printlogo


کد خبر: 174867تاریخ: 1396/2/12 00:00
اخبار

استعفای دبیر شوراهای پروانه ساخت و نمایش
عباس نادری طی نامه‌ای از سمت دبیری شوراهای پروانه ساخت و نمایش استعفا کرد. به گزارش مهر، درپی انتشار خبرهایی مبنی بر استعفای عباس نادری، دبیر شوراهای پروانه ساخت و نمایش، وی این خبر را در گفت‌وگو با مهر تایید کرد. این در حالی است که محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای هنوز با این استعفا موافقت نکرده است ولی به نظر می‌رسد همکاری عباس نادری با شوراهای پروانه ساخت و نمایش مربوط به پایان رسیده و وی قصد بازگشت به مسؤولیت خود را ندارد. اختلاف با معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی دلیل استعفای نادری مطرح شده است.
 
اپرای عروسکی «خیام»  روی صحنه می‌رود
سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به اینکه اپرای عروسکی «خیام» اواخر خرداد به صحنه می‌رود، اعلام کرد رپرتوآر اپراهای عروسکی این گروه تئاتری نیز بعد از اجرای «خیام» برگزار می‌شود. به گزارش مهر، بهروز غریب‌پور درباره وضعیت تولید اپرای عروسکی «خیام» گفت: میکس موسیقی اپرای عروسکی «خیام» شروع شده و کار ساخت دکور این اپرا تمام و دکور نصب شده است. ما از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه نیز برای تکمیل گروه بازی‌دهندگان عروسک و آمادگی گروه برای برپایی رپرتوآر اپراهای عروسکی، کارگاهی آموزشی برپا می‌کنیم. وی اظهار کرد: از اول خردادماه تمرین گروه برای اپرای عروسکی «خیام» آغاز می‌شود و امیدوارم در پایان خردادماه این اپرای عروسکی را روی صحنه ببریم. سرپرست گروه تئاتر «آران» ادامه داد: قرار است بعد از اجرای اپرای عروسکی «خیام» در تهران، این اپرای عروسکی را در زادروز خیام در شهر نیشابور هم اجرا کنیم. ما پیش از این اپرای «رستم و سهراب» را در خراسان که زادگاه فردوسی است و «حافظ» را در شیراز به صحنه برده بودیم.

اکران ویلایی‌ها از 20 اردیبهشت
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: براساس آیین‌نامه در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه زمان نمایش فیلم‌های اکران نوروزی به پایان می‌رسد و فیلم‌های جدید جایگزین خواهند شد. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه دیروز (11 اردیبهشت) شورای صنفی نمایش گفت: براساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش 20 اردیبهشت‌ماه پایان 7 هفته نمایش فیلم‌های اکران نوروزی است و بر این اساس فیلم‌های اکران دوم نوروزی جایگزین فیلم‌های برنامه اول نوروز خواهند شد. وی ادامه داد: از روز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه فیلم
«نهنگ عنبر2» در گروه سینمایی قدس جایگزین «آباجان» می‌شود. فیلم «ویلایی‌ها» در گروه استقلال جایگزین «گشت 2»، فیلم «آشوب» جایگزین فیلم «یک روز بخصوص» در گروه آزادی و فیلم «برادرم خسرو» در کورش جایگزین فیلم «ماجرای نیمروز» خواهد شد.

نشست جشنواره تئاتر دانشگاهی بدون حضور مسؤولان وزارت علوم
نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران دیروز در حالی برگزار شد که هیچکدام از مدیران و مسؤولان وزارت علوم به عنوان متولی جشنواره، در نشست حاضر نشدند. به گزارش مهر، نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور مهدی گمار دبیر این جشنواره و مدیران بخش‌های مختلف این رویداد تئاتر دانشگاهی و بدون حضور هیچکدام از مدیران و مسؤولان وزارت علوم به عنوان متولی اصلی این جشنواره، در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد. دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به ارائه گزارشی از روند ثبت‌نام دانشجویان متقاضی حضور در این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: ما ۸۵۴ ثبت‌نام در سایت جشنواره داشتیم که از این تعداد ۲۱۸ نفر دانشجوی زن و ۶۳۴ دانشجوی مرد بودند. در این دوره از جشنواره دانشگاه آزاد با ۱۴۶ ثبت‌نام رکورددار بود. گمار ادامه داد: در نهایت از بین آثار متقاضی ۲۴ اثر به بخش صحنه‌ای، ۷ اثر به بخش تجربه‌های اجرا، ۱۰ اثر به بخش نمایشنامه‌نویسی، ۷ اثر به بخش پژوهش و ۶ اثر نیز به بخش برگزیده جشنواره‌های تئاتر دانشگاهی راه پیدا کرد. بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری مهدی گمار، از ۱۵ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در تهران
برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0048 sec