printlogo


کد خبر: 174894تاریخ: 1396/2/12 00:00
اخبار

ضرغامی: صدا و سیما برای  دور دوم انتخابات برنامه ریزی کند
رئیس اسبق سازمان صداوسیما می‌گوید رسانه ملی برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی کند. سیدعزت‌الله ضرغامی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: رسانه ملی برای دور دوم انتخابات برنامه‌ریزی کند! ۳ مناظره رو در رو! وی افزود: انتخابات با حضور رئیس‌جمهور مستقر تا به حال به دور دوم نرفته است ولی ظاهرا این بار متفاوت است!

مهندسی انتخابات با حذف نامزدهای رأی‌‌آور شورا
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیات‌رئیسه مجلس باید درباره ردصلاحیت‌شدگان مداخله کند و نگذارد اعتماد مردم به مجلس کاهش یابد. پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، درباره ارائه لیست خدمت اظهار داشت: مشکل ما در فرآیند لیست، ردصلاحیت‌هایی است که به صورت ظالمانه انجام شده است. مراجع نظارتی مرتبط باید هرچه سریع‌تر این موضوع را بررسی نهایی کنند، چرا که ادامه این فرآیند آسیب‌های جدی به جریان‌های‌ نیروهای انقلاب وارد می‌کند.وی افزود: به دلیل ردصلاحیت‌های صورت گرفته، لیست ما بسته نمی‌شود و این موضوع اقدامات ما را دچار مشکلاتی می‌کند. رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر ردصلاحیت‌ها تا چند روز آینده تعیین تکلیف شود ما نیز لیست نهایی خود را بلافاصله اعلام خواهیم کرد. وی گفت: ما معتقدیم با توجه به اینکه افراد ردصلاحیت شده پررأی بودند مهندسی انتخابات صورت گرفته تا افراد رأی‌آور حذف شوند و رقیب صندلی شورا را تصاحب کند. 

جمع‌بندی «جبهه مردمی» درباره کاندیدای نهایی پس از مناظره‌ها
در جلسه شورای مرکزی «جبهه مردمی» بر شیوه‌ای که جبهه برای تعیین کاندیدای نهایی در نظر گرفته، تأکید شد و این شیوه مجدداً مورد پذیرش اعضا قرار گرفت. دوازدهمین نشست شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز یکشنبه برگزار شد. در دوازدهمین نشست شورای مرکزی جبهه مردمی، تحلیلی از وضعیت عمومی رقابت‌ها و انتخابات ارائه و درباره مسائلی که در مناظره مطرح بود، صحبت شد و همچنین گزارش‌های مختلفی از رفتار صداوسیما که نشان‌دهنده عدم رعایت بی‌طرفی و سوگیری نسبت به برخی کاندیداهاست، مطرح شد. در این جلسه همچنین درباره فعالیت‌های تبلیغاتی که باید توسط ستاد این دو نامزد (آقایان قالیباف و رئیسی) تا زمان انتخابات صورت گیرد و اقدامات جبهه مردمی در این زمینه، بحث و بررسی شد. در این نشست، تحلیلی از افکارعمومی و پیمایش‌های اجتماعی درباره آرا و نظرات مردم درباره کاندیداهای مختلف مطرح شد و بر شیوه‌ای که جبهه برای تعیین کاندیدای نهایی در نظر گرفته، تأکید شد و این شیوه مجدداً مورد پذیرش اعضا قرار گرفت. بر این اساس تا قبل از رأی‌گیری پیمایش‌ها ادامه خواهد داشت و طبق نظر اعضای شورای مرکزی در فرصت کوتاه نمی‌توان به جمع‌بندی رسید.


آمریکایی‌ها جرأت  حمله به ایران را ندارند
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: 29 سال از جنگ تحمیلی علیه کشور ما گذشته و این در حالی است که دشمنی آمریکایی‌ها با ما هر روز اضافه شده ولی آنها جرأت اقدام علیه ما را ندارند. به گزارش تسنیم، سردار علی فدوی در برنامه جهان‌آرا که از شبکه افق سیما پخش شد، با اشاره به علت اینکه دشمن علیه ما جرأت اقدام نظامی را ندارد، گفت: این مساله به این دلیل است که قسمت کم کار را طبق وعده قرآن یعنی من یتقی الله را ما انجام می‌دهیم و یجعل‌الله مخرجا را خدا انجام می‌دهد. لذا امام خمینی(ره) گفتند ما مکلف به انجام تکلیف هستیم اما نتیجه با خداست.  وی با اشاره به یک سند آمریکایی مبنی بر الزامات ورود جنگ با ایران تصریح کرد: در این سند 4 الزام نظامی و 9 الزام سیاسی برای جنگ با ایران مطرح شده است که اگر این الزامات فراهم شود، آمریکا برای حمله نظامی به ایران امروز را فردا نمی‌کند.  وی با اشاره به الزامات سیاسی این سند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی پایان جنگ، اطمینان از توانایی کنترل دامنه و شدت جنگ، اطمینان از پذیرش تلفات قابل قبول توسط جامعه آمریکا و اطمینان از پیروزی قطعی از جمله الزامات نظامی حمله آمریکا به ایران است.


Page Generated in 0/0063 sec