printlogo


کد خبر: 174961تاریخ: 1396/2/13 00:00
اخبار

«سفر در خانه» در شبکه نسیم
سریال کمدی «سفر در خانه» به کارگردانی بهرنگ توفیقی بزودی جلوی دوربین می‌رود. به گزارش مهر، مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه و لباس به مجموعه نمایشی کمدی «سفر در خانه» پیوست. این مجموعه به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی عباس اکبری و سعید کمانی برای شبکه نسیم ساخته می‌شود و بزودی در تهران کلید می‌خورد. در داستان این سریال آمده است: آقا کریم که بعد از ۳۵ سال کار در کارخانه بازنشسته می‌شود، جایزه سفر به مشهد را از آن خود می‌کند و به همراه خانواده راهی مشهد می‌شود اما در این راه برای او و خانواده‌اش اتفاقاتی می‌افتد.

حمیدرضا شکارسری مطرح کرد
جشن امضا لازمه فعالیت‌های شعری
حمیدرضا شکارسری می‌گوید: با توجه به وضعیت حاکم بر ادبیات، جشن امضا و رونمایی یکی از لازمه‌های فعالیت شعری ما است و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید این مراسم‌ را بپذیریم. به گزارش ایسنا، این شاعر و منتقد ادبی درباره ارزیابی‌اش از جشن امضا و مراسم رونمایی کتاب اظهار کرد: وجه مهمی از شعر روزگار ما، ویترین است و اگر در ویترین نباشی، روابط عمومی قوی نداشته نباشی و خودت را دائم جلوی چشم قرار ندهی، اگر بهترین شعر را هم بگویی، مورد توجه قرار نمی‌گیری. او با بیان اینکه موافق برگزاری مراسم‌ رونمایی و جشن امضاست، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل ادبیات، وجه اقتصادی و فروش کتاب است. چه بخواهیم و چه نخواهیم در ویترین بودن، جلوی چشم قرار گرفتن  و روابط عمومی مهم است. باید قبول کرد بخشی از فعالیت شاعران روزگار ما فعالیت متنی نیست، بلکه فعالیتی فرامتنی و جدا از متن است. جشن امضا و مراسمی از این دست در راستای فعالیت‌های فرامتنی شاعر می‌گنجد تا اینکه خود را در ویترین شعر امروز قرار دهد.

اکران آخرین فیلم رابین ویلیامز
سرانجام آخرین فیلمی که رابین ویلیامز، بازیگر فقید آمریکایی در آن بازی کرده بود، در آمریکا بر پرده سینماها می‌رود. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «مطلقا هیچی» یک کمدی علمی- تخیلی بریتانیایی و آخرین فیلمی است که رابین ویلیامز بازیگر فقید در آن حضور داشت. این فیلم سرانجام قرار است راهی سینماهای آمریکا نیز بشود. در حالی تاریخ ۱۲ ماه مه‌ برای اکران آن در آمریکا تعیین شده که انگلیسی‌ها ۹ ماه پیش به تماشای آن نشسته بودند. داستان این فیلم را کارگردان کهنه‌کار فیلم «مانتی پیتون» یعنی تری جونز با همکاری گوین اسکات نوشته و خودش آن را کارگردانی کرده است. این فیلم در فاصله مارس ۲۰۱۴ تا مه ‌همان سال ساخته شد. رابین ویلیامز ۱۱ آگوست ۲۰۱۴(۲۱ مرداد ۹۳) به زندگی خود خاتمه داد.

ساخت «باغ- مزار» محمدرضا لطفی
3 سال پیش و از روز خاکسپاری محمدرضا لطفی، نوازنده چیره‌دست تار حرف‌هایی درباره ساخت یک آرامگاه، برای او مطرح بوده و حالا فاز اول «باغ – مزار» لطفی آغاز شده است. به گزارش ایسنا، اجرای فاز نخست «باغ- مزار» زنده‌یاد محمدرضا لطفی از اواخر فروردین‌ماه امسال آغاز شده که طراحی نقشه آن برعهده دفتر مهدی حجت- معمار و رئیس ایکوموس ایران- بوده است. براساس گفته برخی نزدیکان این هنرمند، بخش عمده هزینه‌های اجرای این فاز را شهرداری گرگان تامین می‌کند اما قرار است قسمتی از مزار نیز توسط خانواده لطفی ساخته شود. در حال حاضر سردر آرامگاه و دیوار جلویی آن در حال ساخت است. برای شروع فاز دوم نیز باید حدود
۸ تا ۱۰ واحد از ساختمان‌های اطراف خریداری شود. در مجموع، برای اجرای کامل این نقشه، حدود 5 هزار مترمربع زمین نیاز است.

ارکستر سمفونیک تهران اجرا می‌کند
«سمفونی روح‌الله» در تالار وحدت
ارکستر سمفونیک تهران «سمفونی روح‌الله» ساخته شاهین فرهت را در تالار وحدت تهران اجرا می‌کند. به گزارش تسنیم، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در ایام ارتحال امام خمینی(ره) «سمفونی روح‌الله» ساخته شاهین فرهت را در تالار وحدت تهران اجرا می‌کند. شاهین فرهت این اثر را با محوریت شخصیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره) در 4 موومان ساخته که با ارکستر سمفونیک اوکراین ضبط شده و قرار است توسط یکی از قدیمی‌ترین ارکسترهای کلاسیک ایران اجرا شود. فرهت در این سمفونی بی‌کلام ابعاد و چهره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را با زبان موسیقایی بیان کرده است.


Page Generated in 0/0053 sec