printlogo


کد خبر: 175042تاریخ: 1396/2/16 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه معدن گلستان
حادثه دلخراش معدن در گلستان اینجانب را داغدار و مصیبت‌زده کرد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش در حادثه دلخراش معدن گلستان را تسلیت گفتند و تأکید کردند: لازم است همه اقدام‌های ممکن برای نجات گرفتاران انجام گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
حادثه‌ دلخراش و مصیبت‌بار معدن در گلستان که به جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش و رنج‌دیده و گرفتاری جمعی دیگر از آن عزیزان انجامیده است، اینجانب را داغدار و مصیبت‌زده کرد. لازم است همه‌ اقدام‌های ممکن برای نجات گرفتاران انجام گیرد. حادثه بسیار تلخ است و امیدواریم خداوند نظر عنایتی بفرماید. به خانواده‌های همه‌ آن عزیزان تسلیت می‌گویم و برای آنان صبر و آرامش و برای گرفتاران فرج الهی را مسألت می‌کنم. تلاش دستگاه‌های گوناگون مأجور است، هر چه می‌توانند این تلاش را افزایش دهند.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۴ اردیبهشت 96

علاج اقتصاد بیمار کشور کار و حرکت جهادی است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی در هر شرایطی نباید لطمه بخورد، گفت: اقتصاد کشور بیمار است باید راهی برای علاج آن بیابیم. علاج اقتصاد بیمار کشور کار و حرکت جهادی می‌خواهد.به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: مساله انتخابات و تعیین رئیس‌جمهور امری بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن کشور و جامعه ما است، این ملت بودند که انقلاب را به اینجا رساندند، این ملت بودند که با فداکاری و جان‌نثاری نشان دادند مرد میدان هستند. وی افزود: لذا این جامعه نباید لطمه بخورد، یعنی اضطراب و تزلزل به وجود نیاید، جامعه باید آرام باشد، برای ریاست‌جمهوری بحث‌ها و صحبت‌ها انجام می‌شود اما آنچه مهم است توجه به متن جامعه است، باید از حرکات و اقداماتی که این جامعه را مضطرب می‌کند، اجتناب کرد. آیت‌الله امامی‌کاشانی تصریح کرد: داوطلبان که در انتخابات مسائل و نواقص را مطرح می‌کنند، باید به وحدت سیاسی هم توجه داشته باشند، وحدت سیاسی جامعه بسیار مهم است.وی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به خدا توکل کنند، متذکر شد: اقتصاد کشور ما بیمار است، داوطلبان به این موضوع توجه کنند که اگر عزیزی از آنها بیمار شد چگونه عمل می‌کنند، تدبیر کنیم این بیماری را چگونه می‌توانیم علاج کنیم، علاج اقتصاد بیمار کشور کار و حرکت جهادی می‌خواهد؛ می‌خواهید چه گروه‌هایی را برای حل این مشکل انتخاب کنید؟  

نگاه منفعلانه‌ دولت استان‌های حاصلخیز را از رشد محروم کرد
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه منفعلانه‌ دولت فعلی، استان‌های حاصلخیز ما را از رشد و توسعه هدفمند محروم کرده است، چرا از بودجه کشور ۵ درصد به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟ به گزارش فارس،‌ علیرضا زاکانی در کانال تلگرامی خود نوشت: کشاورزی یکی از پیشران‌ها و محورهای اصلی رشد و شکستن رکود در کشور است. بی‌دقتی نسبت به ظرفیت‌های بالای استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، فارس و سایر استان‌های حاصلخیز کشور، باعث رنجش قاطبه مردم و دلسوزان کشور است. هلند با جغرافیای سرزمینی مطابق با جمع بین مازندران و گلستان، در برخی اقلام کشاورزی تامین‌کننده‌ نیاز 500 میلیون نفر در دنیاست.اما نگاه منفعلانه‌ دولت فعلی، استان‌های حاصلخیز ما را از رشد و توسعه هدفمند محروم کرده است. چرا از بودجه کشور 5 درصد به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟ ظرفیتی که در آن 4 میلیون و 300 هزار نفر مستقیما فعال هستند و 24 میلیون نفر نیز به عنوان خانواده‌های آنها منتفع هستند. آیا کشاورزی در نگاه مسؤولان فعلی، از اولویت‌های اول کشور است؟ نه نیست! فاصله عملکردی بین کشاورز نمونه و عموم کشاورزان، بین 2 تا 18 برابر است.


Page Generated in 0/0139 sec