printlogo


کد خبر: 174779تاریخ: 1396/2/10 00:00
رویدادها

گردوخاک مدارس شهرهای خوزستان را تعطیل کرد
میزان گرد و غبار در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر دیروز به ۶ برابر حد مجاز رسید و با توجه به این غلظت، فرمانداری این دو شهرستان مدارس ابتدایی و مهدهای‌کودک‌ را تعطیل اعلام کردند. به گزارش تسنیم، با توجه به افزایش میزان غلظت ریزگردها و ورود سامانه گرد و خاک از شمال عربستان، فرمانداری شهرستان‌های آبادان و خرمشهر دیروز مدارس ابتدایی نوبت بعدازظهر را تعطیل اعلام کردند. میزان گرد و غبار شهرستان آبادان یکهزار و 242 میکروگرم بر متر مکعب و همچنین خرمشهر نیز یکهزار و 118 میکروگرم بر متر مکعب است. میزان گرد و غبار در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر 6 برابر حد مجاز است و با توجه به این غلظت فرمانداری این دو شهرستان دیروز مدارس ابتدایی و مهدهای‌کودک‌ را تعطیل اعلام کردند. همچنین براساس اطلاعیه شماره 6 مرکز ملی پایش و هشدار گرد و خاک هواشناسی استان خوزستان، شاهد ورود گرد و خاک از کشور عراق و کاهش دید افقی در شهرستان‌های مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز استان هستیم. با توجه به عبور جو ناپایدار از استان خوزستان و همچنین وزش باد ممکن است در برخی ساعات گرد و خاک و کاهش دید موقتی را در شهرستان‌های مرزی مشاهده ‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد
کشف اشیای عتیقه به ارزش 40 میلیارد ریال
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف اشیای عتیقه به ارزش 40 میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد. به گزارش میزان، سردار احمدعلی گودرزی اظهار کرد: ماموران کلانتری 34 جام‌جم شهرستان شیراز با توقیف و انتقال یک دستگاه خودروی اف‌جی کروزر سرقتی، مقداری اشیای عتیقه را کشف کردند. گودرزی بیان کرد: ماموران با بازرسی از داخل خودرو موفق به کشف اشیای عتیقه شامل مجسمه عقاب یشم سیاه با مرصع‌کاری یاقوت، مجسمه دورو مربوط به دوره هخامنشیان با فرشته یشم سیاه، مجسمه سفالی
(الهه عشق)، نگین‌های جواهر از نوع آمتیسیت، کوارتزها، گارنت، یشم، زمرد، یاقوت قلب اصلی 40 قیراط، 43 عدد انگشتر طلا، سینی برنجی قدیمی قلم‌زنی، 25 تخته قالیچه و ترمه قدیمی، چراغ قدیمی مربوط به دوره قاجار و سنگ‌های قیمتی که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود شدند.

سردار مؤمنی خبر داد
انتقال سرباز مفقود شده به خاک پاکستان
جانشین رئیس پلیس کشور گفت: سرباز مفقود شده حادثه میرجاوه توسط تروریست‌ها به خاک پاکستان منتقل شده است. به گزارش میزان به نقل از پلیس سیستان‌وبلوچستان، سردار  اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از نوار صفر مرزی در منطقه میرجاوه گفت: این حادثه جنایتکارانه و ناجوانمردانه دشمنان، همکاران ما را مصمم‌تر در دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از مردم این منطقه خواهد کرد و هدف از این اقدامات کور و بی‌ارزش ضربه زدن به مردم و جلوگیری از پیشرفت منطقه است. جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: از نظر نظامی، تاکتیکی و عملیاتی این اقدام کوردلانه فاقد هرگونه ارزشی است و ما مقید به احترام به حق حاکمیت کشور همسایه هستیم.  این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: این اقدامات ناجوانمردانه ما را در دفاع از مردم منطقه و تمامیت ارضی مصمم‌تر می‌کند و هم‌اکنون آمادگی کامل در مرزها وجود دارد و امنیت کامل برقرار است. جانشین نیروی انتظامی افزود: ما در مجموعه نیروی انتظامی بخشی از رایزنی‌های دیپلماسی را انجام داده‌ایم و مرزبانان ما اعتراض رسمی خود را اعلام کرده‌اند و از طرف دیگر دستگاه دیپلماسی کشور در حال پیگیری موضوع است. وی تصریح کرد: ما انتظار داریم دولت پاکستان در آن سوی مرزها به وظایف خود عمل کند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث در آینده نباشیم. این مقام ارشد انتظامی درباره وضعیت سرباز مفقود شده مرزبانی گفت: بر اساس آخرین خبرهایی که داریم این سرباز فداکار پس از مجروح شدن به خاک پاکستان منتقل شده و اقدامات جدی ما درباره تعیین سرنوشت این سرباز فداکار ادامه دارد.  سردار مومنی گفت: ما از آخرین امکانات پیشرفته در مرزها برای برقراری امنیت استفاده می‌کنیم و امیدواریم منابع لازم درباره این طرح در اختیار قرار گیرد تا انسداد مرزها به طور کامل به انجام برسد. وی خاطرنشان کرد: ما وقتی به ملاقات خانواده این شهیدان عزیز می‌رویم آنها به ما روحیه می‌دهند و می‌گویند ما آماده هستیم تا فرزندان دیگر خود را هم برای دفاع از انقلاب و اسلام تقدیم کنیم و این اقدام آنها ما را در دفاع از مرزها مصمم‌تر می‌کند.
 


Page Generated in 0/0070 sec