printlogo


کد خبر: 174805تاریخ: 1396/2/11 00:00
اخبار

دی‌کاپریو در تظاهرات علیه ترامپ
بازیگر مشهور آمریکایی با رهبران سرخپوستان آمریکا دیدار و با آنها در راهپیمایی تغییرات آب و هوایی که شنبه گذشته در واشنگتن دی‌سی برگزار شد شرکت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، در فیلمی ویدئویی که از راهپیمایی سرخپوستان در شبکه سی‌ان‌ان پخش شد دی‌کاپریو نیز نشان داده شد. او در حالی که عینک زده بود پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: تغییرات آب‌وهوایی واقعی است. این راهپیمایی در صدمین روز حضور ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و در اعتراض به وی برگزار شد. پایتخت آمریکا شنبه ۹ اردیبهشت صحنه تظاهرات هزاران نفری علیه سیاست‌های دونالد ترامپ درباره تغییرات آب و هوا بود. به گزارش خبرگزاری رویترز، این تظاهرات در حالی برگزار شد که دمای هوای واشنگتن ۳۳ درجه سانتیگراد بود که رکوردی در نوع خود در این وقت از سال محسوب می‌شود. دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود مساله تغییرات آب‌وهوا را دروغ خوانده بود.

رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد
تغییرات در مدرسه ملی سینما
محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد فعالیت‌های مدرسه ملی سینما نسبت به گذشته تغییراتی خواهد داشت. محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی درباره برنامه‌هایش برای مدرسه ملی سینما گفت: مدرسه ملی سینما جزو نخستین مکان‌هایی بود که من به آنجا سر زدم و اتفاقا نخستین جایی بود که برنامه آتی آن مشخص شد. وی افزود: در بازدیدی که داشتیم به دلیل اعلام سیاست‌های‌مان برنامه این مکان و سهم مدرسه ملی سینما مشخص شد. ما به همین منظور یک کمیته تخصصی برای این امر اختصاص دادیم و این کمیته جلسات متعددی برگزار کرد، در این جلسات مدیرعامل خانه سینما، مشاور ارشد من، اعضای اصلی مدرسه و استادان مدرسه و... حضور داشتند. آنها در جلسات مختلف به جمع‌بندی رسیدند که در همین هفته نتیجه این جلسات را به ما ابلاغ می‌کنند و برنامه آتی مدرسه چگونه خواهد بود. رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: این مدرسه تغییراتی نسبت به فعالیت‌های گذشته خود خواهد داشت اما به کار خود با یک سمت و سوی مرتبط با سازمان سینمایی ادامه می‌دهد، به طور کلی از نظر ما در سازمان سینمایی بخش مستقل غیرمرتبط چیز اضافه‌ای است.

یک افتخار بین‌المللی دیگر برای «تنها‌میان طالبان»
«تنها میان طالبان» برنده دیپلم افتخار جشنواره فیلم‌های پلیسی مسکو شد. مستند «تنها میان طالبان» در هجدهمین دوره جشنواره« DETECTIVE Film Fest» که در مسکو برگزار شد، در بخش «تروریسم -تهدیدی برای صلح» دیپلم افتخار جشنواره را کسب کرد. مستند «تنها میان طالبان»، ساخته محسن اسلام‌زاده در اولین حضور بین‌المللی خود نیز، برنده جایزه بهترین مستند بلند جشنواره آتن آمریکا شد. در این بخش مستند «ویروسی برای فروش» از کشور روسیه موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم شد. به گزارش تسنیم، «تنها میان طالبان» از تولیدات مرکز فرهنگی میثاق است و علیرضا شاهرخی عرضه بین‌المللی آن را برعهده دارد.

آخرین وضعیت اکران «دریاچه ماهی»
سعید سعدی از وضعیت اکران فیلم‌های مریم دوستی و احمدرضا معتمدی گفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سعدی، تهیه‌کننده سینما با اشاره به آخرین وضعیت اکران فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» گفت: پروانه نمایش این فیلم صادر شده و به دنبال بستن قرارداد در زمان اکران مناسب هستیم که هنوز زمان دقیق قطعی نشده است. وی همچنین درباره اکران «راه رفتن روی سیم» اظهار داشت: این اثر در نوبت دریافت پروانه نمایش قرار دارد و منتظر جواب شورا هستیم. سعدی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاحیه‌ای به «راه رفتن روی سیم» وارد شده، بیان کرد: هنوز فیلم دیده نشده که درباره اصلاحیه آن صحبتی شود. «دریاچه ماهی» یکی از تولیدات امسال سینمای ایران در ژانر دفاع‌مقدس محسوب می‌شود.  «دریاچه ماهی» به قلم مصطفی رستگاری با مضمون دفاع‌مقدس روایتی دارد از شهدایی که هنوز بر کانال ماهی جا مانده‌اند.


Page Generated in 0/0050 sec