printlogo


کد خبر: 175153تاریخ: 1396/2/18 00:00
روز سرنوشت‌ساز پرسپولیس برای صعود در آسیا
عملیات کاملاً ممکن

پرسپولیس و ذوب‌آهن 2 نماینده ایران برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا امروز مقابل نمایندگان امارات و عربستان قرار می‌گیرند. در هفته پایانی مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان فوتبال ایران برای صعود از این مرحله به میدان می‌روند. پرسپولیس و ذوب‌آهن 2 تیمی هستند که در صورت پیروزی مقابل رقبای خود می‌توانند بخت خود را در مرحله یک‌هشتم نهایی آزمایش کنند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ به‌رغم قهرمانی مقتدرانه در لیگ فوتبال ایران عملکرد خوبی در آسیا نداشته‌اند اما کماکان از شانس صعود به مرحله بعد برخوردارند. آنها در آخرین دیدار خود در این مرحله در آزادی مقابل الوحده‌ای قرار می‌گیرند که در بازی رفت در امارات با حساب ۳ بر ۲ این تیم را شکست دادند. پرسپولیس در حال حاضر با ۶ امتیاز در تعقیب الریان ۷ امتیازی و الهلال ۹ امتیازی است. پیروزی پرسپولیس مقابل الوحده زمانی ارزشمند خواهد بود که الهلال بتواند الریان را در دوحه متوقف کند. در سوی مقابل الوحده هم کماکان به صعود امیدوار است و اگر پرسپولیس را با اختلاف 2 گل در آزادی شکست دهد می‌تواند با شکست الریان مقابل الهلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. تنها نگرانی پرسپولیسی‌ها از بابت محمد انصاری، مدافع این تیم است که برانکو در نشست خبری پس از دیدار با سیاه‌جامگان اعلام کرد او تا پایان فصل قادر به همراهی این تیم نخواهد بود اما در روزهای گذشته انصاری با تیم تمرین کرده است.
در گروه C مسابقات شاگردان مجتبی حسینی تاکنون از ۵ دیدار خود ۷ امتیاز کسب کرده‌اند و بعد از 2 تیم العین امارات و الاهلی عربستان که ۹ و ۸ امتیازی هستند در رده سوم قرار گرفته‌اند. ذوب‌آهن بر خلاف پرسپولیس می‌تواند با یک پیروزی علاوه‌بر صعود به مرحله بعد صدرنشینی را هم از آن خود کند، به شرطی که العین مقابل بنیادکار شکست بخورد که با توجه به عملکرد تیم ازبکستانی دور از ذهن نیست. بازی رفت 2 تیم در عمان با حساب ۲ بر یک به سود الاهلی خاتمه یافته و ذوبی‌ها به دنبال انتقام از این تیم عربی هستند. نکته امیدوارکننده درباره ذوب‌آهن این است که آنها تاکنون در همه موارد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند و یک بار هم در سال ۲۰۱۱ به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته‌اند. همچنین روز سه‌شنبه نیز استقلال‌های ایران که تقریبا به مرحله بعد راه یافته‌اند مقابل رقبای عربستانی و اماراتی خود قرار می‌گیرند.
برانکو: بازی با الوحده مهم‌ترین دیدار فصل است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دیدار با الوحده مهم‌ترین دیدار فصل ما خواهد بود. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار این تیم برابر الوحده حضور یافت و درباره این دیدار اظهار کرد: بازی بزرگی انتظار ما را خواهد کشید. دوست دارم نام این بازی را «بازی تمام بازی‌ها» بگذارم. برای دیدار پر از انرژی و انگیزه هستیم و می‌خواهیم دوباره با برد دل هواداران‌مان را شاد کنیم. وی ادامه داد: کار ساده‌ای نخواهیم داشت. برای هر دو تیم فصل به پایان رسیده است. همچنین الوحده منتظر فینال جام حذفی نیز هست و با روحیه خوبی وارد تهران می‌شود. طبیعتا آنها نیز امید به صعود دارند و مطمئنم تماشاگران چه آنهایی که از منزل بازی را تماشا می‌کنند و چه آنهایی که در استادیوم هستند بازی جنگنده‌ای را خواهند دید. سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: از هواداران انتظار داریم به عنوان یار دوازدهم به کمک ما بیایند. این بازی برای ما و حریف در صورتی که به پیروزی برسیم مفید خواهد بود. رقیب 4-3 بازیکن خارجی بسیار خوب دارد. «ایگالیک» مهاجم آنها در 5 سال اخیر آقای گل لیگ شده و در عربستان و امارات بازی کرده است. همچنین هافبک آنها یک بازیکن بین‌المللی است. اسماعیل مطر نیز به عنوان اسطوره و علی کریمی آنهاست اما به‌رغم اینها ایده و هدف اصلی ما برد است، البته بردی که با قلبی گرم و ذهنی آسوده باشد. وی درباره اظهارات سرمربی الوحده امارات بیان کرد: این صحبت‌ها تنها پاسخ نرمال یک مربی می‌تواند باشد، چون آنها با برد ۵ بر یک مقابل الریان پر از خوشبینی هستند. همانطور که گفتم هم برای ما و هم آنها تنها برد به درد می‌خورد. برانکو در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره اهمیت نتیجه بازی الریان و الهلال، بیان کرد: تنها به بازی خودمان فکر می‌کنیم اما آینده ما وابسته به نتیجه بازی الریان است. اگر ما به پیروزی برسیم با ۹ امتیاز قطعا صعود خواهیم کرد و نتیجه بازی دیگر به نفع ما خواهد بود. وی افزود: بازی الریان و الوحده را تماشا و آنالیز کرده‌ایم. الریان بازی خوبی انجام داده بود و شانس‌هایی هم برای گلزنی داشت که با بی‌دقتی از دست داد. به هر حال هر دیداری شرایط جدید و خاص خود را دارد. در لیگ قهرمانان اگر اشتباه کنید تاوان سنگینی خواهید داد. تنها گل کردن شانس‌های 100 درصد کافی نیست بلکه باید بتوانیم موقعیت‌های ۵۰ درصد را نیز تبدیل به گل کنیم. امیدوارم بازیکنانم در دیدار مقابل الوحده خوش‌شانس باشند.
 


Page Generated in 0/0050 sec