printlogo


کد خبر: 175151تاریخ: 1396/2/18 00:00
اخبار

سیروس مقدم:
اوج نبود، پایتخت ساخته نمی‌شد
کارگردان سریال «پایتخت ۵» گفت: ایده ساخت پایتخت 5 زمانی برای ما جدی‌تر شد که مؤسسه فرهنگی اوج، برای تهیه و تولید آن پیشقدم شد. به گزارش فارس، مقدم درباره ساخت فصل پنجم سریال پایتخت گفت: حدود 2 سال از پخش پایتخت 4 می‌گذرد و طی این 2 سال، هر جا که رفتیم، هر که را دیدیم، با هر که هم‌صحبت می‌شدیم، به طرق مختلف سراغ «پایتخت 5» را می‌گرفتند. گویی با دیدن من،‌ یاد گمشده‌ای می‌افتادند یا دلتنگ خانواده نقی می‌شدند یا عیدها و سر سفره هفت‌سین و... احساس می‌کردند چیزی کم دارند. کارگردان «زیر هشت» در ادامه بیان داشت: ایده ساخت «پایتخت 5» زمانی برای ما جدی‌تر شد که موسسه فرهنگی اوج برای تهیه و تولید آن پیشقدم شد. من به دلیل همکاری مشترکی که طی این سال‌ها با موسسه اوج داشتم و کار مشترک دیگری به نام «هنگام بیداری» را با هم پیش می‌بردیم، شناخت خوبی از آنها داشتم و از آنجا که این موسسه، سابقه و تولیدات قبلی‌اش نشان می‌دهد دغدغه‌های فرهنگی و ارزشی مبتنی بر تولید آثار فاخر، مردمی و ارزشمند داشت، احساس کردم این همکاری قطعاً از روی شناخت و منطق پیش خواهد رفت. من در جایی دیگر هم گفته‌ام، اگر موسسه اوج پا پیش نمی‌گذاشت و ما را در چتر حمایتی مادی و معنوی خود قرار نمی‌داد، شاید باز هم مردم شانس دیدن پایتختی دیگر را پیدا نمی‌کردند و این خود، اهمیت حضور آنها و تلاش‌شان را برای تولید «پایتخت 5» روشن‌تر می‌کند.

معرفی داوران بخش تجسمی جشنواره امام رضا(ع)
داوران بخش تجسمی کمیته هنری دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) معرفی شدند. به گزارش فارس، داوران بخش تجسمی کمیته هنری دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) معرفی شدند. امین مختاری، دبیر این رویداد هنری، جواد نوبهار، رضوان صادق‌زاده، فربد مرشدزاده و بیژن غنچه‌پور را به عنوان داوران بخش نقاشی و مجسمه معرفی کرد. همچنین محمدرضا دوست‌محمدی، فرزاد ادیبی و مصطفی گودرزی آثار بخش پوستر و تصویرسازی جشنواره امام رضا (ع) را داوری می‌کنند.

جزئیات جایزه ادبی حضرت علی‌اکبر(ع)
دبیر اجرایی دهمین دوره جایزه ادبی حضرت علی‌اکبر از برگزاری این محفل ادبی و رونمایی از تندیس ویژه این کنگره همزمان با شب میلاد حماسه‌ساز جوان عاشورا خبر داد. به گزارش فارس، دبیر اجرایی دهمین دوره جایزه ادبی حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام از برگزاری این محفل ادبی و رونمایی از تندیس ویژه این کنگره همزمان با شب میلاد حماسه‌ساز جوان عاشورا خبر داد. محمد برزگر با بیان اینکه دهمین دوره این کنگره ادبی، هفدهم و هجدهم اردیبهشت‌ماه در شهرستان مرودشت برگزار خواهد شد، افزود: پس از بررسی آثار رسیده به جشنواره توسط هیات داوران، 20 تن از شاعران و نویسندگان جوان سراسر کشور در 3 بخش شعر آیینی، داستان و بخش ویژه شایسته تقدیر شناخته‌ شده‌اند که طی 2 شب در سالن شهرداری شهرستان مرودشت و در کنار 20 میهمان ویژه این کنگره شامل پیشکسوتان و شاعران صاحبنام ادبی، به خوانش آثار خود خواهند پرداخت. به گفته برزگر، آقایان سیدمحمدامین جعفری‌حسینی و سیدحسین موسوی‌نیا به ترتیب دبیری بخش‌های شعر و داستان این دوره را عهده‌دار بودند.

«اعتراف» شهاب حسینی در تئاترشهر
شهاب حسینی، بازیگر مطرح سینما و تئاتر این روزها در تدارک به صحنه بردن اثری نمایشی در مقام کارگردان است. به گزارش مهر، شهاب حسینی، بازیگر مطرح سینما و تئاتر که پیش از این در نمایش‌هایی چون «کرگدن» فرهاد آییش در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر و «ملاقات» احمد ساعتچیان در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به ایفای نقش پرداخته است، در تدارک تجربه جدیدی در عرصه تئاتر با نام «اعتراف» است.  این روزها صحبت از حضور شهاب حسینی در مقام کارگردان در عرصه تئاتر است و این بازیگر مطرح سینمای ایران قصد دارد در مقام کارگردان نمایشی را به صحنه ببرد. علی نصیریان، شهاب حسینی، مهدی بجستانی، پرویز بزرگی، نیما رئیسی، صالح میرزاآقایی، غزاله نظر، میثاق زارع، شهرام ابراهیمی، ایلیا نصراللهی، تنی آواکیان و عباس حسنی به عنوان بازیگر در این اثر حضور دارند. تجربه جدید شهاب حسینی قرار است در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه برود.


Page Generated in 0/0061 sec