printlogo


کد خبر: 175045تاریخ: 1396/2/16 00:00
اخبار

رشد ۵۰ درصدی نرخ اجاره‌بها
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه نرخ اجاره‌بها از سال ۸۴ تا ۹۲ معادل
۲۴۰ درصد افزایش یافت و در ۴ سال گذشته قیمت اجاره‌بها در تهران ۵۰ درصد رشد داشته، گفت: برای ساخت یک ساختمان ۵ طبقه مجوز صادر می‌شود اما در حین ساخت ۲ یا ۳ طبقه دیگر به آن اضافه می‌شود. به گزارش فارس، علی چگنی افزود: قیمت اجاره‌بها از سال 84 تا 92 معادل 240 درصد و در 4 سال گذشته قیمت اجاره‌بها در تهران 50 درصد رشد داشته است. وی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد در مقایسه با سال 94 قیمت مسکن در سال 95 حدود 5 درصد افزایش یافته است. چگنی در ادامه با اشاره به میزان افزایش قیمت زمین از سال 84 تا 92 گفت: در این 8 سال قیمت زمین 740 درصد رشد داشت به طوری که همواره قیمت زمین در کشور در دهه‌های گذشته 20 درصد کمتر بود اما هم‌اکنون 20 درصد بیشتر شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر برای ساخت یک ساختمان 5 طبقه مجوز صادر می‌شود اما در حین ساخت 2 یا 3 طبقه دیگر به آن اضافه می‌شود و این نحوه ساخت‌وساز سبب افزایش قیمت زمین شده و وزارت راه‌وشهرسازی درصدد است روند این وضعیت متوقف شود. به‌گفته وی وجود
2 میلیون و 600 هزار واحد مسکن خالی در کشور نشان می‌دهد سیاست‌های حوزه ساخت‌وساز در گذشته نتیجه مناسبی نداشته و باید روش‌های آن تغییر کند.


افزایش ۱۳ درصدی قیمت بستنی
رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی از افزایش ۱۳ درصدی قیمت‌ محصولات این صنف از ابتدای امسال خبر داد. اسکندر آزموده در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: از ابتدای امسال تا حدی افزایش قیمت در محصولات صنف داشتیم اما با توجه به مجموع شرایط نمی‌توان افزایش قیمت زیادی را در قیمت‌ها ایجاد کرد، چرا که در این صورت توان خرید مشتریان ما کاهش پیدا می‌کند. وی درباره قیمت آبمیوه عنوان کرد: در واقع برای آبمیوه‌ها نمی‌توان نرخ تعیین کرد چرا که کیفیت میوه‌ها با یکدیگر متفاوت است. وی یادآور شد: در حال حاضر در سطح تهران حدود ۱۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه فعالیت در این بخش وجود دارد و حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد هم هنوز دارای پروانه نبوده ولی کارهای آنها در دست انجام است. وی اضافه کرد: در مجموع به نظر می‌رسد در ۱۰ سال گذشته تعداد اعضای صنف ما دوبرابر شده است. آزموده درباره قیمت‌های جدید گفت: براساس تازه‌ترین قیمت اعلام شده قیمت هر کیلو بستنی سنتی خامه‌دار مغزدار و ویژه ۱۸ هزار تومان، بستنی خامه‌دار درجه یک ۱۶ هزار تومان، بستنی بدون خامه و بدون مغز ۱۴ هزار تومان، بستنی میوه‌ای مغزدار درجه یک ۱۸ هزار تومان، بستنی میوه‌ای بدون مغز و شکلات ۱۴ هزار تومان و قیمت هر کیلو فالوده نیز ۱۱ هزار تومان محاسبه می‌شود.


سودی برای سهام‌عدالت توزیع نشده است
سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که هنوز هیچ اطلاع رسمی مبنی بر توزیع سود سهام‌عدالت نداشته و مردم باید مراقب اخبار کذب برخی افراد سودجو، رسانه‌های فریبکار و کانال‌های مشکوک باشند.
به گزارش مهر، سازمان خصوصی‌سازی در اطلاعیه‌ای توضیحاتی را راجع به توزیع سود سهام‌عدالت اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: مردم مراقب اخبار کذب برخی افراد سودجو و رسانه‌های فریبکار و کانال‌های مشکوک باشند. بنا به اخبار موثق دریافتی، گزارشات و خبرهای مشکوکی مبنی بر توزیع سود سهام‌عدالت شنیده و رد و بدل شده است. بدین‌وسیله سازمان خصوصی‌سازی از طریق این کانال یعنی کانال رسمی اطلاع‌رسانی سهام‌عدالت و سایر مجاری اطلاع‌رسانی رسمی خود،   توزیع هرگونه سود سهام‌عدالت و هر نوع اخبار و اطلاعیه و وعده بی‌مورد درباره توزیع سود سهام‌عدالت را تکذیب می‌کند و مفاد آن را کذب محض اعلام می‌دارد. به اطلاع همه مشمولان سهام‌عدالت و سایر مردم عزیز کشور می‌رساند هیچ‌گونه توزیع سود انجام نشده و نمی‌شود و بدون اطلاع دقیق و اعلام رسمی از مجاری قانونی و رسانه‌های معتبر و فراگیر کشور  به هیچ عنوان توزیع سود عدالت انجام نخواهد شد.


Page Generated in 0/0067 sec