printlogo


کد خبر: 174968تاریخ: 1396/2/13 00:00
به این جوانان نگاه کنید
طارمی‌های لیگ

فرزین شهسواری:  هنوز پشت لب‌شان سبز نشده، دیپلم‌شان را نگرفته‌اند، صبح‌ها به مدرسه می‌روند. پشت  نیمکت‌ها می‌نشینند و به جای گوش دادن به ریاضی و فارسی، برای خودشان آرزو می‌سازند. آرزو با توپ. آرزوی فوتبالی. حضور در پرسپولیس، استقلال، تیم ملی، لژیونر شدن. همان راهی که مهدی طارمی و محمد عباس‌زاده و امثالهم رفتند. با پایان فصل لیگ یک، همه پدیده‌های زیر 23 سال این لیگ که آمار فوق‌العاده‌ای به جای گذاشتند را مرور می‌کنیم. از مهدی قائدی و شایان مصلح که با پیشنهاد پرسپولیس مواجه بودند تا محکم‌ترین سدهای لیگ.
10 از 39 گل/ مهدی قائدی
قائدی که چند ماهی است از ملی‌پوش شدنش در رده جوانان می‌گذرد، 10گل از 39 گل بوشهری‌ها را به ثمر رسانده است. اعجوبه این فصل لیگ یک، فوتبال خود را از تیم‌های پایه ایرانجوان آغاز کرد و در رده جوانان به تیم شاهین و در نهایت به توحید بوشهر رفت. بازی قاعدی در دیدار تدارکاتی تیمش مقابل ایرانجوان مورد تایید محمود خرمزی سرمربی وقت این تیم قرار گرفت تا اینکه این بازیکن خیلی زود قراردادش را با ایرانجوان به ثبت برساند. قائدی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان می‌شد، زودتر از آنچه که فکرش را می‌کرد، در ترکیب ایرانجوان قرار گرفت تا تکنیکش او را به نیمار بوشهر تبدیل کند. این بازیکن که بیش از 20 بازی برای بوشهری‌ها انجام داده با پیشنهاد تیم‌هایی چون ذوب‌آهن، گسترش‌فولاد و پرسپولیس رو به رو شده که مهدی طارمی متقاعد کردن او برای قرمزپوش شدن را برعهده داشت.
رکورد دفاعی/ فرشاد محمدی
پارس جنوبی‌جم تیمی که برای نخستین‌بار لیگ یکی شده بود موفق شد با 64 امتیاز لیگ برتری شود. از نقاط قوت این تیم جنوبی خط دفاعی بود که با 14گل خورده در 34 بازی رکورد قابل توجهی را از خود به جا گذاشت. فرشاد محمدی‌مهر مدافع راست 23 ساله این تیم از نقاط قوت جنوبی‌ها در این فصل محسوب می‌شد که نقش بسیاری در آمار گل‌های خورده این تیم داشت. محمدی که سابقه بازی در تیم‌های صبا، ذوب‌آهن و گیتی‌پسند را دارد
28 بازی را به صورت بازیکن فیکس و 3 بازی را به صورت بازیکن جایگزین وارد میدان شد.
3 پاس‌گل/ شایان مصلح
 سپیدرود رشت با 24 گل خورده در رده دوم بهترین خط دفاعی لیگ قرار دارد. این امر در موفقیت سپیدرود در لیگ آزادگان نقش بسیاری داشت. شایان مصلح مدافع جوان سپیدرودی‌ها که با این تیم راهی لیگ برتر شد در این فصل هم عملکرد قابل توجهی در موفقیت خط دفاع رشتی‌ها داشت. مصلح 24 ساله که تا سن 17 سالگی بازیکن فوتسال بود زمین بازی‌اش را تغییر داد تا در چمن به فوتبال خود ادامه دهد. مصلح سابقه بازی در رده جوانان و امیدهای استقلال را دارد و پس از آن راهی داماش شد. تا اینکه فصل گذشته به سپیدرود پیوست و در این فصل در اکثر بازی‌ها به میدان رفت تا 3 پاس گل و 3 پنالتی دریافتی عملکرد این مدافع جوان در تیمش باشد. شایان مصلح همان بازیکنی است که خبر پیشنهادش از پرسپولیس به گوش رسیده بود.
3 گل، 8 پاس گل/ مهدی تیکدری
مهدی تیکدری، بازیکن تیم امیدهای مس کرمان که اول فصل با دستور منصور ابراهیم‌زاده به تیم بزرگسالان اضافه شد در هفته‌های اول نیمکت‌نشین بود تا اینکه عملکرد هافبک‌های مس مورد تایید ابراهیم زاده قرار نگرفت و به این بازیکن جوان فرصت بازی رسید. تیکدری 20 ساله خیلی زود موفق شد با نیمکت‌نشین کردن بازیکنانی چون سجاد اژدر، میلاد پورصف‌شکن و علیرضا قاسمی خود را در ترکیب مس جای دهد. این بازیکن که بیشتر در پست هافبک راست برای نارنجی‌پوشان کرمان به میدان می‌رفت در 25 بازی به صورت فیکس و 5هفته به صورت بازیکن دخیره وارد میدان شد. مهدی در این فصل 3 گل و 8 پاس گل داشت تا به عنوان یکی از جوان‌ترین و تاثیرگذار‌ترین بازیکنان لیگ یک محسوب شود.
3 پاس گل، 5 گل، 2 پنالتی/ احمدالجبوری
احمد الجبوری، بازیکن استقلال‌اهواز با ثبت دیرهنگام قرارداد خود در هفته ششم پا به میدان گذاشت و در مجموع در 18بازی برای این تیم به میدان رفت. این مهاجم 24ساله که سابقه بازی در تیم‌هایی چون ملی حفاری، استقلال‌تهران و فولاد نوین را در کارنامه دارد در این فصل 5 گل از 18 گل تیمش را به ثمر رساند و با 3 پاس گل و گرفتن 2 پنالتی از تاثیرگذار‌ترین بازیکن‌های تیم نگون‌بخت استقلال‌اهواز و لیگ یک محسوب می‌شود. البته این بازیکن سوسنگردی به خاطر شرایط بدی که در استقلال حاکم بود در 8 بازی پایانی قادر به همراهی تیمش نبود.


Page Generated in 0/0061 sec