printlogo


کد خبر: 174868تاریخ: 1396/2/12 00:00
رویدادها

در نشست خبری تشریح شد
سوره مهر با ۱۵۰ چاپ اولی در نمایشگاه کتاب
مدیرعامل سوره مهر از عرضه ۱۵۰ کتاب چاپ نخست و ۸۵ هزار نسخه از 4 کتاب نائل به دریافت تقریظ رهبر انقلاب در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. به گزارش مهر، عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل جدید انتشارات سوره مهر، صبح روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری به تشریح برنامه‌های این موسسه انتشاراتی در سی‌‌امین نمایشگاه کتاب تهران پرداخت. وی با اشاره به تلاش این ناشر برای تسهیل و تسریع توزیع کتاب گفت: سوره مهر در نمایشگاه کتاب امسال ۱۵۰ اثر چاپ نخست را ارائه خواهد کرد و در کنار آن نیز ۲۰۰ دوره کتاب را به صورت تجدید چاپ به نمایشگاه می‌آورد که مجموع شمارگان آنها بیش از ۹۰۰ هزار جلد خواهد بود و شامل تقریبا ۲۰۰ میلیون صفحه کتاب می‌شود. وی همچنین از ایجاد غرفه ویژه سوره مهر الکترونیک در بخش نشر دیجیتال نمایشگاه خبر داد و افزود: از 4 کتابی که سال گذشته توسط رهبر انقلاب نائل به دریافت تقریظ شدند، ۸۰ هزار نسخه منتشر شده و در نمایشگاه کتاب امسال توزیع خواهد شد. قره‌داغی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حضور آثار موسسه در بخش ترجمه نیز گفت: امسال حدود ۱۰ عنوان کتاب ترجمه شده توسط ما برای نخستین بار منتشر شده و ۳۰ عنوان کتاب ترجمه شده نیز توسط مرکز ترجمه حوزه هنری برای انتشار در اختیار ما قرار گرفته است. جدای از این ۱۲ عنوان از آثار ما نیز در سال گذشته توسط ناشران عرب‌زبان ترجمه شد. امیدواریم در نمایشگاه کتاب سال آینده برنامه و تدارک بیشتر و بهتری برای ارائه این آثار در نمایشگاه داشته باشیم.

سرهنگی:
 ادبیات جنگ همه جای دنیا قابل احترام است
مرتضی سرهنگی در نشست نقد و بررسی کتاب «خرده‌روایت‌های یک فرمانده از جنگ»  اظهار داشت: ادبیات جنگ ادبیاتی است که همه جای دنیا قابل احترام است. نخستین نشست بررسی ادبیات مقاومت با محوریت کتاب «خرده‌روایت‌های یک فرمانده از جنگ» نوشته آذر خزاعی سرچشمه در محفل انس با حضور مرتضی سرهنگی، محمدجواد جزینی و نویسنده کتاب برگزار شد. به گزارش فارس، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در این نشست گفت: نوشتن بعد از جنگ در دنیا سنت است. مثلاً گروه 47 در آلمان سال 1947 درست شد. یعنی 2 سال بعد از تمام شدن جنگ، حالا چه کسانی در گروه هستند؟ گونترگراس که نوبل سال 2000 را گرفت و هاینریش بل که نوبل سال 1976 را دریافت کرد. وی با تاکید بر نام‌های یادشده که نوبل‌هایی را از آن خود کرده بودند، تصریح کرد: اینها سرباز، بیکار و گرسنه بودند، بعد این گروه تشکیل شد و چتری بالای سر سربازها باز شد و با روشنفکرها گره خوردند. پس از آن نوشتن آغاز شد، خودشان می‌گویند ادبیات ویرانه‌ها در آلمان ادبیات ضدجنگ است. مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: سال 61 به اردوگاه‌های اسیران عراقی در ایران رفتم و الان هم برخی اسیران عراقی پیش من می‌آیند؛ سال 2002 که صدام سقوط کرد اینها دائم می‌آمدند پیش من. آنها 65 عنوان کتاب نوشتند و رفتند، هیچ جای دنیا سابقه ندارد یک اسیر جنگی در اردوگاه‌های کشور نگه‌دارنده، خاطراتش را بنویسد، بعد بدهد چاپ کنند.

نشست خبری رئیس ستاد هنرمندان روحانی بدون هنرمندان
نشست خبری رئیس ستاد هنرمندان حسن روحانی با حضور حجت‌الله ایوبی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری ستاد هنرمندان حسن روحانی با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس ستاد و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. حجت‌الله ایوبی درباره هدف از برگزاری این نشست خبری بیان کرد: هدف از این جلسه این است که در ستاد حسن روحانی با توجه به اهمیت مباحث فرهنگی، در این باره بیشتر حرف بزنیم. مدیر معزول سازمان سینمایی در این نشست درباره دلخوری هنرمندان از دولت یازدهم نیز گفت: امیدوارم خارج از مشکلات و دلخوری‌های شخصی، همه نگاه کلان‌تری نسبت به دولت و فرهنگ داشته باشیم. نکته قابل تامل آنکه اگرچه این نشست با عنوان نشست ستاد هنرمندان حامی روحانی برگزار شد اما هنرمندی در آن حضور نیافت.


Page Generated in 0/0046 sec