printlogo


کد خبر: 175064تاریخ: 1396/2/16 00:00
رویدادها

ربات تلگرام به کمک بازدیدکنندگان می‌آید
2 ربات جدید تلگرامی جهت تسهیل در امر اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران طراحی شد. به گزارش تسنیم، عارف علوی، معاون کمیته اطلاع‌رسانی سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال علاوه بر نقشه اطلاع‌رسانی نرم افزار مخصوص تلفن همراه نیز با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تهیه و قابل استفاده است. وی در ادامه افزود: 11 وب‌کیوسک هم در سالن‌ها در نظر گرفته شده تا در زمینه اطلاع‌رسانی تسهیل شود.   علوی همچنین از راه‌اندازی 2 ربات تلگرامی برای ایام نمایشگاه خبر داد و گفت: 2 ربات گیسوم و bookindex@ برای اطلاع‌رسانی بهتر در نمایشگاه در نظر گرفته شده است. این دو ربات مختص نمایشگاه کتاب نیست اما در این مدت اطلاعات نمایشگاه شامل آدرس غرفه و اطلاعات کتاب‌ها را ارائه می‌دهد.

«هزار داستان» در نسیم
شبکه نسیم در تدارک ساخت برنامه «هزارداستان» ویژه ‌ماه رمضان است که در آن هر شب یک چهره سرشناس مجری خواهد بود. به گزارش مهر، این برنامه در پاسخ به نیاز مخاطبان برای شنیدن داستان‌های واقعی، نیاز به آگاهی و افزایش دانش مردم نسبت به مسائل مختلف اجتماعی طراحی شده تا با تغییر نگرش مردم نسبت به اتفاقات اجتماعی، آمال، ترس‌ها و رویاهای بی‌ریشه‌ای که به آنها دل بسته‌اند بتواند تعریف درستی نسبت به موضوعات اجتماعی مختلف به مخاطبان ارائه کند.
«هزار داستان» از 2 بخش اصلی شامل بخش مستند و بخش استودیویی تشکیل شده است و شکل متفاوتی از پرداخت به سوژه‌های اجتماعی را نمایش می‌دهد و هر شب با میزبانی و اجرای یک چهره سرشناس که نقطه مشترکی با سوژه مطرح شده دارد، تولید می‌شود.

افتتاح نمایشگاه نقاشی  امیر بهادر شاهرخی
نمایشگاه آثار نقاشی امیربهادر شاهرخی، با عنوان «چهره‌های ماندگار زبان و ادبیات فارسی» افتتاح می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه نقاشی شاهرخی امروز شنبه، 16 اردیبهشت‌ماه ساعت 16 در گالری ابوالفضل عالی واقع در حوزه هنری افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 16 الی 31 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 صبح الی 18 عصر به نشانی: خیابان سمیه، تقاطع حافظ، حوزه هنری، گالری ابوالفضل عالی مراجعه کنند. امیر بهادر شاهرخی تاکنون برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی متعددی داشته است. آخرین نمایشگاه انفرادی وی سال 94 (درخت باغ خدا) حوزه هنری بود. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های گروهی متعدد این هنرمند از سال 90 تا 95 در داخل و خارج از کشور برگزار شده است.

«روزهای انقلاب» از نگاه عکاس فرانسوی
کتاب «روزهای انقلاب» واقعه‌نگاری عکاس فرانسوی از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. به گزارش فارس، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با 24 عنوان کتاب تخصصی در حوزه عکس به شهر‌ آفتاب آمده و کتاب عکس «روزهای انقلاب» که واقعه‌نگاری عکاس فرانسوی از انقلاب اسلامی ایران است در این دوره از نمایشگاه به بازدیدکنندگان عرضه شده است. میشل ستبون، عکاس فرانسوی است که در سال 1357 در ایران عکاسی کرده است. 265 عکس رنگی و سیاه و سفید از این عکاس برای این کتاب انتخاب شده است که پس از مراحل آماده‌سازی به همراه اطلاعات دقیقی از مکان و زمان عکاسی در 336 صفحه از سوی انجمن منتشر شده است. این کتاب به عنوان اولین کتاب عکس انقلاب اسلامی از یک عکس خارجی در ایران به انتشار رسیده است. با وجود اینکه از این عکاس کتاب عکسی با محوریت انقلاب اسلامی در سال 1980 در فرانسه منتشر شده بود اما وی تمایل داشته کتابی از او در ایران منتشر شود.

قدیانی با «از فاطمه تا فاطمه» به نمایشگاه آمد
انتشارات قدیانی، کتاب شعر «از فاطمه تا فاطمه» را در  سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند. به گزارش تسنیم، مدیر انتشارات قدیانی درباره تازه‌های نشر این مجموعه از نمایشگاه سال گذشته تاکنون گفت: در این مدت حدود 220 عنوان کتاب چاپ اول داشتیم. در میان این 220 عنوان، نمونه‌های برجسته کتاب‌های مذهبی به چشم می‌خورد. در این میان می‌توان به کتاب شعر «از فاطمه تا فاطمه» سروده خانم شکوه قاسم‌نیا و کتاب سفرنامه «976 روز در اروپا» نوشته آقای دلاوری اشاره کرد.


Page Generated in 0/0070 sec