printlogo


کد خبر: 175040تاریخ: 1396/2/16 00:00
پس از آغاز به کار سامانه ملی کارانه
ستاد 96 درصدی‌ها راه‌اندازی شد

96 درصدی‌ها به میدان آمدند. آنان چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای از حکمرانی 4 درصد مفسدان رانت و اشرافیت زورگو بر ارکان اجرایی کشور گفتند و نوشتند خون مردم از تبعیض‌های دولت به جوش آمده و 29 اردیبهشت‌ماه «دولت مردم» را فریاد خواهند زد و بر همین اساس از محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خواستند دست این 4 درصد را از سفره انقلاب کوتاه کند.  به گزارش خبرگزاری‌ها، ستاد مردمی جنبش ۹۶ درصدی حامیان محمدباقر قالیباف با صدور اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد. در اطلاعیه این ستاد مردمی آمده است: دولت یازدهم طی قریب به ۴سال گذشته به جای غنیمت شمردن فرصت گرانقدر خدمتگزاری، بخش عمده‌ای از همت و ظرفیت خود را برای تولید و انتساب انواع سیاهنمایی‌های وضع کلی مملکت صرف کرد.این اطلاعیه می‌افزاید: در حالی که مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی ایران این بود که زیر سلطه  مفسدان رانتخوار و اشرافیت زورگو نخواهیم رفت؛ چه شده است که بعد از ۳9 سال از پیروزی انقلاب دوباره این ۴ درصد بر ارکان اجرایی مملکت حکمرانی می‌کنند که نه تنها به مردم پاسخگو نیستند، بلکه با بی‌تدبیری هیچ‌گونه خدمتی به مردم انجام نداده و حقوق ملت ایران از جمله پرداخت یارانه که حق طبیعی مردم شریف ایران است را برای خود عزا می‌دانند. 96 درصدی‌ها تاکید کردند: این رفتار ناشایست و ضداخلاق در میان افکار عمومی به عنوان مهم‌ترین سند ناتوانی دولت ۴درصدی‌ها بوده و در مقاطع گوناگون اعتراض شدید مردم را نیز درپی داشته است. بر همگان روشن است که کارخانه دروغ‌پردازی‌ها و اتهام‌زنی‌های دولت یازدهم، همه تولیدات منفورش را طی قریب به ۴ سال گذشته راهی بازار افکار عمومی کرده و نتیجه آن بر همگان اظهر من‌الشمس است. آنان افزودند: حال ۹۶ درصد مردم خون‌شان از این تبعیض به جوش آمده است و ۲۹ اردیبهشت یک صدا دولت مردم را فریاد خواهند زد و خادم ملت جناب آقای محمدباقر قالیباف با صداقت و روحیه‌ای جهادی جواب این خواست عمومی را با برچیدن این ۴ درصد از سفره انقلاب اسلامی خواهد داد.
4 درصدی که مانع تولید ثروتند
محمدباقر قالبیاف، مانع اصلی تولید ثروت در کشور را 4 درصدی می‌داند که از قضا نفوذ و قدرت دارند. او در برنامه گفت‌وگوی شبکه خبر، با بیان اینکه 4 درصد مانع تولید ثروت، صادرات و رشد کشور هستند و قدرت نفوذ زیادی دارند، گفت: این افراد شامل قاچاقچی‌ها و کسانی هستند که واردات غیرضروری دارند و ما مصمم هستیم با آنها مبارزه کنیم. ما کشوری هستیم که 5 برابر ظرفیت خود منابع  داریم و چنین نیروهای جوانی را در اختیار داریم. البته معنی این حرف آن نیست که دور کشور دیوار بکشیم و رابطه خود را با دنیا قطع کنیم.
قالیباف: سامانه ملی کارانه راه‌اندازی شد
نخستین نشانه از ایجاد دولت مردم و نه ملت به 4 درصدی‌ها، ایجاد «سامانه ملی کارانه» برای جوانان جویای کار است. سامانه ملی کارانه یکی از برنامه های اقتصادی محمدباقر قالیباف است. در این طرح، افراد جویای کار بالای 18 سال مشمول طرح کارانه قرار می‌گیرند. این افراد پس از ثبت‌نام در سامانه ملی کارانه و تایید اولویت براساس مهارت‌ها و شرایط آنها، مبلغ 250 هزار تومان به‌عنوان کارانه به‌صورت ماهانه دریافت می‌کنند تا زمانی که در جایی مشغول به کار شوند. در بیمه بیکاری، افراد شاغل که از کار بیکار می‌شوند، فقط مشمول بیمه بیکاری می‌شوند، اما در این طرح همه افراد، چه‌کسانی که مثلاً از کار اخراج شدند یا بیکار شدند و کسانی که بالای 18 سال هستند اما هنوز کار پیدا نکرده اند مشمول این طرح هستند. هر چند این یکی از وعده‌های انتخاباتی قالیباف پس از پیروزی انتخابات ریاست‌جمهوری بود اما از اواخر هفته گذشته، وی این سامانه را افتتاح کرد تا بیکاران و افراد جویای کار در آن ثبت‌نام کنند. محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با تسنیم، از راه‌اندازی سامانه ملی کار خبر داد و اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت آینده باید از روز اول کار خود را در حوزه اشتغال آغاز کند، سامانه ملی کارانه را که وعده آن را از قبل داده بودم، راه‌اندازی شده است. وی ادامه داد: جویندگان کار و کارآفرینان با هر مهارت و تخصصی که دارند، می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی به‌نشانی.www.kar96.ir در سامانه ملی کارانه ثبت‌نام کنند. براساس این گزارش، در دقایق ابتدایی راه‌اندازی این سایت بیش از 2 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند. اما پس از آغاز به کار این سامانه و بعد از گذشت حدود 30 دقیقه از فعالیت سامانه، هکرها طی حملاتی در تلاش برای ایجاد اختلال در سامانه بودند. براساس این گزارش، در ابتدای راه‌اندازی سامانه کارانه و در زمان حدود 15 دقیقه از آغاز به کار آن، بیش از 2 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.
 


Page Generated in 0/0200 sec