printlogo


کد خبر: 175195تاریخ: 1396/2/18 00:00
اخبار

وزیرکشور چه چیزی را تکذیب می‌کند؟
 وزیر کشور روز شنبه 16 اردیبهشت در نشست خبری درباره ماجرای اعتراض کارگران به حسن روحانی در روز کارگر اظهارنظر کرد. براساس گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در این نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا موضوع ایجاد اختلال در سخنرانی حسن روحانی در حرم امام را پیگیری کردید، گفت: «همان روز دستور رسیدگی به وزارت کشور داده شد که گزارش رسمی درباره سازمان دادن اعتراضات در حرم نبوده است.» این اظهارنظر رحمانی‌فضلی صراحتا تاکید می‌کند اعتراض فراگیر کارگران به حسن روحانی در روز کارگر، خودجوش بوده است. این اظهارات رحمانی‌فضلی عینا از سوی خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا، العالم و... منتشر شد. «وطن امروز» نیز تیتر نخست شماره دیروز خود (یکشنبه) را به این ماجرا اختصاص داد. اما دیروز وزارت کشور در اقدامی عجیب و غیرصادقانه متنی را به برخی خبرگزاری‌ها ارسال کرد و در آن مدعی شد رحمانی‌فضلی نگفته است اعتراض روز کارگر نسبت به حسن روحانی غیرسازماندهی شده بوده است! در این متن فرمایشی برخلاف آنچه خبرگزاری‌های رسمی از نشست خبری رحمانی‌فضلی نقل کرده بودند؛ به نقل از وزیر کشور آمده است او در جواب سوالی درباره اعتراضات کارگران به روحانی گفت: دستور دادم به معاون امنیتی - انتظامی و همچنین از وزارت اطلاعات خواستم که این را بررسی کنند. تا الان گزارش رسمی برای بنده نیامده که آیا این سازماندهی شده بود یا نه؟... ما منتظر هستیم که دستگاه‌هایی که متولی بررسی هستند به ما گزارش نهایی را بدهند. اگر گزارش موید سازماندهی باشد، ما حتما در اسرع وقت رسیدگی می‌کنیم و برخورد خواهیم کرد». ادعای جدید وزارت کشور علیه اظهارات
منتشر شده از رحمانی‌فضلی در روز یکشنبه در حالی است که روایت 3 خبرگزاری ایرنا، ایسنا و العالم از اظهارات رحمانی‌فضلی در نشست خبری عینا شبیه به هم است و همین موضوع نشان می‌دهد این خبرگزاری‌ها روایت دقیقی از اظهارات رحمانی‌فضلی مبنی بر خودجوش بودن اعتراض کارگران به روحانی منتشر کرده‌اند.
ایسنا، رسانه بی‌هویت!
رفتار غیرحرفه‌ای خبرگزاری ایسنا باعث شده این خبرگزاری در میان اهالی رسانه به عنوان یک رسانه بی‌هویت شناخته شود. این خبرگزاری که مدیران آن با تغییر دولت‌ها عوض می‌شوند در اقدامی عجیب دیروز گزارش روز شنبه خود از اظهارات رحمانی‌فضلی درباره ماجرای روز کارگر را تغییر داد. این در حالی است که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به‌رغم متن دیروز وزارت کشور، گزارش روز شنبه خود را تصحیح نکرده و آن را به همان شکل در دسترس مخاطبان قرار داده است! این برای چندمین بار است که خبرگزاری ایسنا دست به این قبیل اقدامات غیرحرفه‌ای زده و برای خوشایند دولت روحانی، متن گزارشات خود را تحریف می‌کند!


می‌آیم تا «قفل شکنم» نه آنکه «کلید سازم»
نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه می‌آیم تا «قفل شکنم» نه آنکه «کلید سازم»، گفت: در دولت من «کرسی‌های آزاداندیشی» نمادین نخواهد بود. سیدمصطفی میرسلیم در بیانیه‌ای خطاب به دانشجویان نوشت: امروز آمده‌ام تا امیدهای آسیب‌دیده را از نو بپرورم، آمده‌ام  تا از حق دانشجویان و جوانان حمایت کنم و آرامش را برای مردمی که دل‌نگران فرزندان خویش و سرنوشت آنان هستند دنبال کنم. وی با تاکید بر ارتباط دانشگاه با صنعت با هدف ایجاد اشتغال نوشت: «اینک می‌آیم تا قفل شکنم نه آنکه کلید سازم؛ در سال‌های طولانی حضور در دانشگاه، همواره در وعده خویش صادق بوده‌ام؛ افتخار می‌کنم که اولین مرکز تحقیقات موتور در خاورمیانه را با کمک دانشجویان برپا کردم و همان‌طور که موتور ملی را وعده دادم و به تولید انبوه رساندم، در پژوهش و ورزش و... وعده‌ها را محقق کردم و اینک برای تحقق گامی بلندتر آمده‌ام». کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: از جمله حقوق دانشجویان، تلف نشدن عمر آنها با دروسی است که تاریخ مصرف آنها گذشته یا براساس نیازهای امروز کشور تدوین نشده است. مدرک‌گرایی در دانشگاه یک  مساله انحرافی است؛ ما باید به سوی فکر و تحقیق موثر در کشور گام برداریم زیرا برازنده ایرانیان است که کار را متقن و دقیق انجام دهند. میرسلیم تاکید کرد: جهش دانشگاه به سوی چنین چشم‌اندازی محقق نمی‌شود جز با آزادی اندیشه؛ افسوس که کرسی‌های آزاداندیشی تا به امروز بیشتر به صورت نمادین برگزار شده است، در دولت راستی و درستی، کرسی‌های آزاداندیشی نمادین نخواهد بود و در ابعاد واقعی محقق خواهد شد.


Page Generated in 0/0049 sec