printlogo


کد خبر: 175152تاریخ: 1396/2/18 00:00
رویدادها

چاپ سی‌ام «قصه‌های مجید»
نسخه‌های تجدید چاپ آثار هوشنگ مرادی کرمانی در چاپ سی‌ام کتاب «قصه‌های مجید» در نمایشگاه کتاب عرضه شد. به گزارش مهر، انتشارات معین با حدود ۳۰۰ عنوان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر شده که از این میان ۳۲ عنوان چاپ‌اولی هستند. آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی از جمله کتاب‌های این ناشر در این نمایشگاه است که همگی با نسخه‌های تجدید چاپی در نمایشگاه عرضه می‌شود. کتاب «ته خیار» که چاپ اول آن در سال ۹۳ عرضه شد اینک با چاپ دهم در نمایشگاه توزیع می‌شود. کتاب «قصه‌های مجید» هم که چاپ بیست‌ونهمش در سال ۹۵ عرضه شده بود برای نمایشگاه به چاپ سی‌ام رسیده است. از دیگر کتاب‌های مرادی‌کرمانی که توسط انتشارات معین در نمایشگاه عرضه می‌شود می‌توان به «پلوخورش» و «مربای شیرین» اشاره کرد که هر کدام از آنها برای سال ۹۶، به چاپ دوازدهم و بیست‌ودوم رسیده است.

فیلم حاتمی‌کیا مجوز گرفت
3 فیلمنامه جدید از سوی سازمان سینمایی مجوز ساخت گرفت که فیلم حاتمی‌کیا یکی از آنها است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فیلمنامه‌های «مشت در وقت اضافه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی فخیم‌زاده با محوریت اجتماعی (حادثه‌ای)، «به وقت شام» به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا با موضوع تحولات منطقه و «بابامو بگیر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن کاربخش با محوریت اجتماعی (کمدی) موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کرد.

چهاردهمین جشن بازیگر در تئاتر شهر
چهاردهمین جشن بازیگر در تئاتر شهر برگزار شد. به گزارش فارس، در مراسم چهاردهمین جشن بازیگر اصغر همت، رئیس خانه نمایش با اشاره به جشن‌های یک هفته‌ اخیر در تئاتر شهر، تالار مولوی، تالار وحدت، پردیس خاوران و... عنوان کرد: بعداز 55 سال توانستیم روز ملی تئاتر را ثبت کنیم. در ادامه با حضور اکبر زنجانپور از دو گروه نمایش کودک و نوجوان استان تهران، گروه نمایش خانه ابری به کارگردانی سیامک احصایی و حمید پورآذری و گروه نمایش شلتر به کارگردانی امین میری تجلیل شد. یحیی دیوانی نیز عنوان کرد که هدیه خودش را تقدیم به خانواده جان‌باختگان حادثه معدن زغال‌سنگ دیار گلستان می‌کند. در ادامه با حضور پرتویی و رحیمی از فردوس کاویانی پیشکسوت هنرمند تقدیر شد. در ادامه مراسم ثریا قاسمی، بازیگر پیشکسوت برای اعطای جوایز بازیگران زن به صحنه آمد. مهشاد مخبری برای نمایش بانوی گمشده، ریحانه سلامت برای نمایش سه خواهر و دیگران، پانته‌آ پناهی‌ها برای نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه برگزیده بهترین بازیگران زن شدند. سپس برگزیدگان مرد این جشنواره بدین شرح اعلام شدند: علیرضا کی‌منش برای نمایش رویای یک شب نیمه تابستان،‌ افشین هاشمی برای سه خواهر و دیگران و‌کاظم سیاحی برای هاروی و صوراسرافیل .

«آشوب» در خرمشهر کلید خورد
سریال «آشوب» به کارگردانی امیر پوروزیری و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر برای پخش از یکی از شبکه‌های سیما وارد مرحله تولید شده است. به گزارش فارس، در این سریال سیاوش طهمورث، محمود پاک‌نیت، پروانه معصومی، عباس غزالی، سلمان فرخنده و... به ایفای نقش می‌پردازند. لوکیشن‌های این سریال علاوه بر تهران، خرمشهر، شهرک سینمایی غزالی و شهرک سینمایی دفاع‌مقدس خواهد بود. این سریال به قلم علی دلگشایی نوشته شده است. داستان مجموعه تلویزیونی «آشوب» قصه‌ای عاشقانه را بعد از انقلاب و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی روایت می‌کند.

فراخوان مسابقه پویانمایی رضوی
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسؤول کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام فراخوان مسابقه پویانمایی رضوی را منتشر کرد. به گزارش مهر، کودکان و نوجوانان می‌توانند با محورهای موضوعی «امام رضا علیه‌السلام»، «وقایع زندگی ایشان» و «آیین‌های بومی زیارت» که در این فراخوان آمده است در این مسابقه شرکت کنند. در مسابقه پویانمایی رضوی، مخاطبان در گروه‌های سنی ۸ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۷ سال می‌توانند آثارشان را ارائه دهند. بخش‌های مسابقه‌ای کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  همزمان با دهه کرامت برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0052 sec