printlogo


کد خبر: 174859تاریخ: 1396/2/12 00:00
انهدام باند بین‌المللی کوکایین در تهران

گروه اجتماعی: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: با رویکرد اطلاعاتی پلیس و همکاری قوه قضائیه سرشاخه‌های اصلی توزیع مواد مخدر در کشور شناسایی و دستگیر شده‌اند.
به گزارش مهر، سردار سیدمسعود زاهدیان در نشست خبری اهم فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۶ را تشریح کرد و درباره آمار کشف مواد مخدر در مرزهای آبی و خاکی و همچنین هوایی توضیح داد. وی گفت: در سال گذشته اقدامات پلیس با افزایش ۱۵ درصدی کشف مواد مخدر همراه بود و بالغ بر ۶۳۱ تن و ۱۲۴ کیلوگرم مواد کشف شد که ۷۷ درصد آن در حاشیه شرق کشور بوده و نشان‌دهنده تمرکز ما بر مرزهای شرقی کشور است. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: افزایش
۳۵ درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال گذشته نشان می‌دهد ستاد مبارزه با مواد مخدر توسعه زیرساخت‌های لازم برای نگهداری این افراد و تجهیز مراکز ماده ۱۶ را در دستور کار قرار داده‌ است در این راه وزیر کشور بسیار همراه بود و پیگیرانه مسائل مربوط به افزایش اردوگاه‌های ماده ۱۶ را دنبال می‌کرد. رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: متاسفانه در شبکه‌های مجازی و کانال‌های تلگرامی مصرف مواد مخدر و نحوه تولید و تهیه آن آموزش داده می‌شود. وی افزود: بزرگ‌ترین رصد اطلاعاتی پلیس در چند روز گذشته مربوط به دستگیری متهم زن اهل بولیوی بود که ۷ کیلوگرم کوکایین را به تهران وارد کرده و قصد داشت به دست مدیر شبکه که در شمال زندگی می‌کرد جهت توزیع برساند که این متهم با موادمخدر در فرودگاه امام(ره) شناسایی و دستگیر شد.
سردار زاهدیان گفت: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد این فرد شمالی همسر غیرایرانی داشته که وی نیز در جریان توزیع مواد مخدر نقش داشته است. در بررسی دیگر فعالیت‌های این باند مشخص شد 3 خانم بولیویایی دیگر نیز در ایران فعالیت قاچاق مواد می‌کردند و اعتراف کرده‌اند طی 3 مرحله اقدام به ورود موادمخدر به ایران کرده‌اند. بررسی‌های بیشتر درباره فعالیت این باند همچنان ادامه دارد و در حال حاضر همه زیرشاخه‌ها و سرشاخه‌های اصلی آن شناسایی و دستگیر شده‌اند.


Page Generated in 0/0055 sec