصدی به واحدهای مسکونی و مزارع منطقه وارد کرده است. به گفته وی،
3 هزار هکتار از مزارع دیمی گندم نیز خسارت دیده است. به گفته میرزایی، رئیس سازمان هلال احمر استان زنجان در این حادثه 4 نفر مصدوم شدند.

رئیس کمیته امداد خبر داد
رشد 27درصدی مشارکت‌ مردمی
رئیس کمیته امداد گفت: تا زمان برگزاری انتخابات باید مراقبت شود تمام خدمات حمایتی برای مددجویان عادلانه و مدبرانه ارائه شود و اجازه ندهیم خدمات به نیازمندان از طریق کمیته امداد رنگ و بوی سیاسی بگیرد. به گزارش فارس، سیدپرویز فتاح در جمع امدادگران این نهاد با بیان اینکه ۱۰۰ درصد برنامه‌های تدوین شده کمیته امداد برای رفاه حال نیازمندان طی سال ۹۵ محقق شده، گفت: سال گذشته ۹۷ درصد از بودجه اختصاصی دولت به کمیته امداد پرداخت شده و بانک‌های عامل نیز ۱۰۰ درصد وام‌های اشتغالزایی مددجویان معرفی شده از سوی این نهاد را پرداخت کرده‌اند که نتیجه آن رسیدگی به تعداد نفرات بیشتری از نیازمندان جامعه بوده است. وی با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان با این نهاد طی سال گذشته از رشد ۲۷ درصدی برخوردار بوده است، مطرح کرد: با افزایش کمک‌های مردمی به این نهاد، صف انتظار نیازمندان برای دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و وام قرض‌الحسنه ضروری در سال ۹۵ به صفر رسیده است.

تبلیغات و فروش محصولات ماهواره‌ای جرم است
مدیرکل دفتر بازرسی پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، به دست‌اندرکاران تبلیغات و فروش محصولات ماهواره‌ای به دلیل جرم دخالت در درمان هشدار داد. به گزارش مهر، دکتر شهریار اسلامی‌تبار با بیان اینکه گرایش به زیبایی اندام و چهره به طور چشمگیری در جامعه افزایش یافته است، اظهار داشت: این موضوع تحت عنوان «جامعه‌شناسی بدن» نیاز به واکاوی جدی از سوی دست‌اندرکاران فرهنگی دارد. وی ادامه داد: فروشندگان، تامین‌کنندگان و مبلغان محصولات سلامت غیرمجاز و ماهواره‌ای که از شرایط ایجاد شده در جامعه سوءاستفاده می‌کنند و با تجارت ناپاک خود سعی در تهدید سلامت جامعه دارند، باید بدانند اقدامات آنها از منظر قانونی دخالت در بحث درمان محسوب شده و به عنوان جرم تلقی می‌شود. اسلامی‌تبار اضافه کرد: جز افراد ذی‌صلاحی که قانون تعریف کرده، هیچ‌کس حق ندارد محصولی را تولید، ارائه و حتی تبلیغ کند لذا تبلیغات محصولات سلامت در ماهواره از جمله مصادیق چنین اعمال غیرقانونی است.

هشدار درباره استفاده از آردهای بدون تاریخ
یک مسؤول سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از آردهای بدون درج تاریخ‌ تولید و انقضا روی گونی‌های این فرآورده به هیچ‌وجه مورد تایید نیست. به گزارش تسنیم، سمیره صباح، معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از آردهای بدون درج  تاریخ‌های تولید و انقضا در تهیه فرآورده‌های غذایی، همانند سایر محصولات غذایی به هیچ‌وجه مورد تایید نیست و الزام وجود دارد این اطلاعات به‌صورت مشخص ‌روی گونی‌های آرد درج شود.  صباح افزود: به‌ دلیل  چربی موجود در آرد این ماده غذایی در دمای معمولی بیش از یک تا 3 ماه قابلیت مصرف ندارد، لذا برای افزایش زمان نگهداری باید  آن را در محل خشک و در ظرف در بسته و البته دمای خنک نگاه داشت و با فراهم کردن این شرایط، می‌توان آرد را تا 6 ماه  نیز قابل مصرف کرد. وی تصریح کرد: ایجاد شرایط نگهداری این ماده غذایی استراتژیک کاری دشوار است و طبیعتاً به‌تنهایی از عهده صنف برنمی‌آید به همین دلیل و در حال حاضر راه صحیح آن است که برای پیشگیری از مشکلات بعدی، ضوابط جاری به‌نحو شایسته اعمال شود.


Page Generated in 0/0066 sec