printlogo


کد خبر: 175053تاریخ: 1396/2/16 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد
شرکت ۵۰ هزار سوادآموز در «طرح خواندن با خانواده»
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ۵۰هزار سوادآموز در «طرح خواندن با خانواده» و ۷ هزار و ۶۶۶ نفر در «طرح حلقه‌های کتابخوانی برای کم‌سوادان» غیر تحت پوشش در نظر گرفته شده است. علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به فارس اظهار داشت: «طرح خواندن با خانواده» برای سوادآموزان در حال اجراست. وی افزود: از سال گذشته تاکنون 9 جلد کتاب برای طرح خواندن با خانواده جهت تقویت وضعیت سواد آن دسته از سوادآموزانی که باسواد شده‌اند، در دست اقدام قرار گرفته است. باقرزاده با بیان اینکه کتاب‌ها در این طرح به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری انجام شده برای این طرح حدود 50 هزار نفر است اما تاکنون این رقم بیشتر از رقم هدف‌گذاری بوده است. وی تصریح کرد: سوادآموزان در کنار اعضای خانواده خود می‌توانند گروه‌های 3 نفری یا بیشتر تشکیل دهند و از کتاب‌های این طرح استفاده کنند. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به طرح دیگری با عنوان «حلقه‌های کتابخوانی برای کم‌سوادان غیر تحت پوشش»، گفت: تا اواخر سال گذشته
768 گروه یا حلقه با 7 هزار و 666 نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته بودند.

هشدار نسبت به احتمال سیل در ۱۹ استان
سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش شدید باران و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق ۱۹ استان کشور خبر داد. به گزارش میزان، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه شماره ۲۰ نسبت به بارش شدید باران، احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق کشور هشدار داد. پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور برای بارش‌های شدید باران و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در روزهای جمعه و شنبه برای این مناطق است: نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، لرستان، قم، شمال سمنان، جنوب همدان، شمال خوزستان، برخی نقاط استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قزوین و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گلستان و ارتفاعات شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی.

آغاز مرحله اول ثبت‌نام طرح جریمه غیبت سربازی
امروز نام‌نویسی مرحله اول طرح جریمه غیبت سربازی در سال ۹۶ آغاز می‌شود. به گزارش فارس، نخستین مرحله ثبت‌نام طرح غیبت سربازی سال 96، از امروز آغاز خواهد شد. بر پایه این گزارش، افرادی که بر اساس قانون 8سال به بالا غیبت سربازی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) برای ثبت‌نام اقدام کنند. بر اساس این قانون افراد باید تا پایان سال 96، 8 سال تمام یا بیشتر غیبت داشته باشند تا مشمول این وضعیت شوند. لازم به ذکر است بعد از ثبت‌نام از این افراد شرایط و اطلاعاتی که آنها در برگه ثبت‌نام خود درج کرده‌اند راستی‌آزمایی خواهد شد و پس از آن برای سایر اقدامات و واریز پول اطلاع‌رسانی خواهد شد.  میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان باید به عنوان جریمه بپردازند. همچنین طبق قانون مشمولان  غایب متأهل از 5 درصد و مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند از 5درصد تخفیف مبلغ جریمه برخوردار هستند.
 


Page Generated in 0/0057 sec