printlogo


کد خبر: 175196تاریخ: 1396/2/18 00:00
انتخابات

رئیسی: دولت اگر نمی تواند کاری کند کنار برود تا مشکلات را حل کنیم
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی می‌گوید  شهرک‌های صنعتی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی است و این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست. او گفته از وضعیت مردم مطلع است و می‌داند خانواده‌هایی هستند که با یارانه زندگی می‌کنند. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از وضعیت نگران‌کننده فقر در کشور گفت و تاکید کرد اگر نمی‌توانید و می‌گویید نمی‌شود، بروید کنار؛ بگذارید کسانی که می‌توانند از حقوق مردم دفاع کرده و مشکل اشتغال، مسکن و محیط‌زیست مردم را حل کنند، بیایند.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی  که در جمع مردم اراک سخن می‌گفت، با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور و شهر اراک که یک شهر صنعتی است، یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود و این بسیار نگران‌کننده است، گفت: وضعیت فعلی تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دیگر قابل تحمل نیست. وی افزود: اگر تنها نیمی از نقدینگی که در دولت یازدهم خلق شده بود در حمایت از تولید به کار گرفته می‌شد، با بحران بیکاری مواجه نبودیم. رئیسی با بیان اینکه آلودگی هوای اراک قابل حل است، اظهار داشت: وضعیت آلودگی هوا با جلسه و صورتجلسه حل شدنی نیست، باید با اقدام و عمل آلودگی هوا را در اراک از بین برد؛ امروز نه تنها در اراک بلکه در برخی از دیگر استان‌ها شاهد آلودگی هوا هستیم. آقایان به این نتیجه رسیده‌اند که مشکل مردم حل شدنی نیست. خب! بفرمایند بسمه‌تعالی، ما نمی‌توانیم. اگر شما نمی‌توانید اما ما می‌توانیم مشکل را حل کنیم.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید کارگاه‌های تعطیل شده در سراسر کشور به مدار تولید بازگردد، گفت: امروز بیش از 17 هزار کارگاه و مرکز تولیدی تعطیل شده است و ما باید با امید به خدا و با همت مردم این مراکز را به مدار تولید بازگردانیم. وی گفت: من از وضعیت مردم مطلع هستم و می‌دانم خانواده‌هایی هستند در همین اراک که با یارانه زندگی می‌کنند. رئیسی خواستار احیای مدیریت قدرتمند  و برنامه‌ریز در قوه مجریه شد و با انتقاد از نابسامانی در مدیریت اقتصادی کشور تصریح کرد: در دولت یازدهم، پیشرفت مسکن مهر سالانه 6 درصد بوده و این حق مردمی که زندگی‌شان را فروخته و چشم‌انتظار تحویل مسکن خود بودند، نیست.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه حقوق شهروندی می‌گوید مردم نباید در هوای آلوده زندگی کنند، تاکید کرد: این مردم اصلا نه شیعه و نه سنی، مسلمان هم که نباشند شهروند این کشور هستند و حقوق‌شان محترم است و دولت باید از حقوق همه شهروندان دفاع کند. خب! اگر نمی‌توانید و می‌گویید نمی‌شود، بروید کنار بگذارید کسانی که می‌توانند از حقوق مردم دفاع کرده و مشکل اشتغال، مسکن و محیط‌زیست مردم را حل کنند، بیایند.

با فشار دولت سایت کارانه فیلتر شد
سایت سامانه ملی کارانه که در پی وعده محمدباقر قالیباف برای ایجاد ۵ میلیون شغل ایجاد شده بود، عصر روز گذشته فیلتر شد. به گزارش «وطن امروز» سامانه ملی کارانه که از روز چهارشنبه هفته گذشته و با هدف ایجاد اشتغال برای افرادی که به دنبال مهارت هستند، ایجاد شده بود، عصر روز گذشته فیلتر شد. خبرگزاری فارس پیش از فیلتر این سایت به نقل از منابع آگاه نوشت: به دستور دولت، سامانه کارانه قالیباف فیلتر می‌شود!
براساس این گزارش، سامانه ملی کارانه که با استقبال مردمی مواجه شده بود، تنها پس از گذشت 3 روز از راه‌اندازی واکنش مقامات دولتی را به همراه داشت و عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز شنبه در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا ایجاد سامانه کارانه توسط یکی از نامزدها مشکل قانونی ندارد، گفت:  از نظر بخش حقوقی  وزارت کشور این اقدام غیرقانونی است، این اقدام به نوعی تطمیع است و به نوعی هم شائبه خریدوفروش رأی در آن وجود دارد. ما در وزارت کشور در حال پیگیری این موضوع هستیم. اگر به جمع‌بندی نهایی رسیدیم که این موضوع خلاف قانون است آن را اعلام خواهیم کرد.


Page Generated in 0/0053 sec