printlogo


کد خبر: 174830تاریخ: 1396/2/11 00:00
انتخابات

برنامه اجرایی قالیباف برای یارانه‌ها
کاندیدای انتخابات ریاست ‌جمهوری گفت: امروز در دولت مردم، متعهد می‌شویم حتما با توجه به افزایش قیمت‌ها، یارانه‌ها را نیز تا 3 برابر افزایش دهیم و به ۱۵۰ هزار تومان برسانیم. محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری طی سخنانی گفت: نخستین نکته‌ای که باید درباره یارانه‌ها بدانیم این است که یارانه حق مردم است و در این زمینه منتی بر مردم نداریم، زیرا در همه دنیا همین‌گونه است، وقتی مردم در یک شرایط خاصی قرار می‌گیرند دولت‌ها از مردم‌شان دفاع می‌کنند. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: بحث مربوط به یارانه‌ها برای کمک به زندگی مردم است و امروز می‌بینیم بخشی از مردم ما زندگی‌شان در گرو یارانه‌هاست یعنی اگر یارانه به آنها داده نشود آنها امکان زندگی ندارند. قالیباف گفت: تورم و گرانی هست و از سال 89 تاکنون هزینه‌های زندگی 3 برابر شده، خود دولت هم بودجه جاری‌اش را 3 برابر افزایش داده است. وی ادامه داد: این به معنی آن است که 45 هزار و 500 تومان در حال حاضر ارزش سال 89 را ندارد و امروز در حقیقت این مبلغ 150 هزار تومان شده است. اگر به مردم هم کمک نکرده باشیم باید قدرت خرید مردم را به همان سال 89 برسانیم یعنی یارانه را به 150 هزار تومان افزایش دهیم. امروز در دولت مردم، متعهد می‌شویم حتما با توجه به افزایش قیمت‌ها، یارانه‌ها را نیز تا 3 برابر افزایش دهیم و به 150 هزار تومان برسانیم.

صندوق معلمان را  به یغما بردند
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: می‌گویند مالیات گرفته‌ایم، بگویند از چه کسانی مالیات می‌گیرند؟ از یقه سفیدها که مالیات نمی‌دهند هم گرفته‌اید؟ یا اینکه چند بار پیاپی از فقرا و کاسبان ضعیف گرفته‌اید؟ به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم قزوین گفت: قزوین قطب صنعتی کشور است و شهرک‌های صنعتی بسیاری و مراکز تولیدی زیادی در قزوین مستقر است، اما بسیاری از مراکز تولیدی قزوین تعطیل شده است. امروز پدرها از خانواده خود احساس خجالت می‌کنند. وضعیتی که امروز ما شاهد آن هستیم قابل تحمل نیست و وضعیت اجتماعی و اقتصادی به هیچ عنوان مورد رضایت مردم نیست.وی با اشاره به وضعیت رکود، اظهار داشت: باید باور کنیم که مردم توانمند هستند و اگر میدان به آنها داده شود می‌توانند از مشکلات اقتصادی و معیشتی گره‌گشایی کنند. بیگانگان گره از کار کدامین ملت گشوده‌اند که مردم ایران دومی آن باشند. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: امروز فرهنگیان عزیز با شغل مبارک و مقدسی که در جایگاه تربیتی دارند، با مشکل مواجهند. یک فرهنگی برای وام مشکل دارد اما صندوق معلمان را عده‌ای چپاولگر به یغما بردند، آن هم جلوی چشم مردم؛ این وضع قابل تحمل نیست. حجت‌الاسلام رئیسی گفت: جوانان ما در صف وام ازدواج هستند اما می‌گویند کمبود نقدیندگی داریم. نقدینگی کجا رفته است؟  وی با بیان اینکه آقایان آمار می‌دهند و می‌گویند درآمد کشور را افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: می‌گویند مالیات گرفته‌ایم، بگویند از چه کسانی مالیات می‌گیرند؟ از یقه سفیدها که مالیات نمی‌دهند هم گرفته‌اید؟ یا اینکه چندبار پیاپی از فقرا و کاسبان
 ضعیف گرفته‌اید؟

اسحاق جهانگیری:
شاید بقیه به نفع من کنار بروند!
اسحاق جهانگیری می‌گوید در شرایط فعلی موضوع ماندن یا انصراف او از کاندیداتوری درست نیست و این ائتلاف است که تصمیم می‌گیرد کدام کاندیدا در صحنه رقابت بماند و کدام کاندیدا به نفع دیگری انصراف دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، جهانگیری بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری در گفت‌وگویی تصویری گفت ممکن است دیگر کاندیدای ائتلاف به نفع او کناره‌گیری کند. جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره انصراف احتمالی‌اش به نفع روحانی، گفت: اصلا این سوال (درباره انصراف) سوال خوبی نیست. جهانگیری افزود: انتخابات سازوکار خودش را دارد.  در انتخابات ائتلاف شکل می‌گیرد و افرادی که هم‌جهت هستند با یکدیگر مذاکره می‌کنند. ما هنوز ابتدای کار هستیم. باید ببینیم چه پیش می‌آید. شاید بقیه به نفع من کنار بروند!
 


Page Generated in 0/0051 sec