printlogo


کد خبر: 174807تاریخ: 1396/2/11 00:00
تغییرات هیأت‌مدیره در سرخابی‌ها کلید خورد
زلزله مدیریت

در حالی که پرسپولیس و استقلال روی سکوی اول و دوم لیگ برتر هستند اما برخی عوامل باعث شده است وزارت ورزش به فکر تغییر اعضای هیات‌مدیره این دو باشگاه باشد. در حالی که پرسپولیس و استقلال نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته‌اند، حرف از تغییرات در هیات مدیره‌های این دو تیم که توسط داورزنی گفته شد و با موافقت با استعفای شهاب جهانیان و رد محترمانه زادمهر از پرسپولیس فاز اجرایی به خود گرفت، اندکی عجیب و بعید بود و خیلی‌ها را به  کنجکاوی رساند که دلیل اصلی تغییرات وسیع در 2 تیم پایتخت چیست؟ برخی این تغییرات را به سیاست و انتخابات ربط دادند، برخی هم مسائل دیگری را عنوان کردند؛ از جمله اعتصاب‌های پی در پی و محرومیت از سوی فیفا که البته همه این عوامل بشدت درست بوده و است اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد موضوعی که بزودی درباره آن بحث می‌شود و خبر اول رسانه‌ها خواهد شد این است که بررسی‌های داورزنی و سلطانی‌فر نشان می‌دهد در استقلال و پرسپولیس بدهی‌ها در 3 سال گذشته و توسط مدیرانی که هیچ کدام منتخب وزیر و معاونش نبوده‌اند بسیار بیشتر از قبل شده آن هم در شرایطی که این دو باشگاه از اسپانسر‌ها بین 20 تا 25 میلیارد تومان پول گرفته‌اند. از راهروهای وزارت ورزش خبر می‌رسد در باشگاه استقلال این موضوع حادتر است و در دوره مدیریت افشارزاده و افتخاری این رقم بدهی‌ها بیشتر از قبل و به 2 برابر تبدیل شده و البته در پرسپولیس هم این موضوع دیده می‌شود. در واقع وزارت ورزش از هیات‌مدیره‌های این دو باشگاه هم راضی نیست، چرا که در نوع مدیریت و درآمدزایی و جلوگیری از هزینه‌ها نه تنها خوب عمل نکرده‌اند بلکه با وجود تزریق پول، بیش از 2 برابر قبل هزینه کرده‌اند آن هم با کمترین عایدی. از سوی دیگر دوشغله‌ها و دوتابعیتی‌ها هم در هیات‌مدیره‌ها بوده و هستند و عملا بسیاری از اعضای هیات‌مدیره در بسیاری از مواقع اصلا در ایران نیستند مثل اینکه معینی در استرالیاست و زادمهر در آمریکا! این مسائل بعد از پایان لیگ برتر و شاید پس از روشن شدن تکلیف صعود تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا باز خواهد شد و تغییرات انجام می‌شود.
گرشاسبی: با تاج برای حل مشکلات مالی پرسپولیس به وزارت رفتیم
عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گوید: برای حل مشکل مالی به وزارت ورزش رفتیم که مهدی تاج هم در این جلسه حضور داشت. حمیدرضا گرشاسبی درباره استعفای محمد زادمهر از هیأت مدیره پرسپولیس گفت: استعفای زادمهر اتفاق جدیدی نیست، او قبل از سفر به خارج از کشور استعفایش را اعلام کرد. نباید فراموش کنیم که در پایان فصل قرار داریم و طبیعتا تغییراتی در باشگاه حاصل خواهد شد. وی درباره اینکه به وزارت ورزش رفته بود، عنوان کرد: به وزارت رفتیم و جلسه‌ای با مدیران برگزار کردیم، به هر حال وزارت متولی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس است. درخواست کردیم برای حل مشکلات مالی به ما کمک کنند. جلسه خیلی خوبی بود و مهدی تاج هم در آن حضور داشت، درخواست زیادی نداریم و فقط حق خودمان را می‌خواهیم، می‌خواهیم حق‌مان از بلیت‌فروشی پرداخت شود. میانگین حضور هواداران