printlogo


کد خبر: 175182تاریخ: 1396/2/18 00:00
اخبار

مدیرعامل صندوق فرهنگیان اعلام کرد
کلاهبرداری 130 میلیاردی از شرکت سرمایه‌گذاری صندوق فرهنگیان
« تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان به 1000 میلیارد تومان نمی‌رسد،130 میلیارد از شرکت سرمایه‌گذاری صندوق کلاهبرداری شده است.» مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره «میزان تخلفات صورت‌گرفته در این صندوق»، به فارس اظهار داشت: متأسفانه همه داستان و عمده تخلفات، مربوط به بانک سرمایه است که بانک سرمایه نیز یک بنگاه اقتصادی مستقل است. وی ادامه داد: درست است که صندوق ذخیره فرهنگیان سهامدار و مالک بانک سرمایه است ولی در سایر بانک‌ها می‌بینیم که اگر اتفاقی بیفتد، هیچ‌کس نمی‌داند مالک آن کیست و کاری به مالک آن ندارند اما در بانک سرمایه استثنائاً هر اتفاقی می‌افتد با مالک آن کار دارند و این کمی غیرعادی است. نیکدل درباره «ارائه آمارهای مختلف از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان»، گفت: میزان تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان به عدد 1000 میلیارد تومان نیز نمی‌رسد؛ در صندوق یک مورد 130 میلیارد تومان تخلف بوده و یکسری معاملات ملکی که می‌گویند سر شما در صندوق کلاه رفته است در حالی که کلاه رفتن با اختلاس خیلی فرق می‌کند. وی تصریح کرد: کمیته تحقیق و تفحص مجلس گفته است عددی درباره میزان تخلفات اعلام نکنیم و باید آنها اعلام کنند؛ البته 130 میلیارد تومان تخلف قطعی است و این مقدار وصول نشده و دنبال آن هستیم. قوه قضائیه دنبال آن است و نهادهای نظارتی نیز آن را گزارش کرده‌اند. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر اینکه تخلف 8 هزار میلیارد تومانی در بانک سرمایه اتفاق افتاده است، اضافه کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان سهامدار 46 درصدی بانک سرمایه است و ما مدیر بانک نیستیم.

کارشناس آموزش‌وپرورش:
وزیر باید دردآشنای معلمان باشد
یک کارشناس آموزش‌وپرورش گفت: فعالیت اقتصادی وزرا در دولت معمول شده است و اگر وزیر آموزش‌وپرورش نیز به فعالیت اقتصادی مشغول شود هیچگاه متوجه نمی‌شود یک معلم چه دردی می‌کشد. محسن تقی‌آبادی درباره فعالیت اقتصادی برخی وزرا به تسنیم اظهار کرد: در دولت وزرای دیگری داریم که نسبت به وزیر آموزش‌وپرورش در تعداد بیشتری از شرکت‌ها به عنوان رئیس هیات مدیره فعالیت می‌کنند و به نوعی در این دولت معمول شده است در حالی که به صلاح نیست یک وزیر به کار دیگری به جز وزارت مشغول باشد. وی افزود: شأن تعلیم و تربیت اجازه نمی‌دهد وزیر مشغول کارهای اقتصادی باشد. انتظار می‌رود وزیر آموزش‌وپرورش که یک چهره آموزشی و دانشگاهی است کار اقتصادی و تجاری نکند، چرا که اگر به فعالیت اقتصادی مشغول شود هیچگاه متوجه نمی‌شود یک معلم چه دردی می‌کشد.

بازنشستگی ۴ هزار فرهنگی در تهران در سال‌ جاری
مدیر کل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: تعداد فرهنگیان بازنشسته شهر تهران در سال گذشته ۳۶۰۰ نفر بود و پیش‌بینی می‌شود امسال به 4000 نفر برسد. به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی با بیان اینکه جایگاه معلم از منظر اجتماعی و دینی بسیار بالاست، افزود: در این ایام باید تلاش کنیم نقش معلم در توسعه پایدار کشور و رشد و بالندگی را در جامعه برجسته کنیم. وی اضافه کرد: اداره کل آموزش‌وپرورش تهران برنامه‌های غیرمتمرکز متعددی در سطح مدارس و مناطق دارد و تلاش داریم از معلمان در حد توان و بیشتر به صورت معنوی تقدیر کنیم. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره سهم تهران در استخدام‌های جدید آموزش‌وپرورش بیان داشت: شهر تهران در زمینه شاخص نیروی انسانی نیازمند توجه بیشتری است و با توجه به حدود 100 هزار حق‌التدریس و حجم بالای خروجی بازنشستگان از آموزش‌وپرورش شهر تهران، نیاز به ورود نیروی انسانی جدید را بارز می‌کند. وی ادامه داد: تعداد بازنشستگان شهر تهران سال گذشته 3600 نفر بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به 4000 نفر برسد.


Page Generated in 0/0055 sec