printlogo


کد خبر: 175052تاریخ: 1396/2/16 00:00
۱۴ کارگر در معدن هنوز محبوس هستند
ادامه عملیات امدادی برای یافتن پیکر کارگران معدن

گروه اجتماعی: با وجود گذشت چند روز از حادثه محبوس شدن تعدادی از کارگران در معدن زغال‌سنگ استان گلستان، همچنان عملیات امداد و نجات برای یافتن پیکرهای کارگران ادامه دارد. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: دسترسی پیدا نکردن به پیکر کارگران محبوس در زیر آوار معدن زمستان یورت بعید است و عملیات تا پیدا شدن تمام پیکر‌ها ادامه خواهد داشت.
به گزارش میزان، مرتضی سلیمی با بیان این مطلب گفته است: «نیروهای امدادی طی چند روز گذشته اقداماتی را به منظورخارج کردن کارگران محبوس در معدن زمستان یورت استان گلستان در دستورکار قرار داده و تاکنون موفق به خارج کردن پیکر برخی کارگران شده‌اند». وی افزود: بدون شک اقدامات امدادی تا خارج کردن تمام افراد از معدن ادامه خواهد داشت. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به برخی حواشی مطرح شده پیرامون این موضوع که احتمال دسترسی نیرو‌های امدادی به پیکر کارگران محبوس وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تونل‌های حفر شده و سایر اقدامات احتمال اینکه به اجساد دسترسی پیدا نشود تقریبا صفر است. سلیمی ادامه داد: قطعا برای یافتن پیکر تمام کارگران تلاش خواهد شد و نیروهای امدادی با قدرت به عملیات خود ادامه خواهند داد. وی درباره آمار منتشر شده پیرامون افراد محبوس در زیر آوار اظهار کرد: طبق گزارش مدیریت بحران استان گلستان بین ۶ تا ۱۳ کارگر در زیر آواز محبوس هستند و ۸۳ کارگر نیز از سوی اورژانس و هلال‌احمر در ساعات اولیه حادثه به بیمارستان منتقل شدند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با ارائه آماری از تعداد نیروهای امدادی حاضر در صحنه حادثه انفجار معدن زمستان یورت اذعان کرد: ۱۱۷ نیروی امدادی در محل حادثه حضور دارند ضمن اینکه از برخی استان‌های کشور تیم‌های واکنش سریع به محل حادثه اعزام شده‌اند.
در همین باره معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای انتقال مصدومان حادثه انفجار معدن زمستان یورت به تهران برنامه‌ای نداریم. سیدمحمدهادی ایازی به میزان گفت: مصدمان حادثه انفجار معدن آزادشهر در
3 بیمارستان تحت درمان هستند و خوشبختانه روند ارائه درمان از سوی مسؤولان بیمارستان قابل قبول است. وی افزود: با توجه به بازدیدی که از
۳ بیمارستان استان گلستان که مصدومان حادثه در آن بستری هستند داشتم، مشخص شد وضعیت تمام بیماران رو به بهبود است و ۲ کارگری که در ‌آی‌سی‌یو بستری هستند نیز طی 2 روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند. معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه پس از وقوع حادثه در معدن آزادشهر تیم بحران به سرعت در شهرستان شکل گرفت، اظهار کرد: ۱۰ آمبولانس، یک اتوبوس- آمبولانس و ۲۰ تیم امدادی به سرعت در محل حادثه حاضر شده و اقدامات درمانی خود را آغاز کردند. ایازی با اشاره به انتقال مصدومان حادثه به ۳ بیمارستان آزادشهر، مطهری و تامین‌اجتماعی تصریح کرد: با حضور پزشکان متخصص و تیم‌های امدادی به سرعت فرآیند درمان مصدومان آغاز شد و در ادامه برخی از آنها بستری و تعدادی نیز به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا بیماران بستری شده جهت فرآیند درمان به تهران انتقال پیدا خواهند کرد؟ گفت: به هیچ‌وجه نیازی به این کار نیست، چرا که تمام امکانات برای ارائه خدمات درمانی به بیماران حادثه‌دیده وجود دارد.
حبس ۱۴ کارگر در معدن
همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه ۱۴ کارگر در معدن حبس شده‌اند، گفت: از ابتدای عملیات تاکنون مرگ ۲۱ نفر تایید شده است.
اسماعیل نجار  ظهر دیروز با حضور در محل حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر، فعالیت امدادرسانی را کاری تخصصی دانست و با بیان اینکه باید افراد مختصص در این زمینه وارد شوند، اولویت کار را نجات جان افراد حبس شده در معدن اعلام کرد. وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم جان‎باخته دیگری نداشته باشیم، گفت: تاکنون ۲۱ نفر از کارگران جان خود را از دست داده‌اند. وی با بیان اینکه در مجموع در این حادثه ۳۵ نفر گرفتار شدند، اعلام کرد ۱۴ نفر آنها در تونل حبس شده‌اند.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه عملیات امدادرسانی به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، گفت: سازماندهی خوبی در محل شکل گرفته و 2 و زیر هم با دستور رئیس‌جمهور مامور رسیدگی به حادثه شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0057 sec