در ورزشگاه 55 هزار نفر در دیدارهای پرسپولیس بوده است که با احتساب حداقل بلیت‌فروشی که نفری 10 هزار تومان است، ‌اگر پول ما پرداخت شود، تمام مشکلات مالی ما حل خواهد شد و  با بازیکنان تسویه‌حساب می‌کنیم. عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس تأکید کرد: از طرف دیگر، از اسپانسر بیش از 20 میلیارد طلب داریم که باید آنها پول ما را پرداخت کنند، امیدوارم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد به باشگاه پول برسد. گرشاسبی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات پرسپولیس حل خواهد شد،‌ اظهار داشت: بله! به هر شکل ممکن تلاش می‌کنیم مشکلات‌مان و حواشی حل شود، بازیکنان تیم‌مان به تمرین می‌روند، پرسپولیس یک تیم مردمی که بازیکنان و هوادارانش از جایگاه رفیعی بهره می‌برند. دلجویی از دو طرف کارآمد است، تمرینات‌مان را بدون مشکل پیگیری خواهیم کرد و دوست نداریم مثل مدیرانی باشیم که بعد از رفتن ما بازیکنان نسبت به فعالیت ما بدبین باشند. عضو هیأت پرسپولیس در پایان گفت: اسپانسر راضی بود تا در صورت تمدید قرارداد مثل باشگاه استقلال به ما حواله بدهد که این موضوع مورد تایید ما نبود، چرا که می‌خواستیم پرداختی ما به بازیکنان نقدی باشد، تسویه‌حساب غیرشفاف و غیرنقدی مورد تایید ما نیست و ما می‌خواهیم تسویه‌حساب نقدی کنیم.
کاشانی: همه چیز خوب است و بهتر از این نمی‌شود
از سوی دیگر جعفر کاشانی، رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرسپولیس تیم بزرگ و تاریخ‌سازی است، بچه‌های این تیم روی فرهنگ کشورمان اثرگذار بوده و الگو هستند که باید شأن خودشان را حفظ کنند و فقط به فکر فوتبال بازی کردن نباشند، بلکه به فکر بالا بردن سطح فرهنگ باشند. ما بازیکنان خوبی داریم، باشگاه هم هر کاری بتواند انجام می‌دهد، مشکل خاصی وجود ندارد و در یک خانواده ممکن است چنین مسائلی پیش بیاید که بزرگ‌ترها باید آن را حل کنند. خانه‌های بزرگ چالش‌های خاص خود را دارند. کاشانی همچنین درباره استعفای طاهری خاطرنشان کرد: (باخنده) همه ما استعفا دادیم. رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس درباره اینکه قرار بود جلسه ساعت 9 باشد، اظهار داشت: گلزاده ساعت 10:30 آمد. من هم کار داشتم اما همه چیز در این باشگاه خوب است و بهتر از این هم نمی‌شود. استقلال و پرسپولیس 2 باشگاه فرهنگی جامعه هستند. وی همچنین درباره اینکه بازیکنان پرسپولیس 3 روز است تمرین نمی‌کنند و این موضوع در تاریخ فوتبال این باشگاه بی‌سابقه است، گفت: ای‌بابا، متأسفم. کاشانی همچنین درباره دوتابعیتی بودن برخی اعضای هیأت‌مدیره تصریح کرد: من یک تابعیت دارم و ایرانی هستم، پدر و مادرم هم ایرانی هستند. من عاشق کشورم هستم. ما که اینجا هستیم پولی نمی‌گیریم. رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس افزود: هواداران ما سرمایه‌های باشگاه هستند. امیدوارم یک روز باشگاه دارای تجهیزاتی شود که هم هواداران و هم پیشکسوتان که از وجهه‌های باشگاه هستند، بتوانند بیایند. همانطور که می‌دانید زیرساخت‌ها از فرهنگ شکل می‌گیرد. شما ببینید ما قبل و بعد از انقلاب چه قهرمانان زیادی در این باشگاه داشته‌ایم، البته فکر می‌کنم هیچ‌وقت باشگاه پرسپولیس به اندازه این دو سال موفق نبوده است.

 


Page Generated in 0/0057 sec