printlogo


کد خبر: 174845تاریخ: 1396/2/11 00:00
برگزاری اختتامیه جشنواره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران
کسب 3 رتبه توسط نویسندگان «وطن‌امروز»

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران، برگزیدگان 7 بخش این جشنواره معرفی و تقدیر شدند. به گزارش تسنیم؛ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران پیش از ظهر دیروز در فرهنگسرای اندیشه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. آثار ارسالی شرکت‌کنندگان در نخستین دوره این جشنواره در قالب 7 بخش «خبر»، «گزارش خبری»، «گزارش»، «مصاحبه»، «یادداشت و سرمقاله»، «تیتر» و «مقاله» توسط هیات داوران در 2 مرحله ابتدایی و نهایی مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار برتر با رأی هیات داوران انتخاب شد. در بخش گزارش خبری از مجموع 16 اثر راه یافته به مرحله نهایی، علاوه بر رتبه‌های اول تا سوم، 2 اثر نیز از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند. احمد قیاض محمدآبادی از روزنامه قدس استان خراسان رضوی، محسن جندقی از روزنامه
«وطن امروز» و سیدغیاث‌الدین ملک‌حسینی از روزنامه خبر جنوب استان فارس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند و از آثار حاجیه جعفرزاده از روزنامه خبر جنوب استان فارس و شروین طاهری از روزنامه «وطن امروز» نیز تقدیر شد. در بخش مقاله از میان 10 اثر راه یافته به مرحله نهایی، تنها یک اثر صاحب رتبه شد. مالک شیخی زازرانی از روزنامه «وطن امروز» استان اصفهان توانست رتبه سوم را از آن خود کند. دبیر جشنواره انجمن صنفی خبرنگاران با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها دائمی شد، گفت: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره ۱۶۹۶ اثر از رسانه‌های مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد. حسن ضابطی، دبیر این جشنواره در ابتدای مراسم اختتامیه با ارائه گزارش کوتاهی از روند برگزاری این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره در 7 بخش مصاحبه، خبر، مقاله، گزارش، گزارش خبری، یادداشت و سرمقاله طی فراخوانی در سال 1395 آغاز به کار کرد و استقبال از آن به میزانی بود که به تمدید مهلت ارسال آثار انجامید. وی افزود: مجموعا یکهزار و 696 اثر به دبیرخانه دائمی این جشنواره ارسال شد که 51 اثر در قالب خبر، 126 گزارش خبری، 478 گزارش، 236 مصاحبه، 265 یادداشت و سرمقاله، 70 مقاله و 461 تیتر را شامل می‌شود. همچنین مهدی فضائلی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کانون انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران اظهار کرد: رسانه‌های رسمی کشور در فضایی که شبکه‌های اجتماعی هم به بحث اطلاع‌رسانی و کار رسانه‌ای ورود کرده‌اند باید مزیت‌هایی برای خود ایجاد کنند تا ماندگار شوند.
تقدیم جایزه به خانواده شهید خزایی
مالک شیخی زازرانی که از روزنامه «وطن امروز» استان اصفهان توانست در بخش مقاله رتبه سوم را از آن خود کند در یادداشت کوتاهی جایزه خود را به خانواده شهید خزایی نخستین خبرنگار شهید مدافع حرم تقدیم کرده است. متن این یادداشت را در زیر می‌خوانید:
به نام خدا
و به نام او که به ساحت قلم، صحت قسم یاد کرد. هم او که در شریفه آل‌عمران برای اهالی دنیا فرمود: شهدا را مرده نپندارید. اکنون که این کلمات را برای شما می‌نویسم عازم زیارت سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله علیه‌السلام هستم. هم او که گفت: «نه» و خداوند خون‌بهایش شد. خرسندم که امروز آموخته‌های من از شهید محسن خزایی، نخستین خبرنگار شهید مدافع حرم، در روح کلماتم و در مرکب قلمم به بار نشسته است. یقین دارم امروز حاج محسن نیز خوشحال است که دوستش، برادرش، همکارش و شاگردش، من کمترین، شایسته دریافت چنین نشانی شده‌ام. چرا که این نشان، ثمره شیرین سخن گفتن و تلخ شنیدن است و من این راز را از او آموخته‌ام. در پس این تندیس‌ها و لوح‌های شیشه‌ای و سنگی و کاغذی، پشتوانه‌ای لازم بود تا به آن معنا بخشد. من، مالک شیخی، این معنا را در رشادت‌های نخستین خبرنگار شهید مدافع حرم حاج محسن خزایی، در عشق و تعهدش به قلم یافتم، آنچنان که جان، این ودیعه خداوندی را به نام و نان معاوضه نکرد و بر سر جانان فدا نمود. لذا این افتخار ارزشمند را که برایم ارزشی فراوان دارد از طرف خودم و دوستان خبرنگار و مطبوعاتی، به خانواده این شهید عزیز تقدیم می‌نمایم. امید که قلم، قدم و قسم ما به نام حاج محسن باشد. بهترین سلام‌های خدا تقدیم روح پاک و مطهرش.
مالک شیخی
اردیبهشت‌ 96
 


Page Generated in 0/0071 sec