printlogo


کد خبر: 175075تاریخ: 1396/2/16 00:00
چهارگوشه

اعتراف پنتاگون به قتل‌عام نمازگزاران سوری
سرانجام پنتاگون اعتراف کرد ائتلاف تحت فرمانش در ماه مارس در حلب سوریه، مسجدی را با نمازگزاران داخل آن بمباران کرده است. شبکه سی‌ان‌ان اعتراف 2 مقام وزارت دفاع آمریکا را که نام‌شان ذکر نشد در این مورد منتشر کرد. بر این اساس جنگنده‌های آمریکایی 26 اسفند 1395 مسجدی را  در روستای الجنه در استان حلب در شمال سوریه هدف قرار دادند که بر اثر آن 42 نمازگزار کشته شدند حال آنکه پنتاگون پیش از این اصرار داشت در آن روز یک نشست تروریست‌ها را هدف قرار داده است. حتی پنتاگون در ابتدا مسؤولیت این جنایت را نمی‌پذیرفت و مدعی بود در این حمله محل تجمع تروریست‌های القاعده در ساختمان مجاور بمباران ‌شده است اما سازمان دیده‌بان حقوق بشر اواخر فروردین 96 با ارائه مستندات و تصاویری پرده از راز این جنایت برداشت.

تشدید مجازات اسرای فلسطینی
در نوزدهمین روز اعتصاب غذای اسیران فلسطینی، مسؤولان رژیم صهیونیستی دستوراتی را به بیمارستان‌ها برای آمادگی به منظور تغذیه اجباری اسیران اعتصاب غذا کرده داده‌اند. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند وزیر امنیت رژیم صهیونیستی دستوراتی به اداره زندان‌ها جهت تشدید مجازات‌ها علیه اسیران داده است. اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی قصد دارد با استفاده از پزشکان خارجی اقدام به تغذیه اجباری اسرای اعتصاب غذا کرده کند. اکنون شمار اسرای اعتصاب‌کننده غذا به مرز ۲۰۰۰ نفر رسیده است که هر لحظه بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

انقراض تدریجی آل‌سعود
طبق بیانیه دیوان سلطنتی سعودی، مشعل بن عبدالعزیز 93 ساله چهارشنبه پیش درگذشت. او به عنوان رئیس شورای بیعت بر روند جانشینی پادشاه نظارت داشت و مهم‌ترین متحد و در عین حال مدعی تاج و تخت برادر کوچکش سلمان محسوب می‌شد. سوابق اجرایی مشعل به سال‌های بسیار دور و دوران حیات پدرش در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 میلادی بازمی‌گردد که برای 2 دوره وزیر دفاع عربستان بود. حال با مرگ ارشد‌ترین پسر عبدالعزیز، سلمان پادشاه نیمه‌هوشیار سعودی رقیبی چندان جدی در میان برداران ندارد اما کماکان تنازع بقا بین پسرش و ولیعهد محمد بن‌نایف در جریان است. اگر مرگ مشعل به معنای هموارتر شدن مسیر پادشاهی بن‌سلمان در آینده باشد با توجه به رویکرد اخیر او در قلع و قمع خویشاوندان رقیب خود از خاندان سعودی می‌توان گفت که انقراض آل‌سعود حتمی است.

بازگشت سرکوبگران سعودی به بحرین
نیروهای رژیم سعودی در فاصله 2 روز تا برگزاری جلسه قرائت حکم دادگاه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین وارد این جزیره خلیج‌فارس شدند. به گزارش المنار، برخی منابع محلی روز گذشته از ورود نیروها و تجهیزات نظامی سعودی به بحرین از طریق پل ملک فهد خبر دادند که در واقع تکرار تجاوز سال 2011 ارتش سعودی به این جزیره در قالب نیروهای «سپر جزیره» برای کمک به آل‌خلیفه برای سرکوب اعتراضات و انقلاب بحرینی‌ها محسوب می‌شود. این در حالی است که رژیم منامه که قرار بود ۲۴ اسفند سال پیش حکم شیخ عیسی قاسم را به اتهام واهی پولشویی(یا اخذ وجوهات شرعی) صادر کند با مقاومت حامیان وی و فشار افکار عمومی مجبور به عقب‌نشینی شده و محاکمه او را به روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت موکول کرد. ورود سرکوبگران سعودی به بحرین احتمالا به معنای حمله‌ای خونین به مدافعان بیت شیخ عیسی قاسم خواهد بود که از حدود 11 ماه پیش مقابل نیروهای آل‌خلیفه که قصد بازداشت ایشان را دارند مقاومت می‌کنند.

زیر گرفتن عمدی کودک فلسطینی
یک شهرک‌نشین اسرائیلی به‌ عمد یک کودک فلسطینی را در شهر یطا در جنوب الخلیل در کرانه باختری اشغالی زیر گرفت. به گفته شاهدان، این صهیونیست چهارشنبه گذشته به‌عمد لیث یوسف شتات 8 ساله را در حالی ‌که مقابل مدرسه‌اش ایستاده بود، زیر گرفت که این کودک فلسطینی بشدت زخمی و به بیمارستان الخلیل منتقل شد. زیر گرفتن شهروندان فلسطینی یک روش مرسوم سوءقصد به آنها توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی بوده است.
 


Page Generated in 0/0056 sec