printlogo


کد خبر: 174880تاریخ: 1396/2/12 00:00
چهارگوشه

تیراندازی خونین در سن‌دیگو آمریکا
پلیس آمریکا از کشته شدن فرد مسلحی خبر داد که روز یکشنبه اقدام به تیراندازی به سمت تعداد زیادی از مردم در نزدیکی یک استخر در سن‌دیگو کرده بود. همان روز، چند حادثه تیراندازی در ایالت کالیفرنیا نیز گزارش شد که در پی آنها، 7 تن زخمی شدند. شهرهای مختلف آمریکا از نظر میزان وقوع خشونت و تیراندازی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و آمار تیراندازی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالا و حتی چندین برابر برخی کشورهای دیگر است.

آتش‌سوزی در بزرگ‌ترین مسجد شیعیان سوئد
مسجد امام علی(ع) در حومه شهر استکهلم در آتش سوخت. این آتش‌سوزی ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه یکشنبه آغاز شد و تا بامداد دوشنبه ادامه داشت. به گفته پلیس سوئد، بیش از ۵۰ درصد از ساختمان ۳۵۰۰ متری آن آسیب دیده است. پلیس در حال بررسی علت این حادثه است. این آتش‌سوزی تلفات جانی نداشت. در ابتدا آتش نمای ساختمان مسجد را فرا گرفت که پلیس سوئد معتقد است این یک آتش‌سوزی عمدی است. پیش از این نیز در شهر ارفورت آلمان اعتراضاتی نسبت به ساخت مساجد صورت گرفته بود.

تأیید حکم اعدام رهبر مشهور اخوان‌المسلمین
یکی از دادگاه‌های مصر حکم غیابی اعدام را علیه یکی از رهبران اخوان‌المسلمین تایید کرده است. دادگاه جنایی قاهره، یکشنبه این حکم را علیه خطیب 66 ساله‌ای به نام وجدی غنیم و به اتهام تأسیس یک گروه تروریستی صادر کرده است. گفته می‌شود این گروه علیه نیروهای امنیتی اعمال خشونت کرده است. این دادگاه پس از مشورت با مفتی اعظم کشور و تایید وی، این حکم را صادر کرده است. براساس قوانین مجازات این کشور، مفتی اعظم موظف است تمام حکم‌های اعدام را بررسی کند.


بازگشت تونی بلر علیه بریگزیت
نخست‌وزیر جنایتکار سابق انگلیس قصد دارد با بازگشت به دنیای سیاست علیه بریگزیت مقابله کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تونی بلر که پس از ترک حزب کارگر انگلیس تبدیل به یک کارچاق کن برای شرکت‌های چندملیتی و برخی دولت‌ها شده است، دیروز اعلام کرد قصد دارد یک جنبش سیاسی به راه بیندازد تا با ایجاد یک گفتمان سیاسی در آستانه مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپایی، بریتانیایی‌ها را از این کار پشیمان کند. جالب اینجاست که بازگشت رهبر 63 ساله سابق حزب کارگر به سیاست با چراغ سبز مستقیم حزب حاکم محافظه‌کار صورت می‌گیرد.  در همین حال نخست‌وزیر انگلیس گفت مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا در سایه موضع تند رهبران این اتحادیه در مذاکرات پیش رو بسیار دشوار خواهد بود. رهبران اتحادیه اروپا، شنبه در نشست بروکسل، شرایط بسیار سختی برای خروج بریتانیا تصویب و به این کشور توصیه کردند برای مشکلات بیشتر مانند حقوق اقامت شهروندان اتحادیه اروپا آماده شوند. ترزا می‌ گفت: ما در صورت نپسندیدن پیشنهادات اتحادیه اروپا آماده‌ایم بدون رسیدن به توافق از مذاکرات عقب‌نشینی کنیم. اتحادیه اروپا درباره میزان آمادگی دولت بریتانیا برای مذاکرات پیچیده‌تر نگران است.
عقب‌نشینی لوپن از فرگزیت
رهبر جبهه ملی فرانسه که می‌خواهد به نخستین رئیس‌جمهور زن فرانسه بدل شود از موضع خود در قبال خروج این کشور از اتحادیه اروپایی عقب‌نشینی کرد و گفت فرگزیت برای او یک اولویت به شمار نمی‌رود.  مارین لوپن همچنین فردای انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری با استعفا از سمت رهبری حزب جبهه ملی که آن را از پدرش به میراث برده است تلاش کرد فاصله خود را موقتا از مواضع سرسختانه ملی‌گرایان افراطی بیشتر کند. به گزارش فرانس ۲۴، او که هفته آینده در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با نامزد پیشتاز امانوئل مکرون رقابت خواهد کرد، در تلاش برای جلب طیف خاکستری افکار عومی این کشور در حال تلطیف یا کمرنگ جلوه دادن برخی مواضع دست راستی خود است. با این حال او در گفت‌وگو با روزنامه «لو پاریزین» همچنان با مرده خواندن واحد پول یورو بر استفاده فرانسه از یک واحد پول ملی تاکید کرد و گفت: «یورو در آینده دیگر در خریدهای روزمره نقشی نخواهد داشت، بلکه تنها شرکت‌های بزرگ هستند که از آن در تجارت بین‌الملل استفاده خواهند کرد».
 


Page Generated in 0/0059 sec