printlogo


کد خبر: 175186تاریخ: 1396/2/18 00:00
اخبار

عزم بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی در سمنان
عملکرد بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور نشان‌دهنده‌ عزمی جدی برای مقابله با محرومیت و تلاش برای آبادانی بیشتر ایران اسلامی است. احمد همتی، نماینده‌ مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بنیاد برکت ساخت 14 مدرسه را در مناطق کمتر توسعه‌یافته‌ استان سمنان در دستور کار قرار داده که 86 کلاس درس و چند هزار دانش‌آموز را در مراکز آموزشی مورد پوشش قرار می‌دهد، گفت: تلاش‌ها و اقدامات بنیاد برکت در مدرسه‌سازی، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و کمک به روستاییان و کشاورزی بسیار چشمگیر و امیدوارکننده است. وی به مشارکت بنیاد برکت در 5 طرح توانمندسازی اقتصادی با حجم سرمایه‌گذاری 499 میلیارد ریال به منظور اشتغالزایی در استان اشاره کرد و افزود: مشارکت در 2 طرح از این 5 طرح همچنان ادامه دارد و مشارکت در یک طرح اقتصادی جدید با ظرفیت سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال نیز توسط بنیاد برکت در دست اقدام است. وی مشکلاتی چون کمبود مراکز آموزشی و بهداشتی، عدم توسعه‌ روستایی و کشاورزی در استان را یادآور شد و بیان داشت: بسیاری از مناطق محروم کشور نیاز جدی به خدمت‌رسانی جهادی و بی‌منت بنیاد برکت دارند.


دریافتی شاغلان کدام استان‌ها بیشتر است؟
براساس داده‌های جمع‌آوری شده در گزارش سراسری حقوق و دستمزد سال 1395، میانگین حقوق دریافتی در سطوح غیرمدیریتی در 3 استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان از سایر شهرهای کشور بیشتر است. به گزارش ایسنا، براساس این داده‌ها میزان دریافتی شاغلان در استان بوشهر ۳۹ درصد، استان هرمزگان ۲۱ درصد و استان خوزستان ۵ درصد از متوسط دریافتی در استان تهران بیشتر است. یافته‌های این گزارش مشخص کرده استان تهران در رده چهارم بیشترین دریافتی‌ها قرار دارد و بعد از آن استان‌های فارس و البرز پیشتاز هستند. نکته جالب در این رتبه‌بندی، حضور استان خراسان رضوی در جمع استان‌هایی است که میانگین دریافتی آنها به طور قابل ملاحظه‌ای از تهران کمتر است. داده‌های گزارش حقوق و دستمزد نشان می‌دهد میانگین دریافتی شاغلان در استان خراسان رضوی ۲۷ درصد کمتر از استان تهران است.


قیمت انواع خودروی داخلی
این هفته قیمت چند مدل خودروی داخلی در بازار افزایش و قیمت یک مدل نیز کاهش یافته است. به گزارش ایسنا، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ مدل وی‌۸ معادل ۳۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ مدل E2 نیز ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. برخلاف این خودروها اما قیمت تندر ۹۰ اتومات معادل ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.
 


Page Generated in 0/0149 sec