printlogo


کد خبر: 174962تاریخ: 1396/2/13 00:00
رویدادها

نعمت‌الله در میان داوران جشنواره امام رضا(ع)
داوران بخش فیلم و هنرهای سنتی دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) معرفی شدند که در میان آنها هنرمندانی چون نگار جواهریان و حمید نعمت‌الله حضور دارند. به گزارش فارس، داوران بخش فیلم و هنرهای سنتی دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره
امام رضا(ع) معرفی شدند که در میان آنها هنرمندانی چون نگار جواهریان و حمید نعمت‌الله حضور دارند. دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع)، امین مختاری دبیر این رویداد هنری، نگار جواهریان، حمید نعمت‌الله، شهرام مکری و بهرام توکلی را به عنوان هیات داوران بخش کمیته هنری جشنواره دانشگاهی امام رضا(ع) معرفی کرد. همچنین در بخش هنرهای سنتی و کاربردی جلیل جوکار، فریدون جوقان، عبدالله محرمی و بهروز زیندشتی آثار بخش نگارگری و خوشنویسی را داوری می‌کنند و در بخش صنایع دستی نیز داوری آثار بر عهده بهمن آزموده، رسول جلیلی و نجمه جعفری‌راد قرار گرفته است.

افزایش ۱۳ درصدی قیمت متوسط کتاب
بر اساس آمار خانه کتاب، قیمت متوسط کتاب در اسفندماه سال ۹۵، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۹۴ افزایش داشته و از ۱۴ هزار تومان به ۱۵ هزار و ۸۴۴ تومان رسیده و افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در اسفند ماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۱ عنوان کتاب منتشر شده است  که از این میان ۲ هزار  و ۲۵۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۹ هزار و ۴۹۷ عنوان کتاب عمومی هستند. قیمت متوسط کتاب در اسفندماه سال گذشته، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۹۴ افزایش داشته و از ۱۴ هزار تومان به ۱۵ هزار و ۸۴۴ تومان رسیده و افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس کانون پخش‌کنندگان خبر داد
کاهش مخاطب سینما در فروردین
رئیس کانون پخش‌کنندگان گفت: فروش فیلم‌های سینمایی در سال ۹۶ با افزایش ۲ میلیاردی مواجه شد اما متاسفانه با کاهش مخاطب نسبت به سال گذشته مواجه شدیم. به گزارش فارس، علی سرتیپی، رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره فروش فیلم‌ها در فروردین 1396 گفت: فروش فیلم‌های اکران نوروز در مدت یک ماه فروردین مبلغ 27 میلیارد و 950 میلیون تومان بود که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشت. سال 95 فروش فیلم‌ها به رقم 25 میلیارد و 900 میلیون تومان رسیده بود.  وی ادامه داد: تعداد مخاطب در نوروز امسال 3 میلیون و 240 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش هستیم. در سال گذشته تعداد مخاطبی که در سالن سینما حاضر شدند 3 میلیون و 911 هزار نفر بود. رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره کاهش مخاطب توضیح داد: با توجه به افزایش 2 میلیاردی فروش فیلم‌ها  متاسفانه در نوروز 96 با کاهش 670 هزار نفری روبه‌رو بودیم که به عقیده من با اکران فیلم‌هایی چون «نهنگ عنبر 2»، «رگ خواب»، «فراری»، «تابستان داغ»، «سارا و آیدا» و... این میزان کاهش مخاطب جبران خواهد شد.

«در جست‌وجوی آرامش» به نیمه رسید
تاکنون حدود ۵۵ درصد از سریال
«در جست‌وجوی آرامش» ضبط و تولید شده و قرار است این هفته چند بازیگر جدید به سریال اضافه شوند. به گزارش مهر، تصویربرداری سریال «در جست‌وجوی آرامش» محصول شبکه 5 سیما به کارگردانی سعید سلطانی این روزها در خیابان پامنار انجام می‌شود. داریوش فرهنگ و فرشید زارعی‌فر در این صحنه‌ها در لوکیشنی که شرکت گیتا نام دارد جلوی دوربین هستند و ضبط سریال تا آخر هفته در همین لوکیشن انجام می‌شود. داستان این شرکت درباره پسر مهدی هاشمی است که در این سریال مشغول به کار است. مهدی هاشمی نقش یک دکتر را ایفا می‌کند. تاکنون حدود ۵۵ درصد از کار ضبط و تولید شده و قرار است این هفته چند بازیگر جدید به سریال اضافه شوند. «در جست‌وجوی آرامش» لوکیشن‌های متعددی دارد که ۱۶۰ مکان برای آن برشمرده شده است. هم‌اکنون بهزاد عبدی ساخت موسیقی این سریال و سودابه سعیدنیا تدوین همزمان کار را بر عهده دارند. در این سریال که به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور است بازیگرانی چون مهدی هاشمی، داریوش فرهنگ، پژمان بازغی و... نقش ایفا می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0054 sec