printlogo


کد خبر: 175208تاریخ: 1396/2/19 00:00
متن کتاب «تیه‌ری میسان»، نویسنده فرانسوی درباره حادثه 11سپتامبر
دروغ بزرگ

دومینیک سانتینی، بازرگان و دوست نزدیک شارل پاسکا به دلیل نقش خود در BCCI در خارج از کشور محکوم شد و این جدا از اتهاماتی است که علیه او در فرانسه در ماجرای Elf-Thinet مطرح شد.  3 سال پس از ورشکستگی بانک، روسای سابق آن به عنوان میانجی در مذاکرات موسوم به قرارداد ساواری 2 وارد شدند و پرداخت نوعی حق حساب را ترتیب دادند که گمان می‌رفت به تامین مالی مبارزات انتخاباتی ادوارد بالادور نخست وزیر فرانسه کمک می‌کند. ابهامات مطرح شده در فروش ناوهای کوچک توپدار از سوی فرانسه به عربستان سعودی موجب شد که ژاک شیراک پس از انتخاب شدن به ریاست‌جمهوری فرانسه و ورود به کاخ الیزه دستور دهد که فرانسوا لئونارد وزیر سابق دفاع فرانسه را استراق سمع کنند. BCCI در همکاری نزدیک با SICO (یک گروه سرمایه‌گذاری سوئیسی که بخشی از گروه سعودی بن لادن است) عمل می‌کرد که در میان مدیران آن، سالم یکی از برادران اسامه بن لادن نیز حضور داشت. خالد بن محفوظ در سال 1992 به دلیل مسوولیت خویش در ورشکستگی BCCI در ایالات متحده محکوم شد. با این وجود او موفق شد پس از معامله با طلبکاران بانک و پرداخت 245 میلیون دلار، در سال 1995 از اتهامات وارده مبرا شود.  اگر همان‌طور که بسیاری از مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند این امر حقیقت داشته باشد که خانواده بن لادن به روابط خود با اسامه ادامه داده و فعالیت‌های سیاسی او را از نظر مالی تامین می‌کنند، پس گروه کارلیل که سرمایه‌گذاری‌های مالی گروه سعودی بن لادن را اداره می‌کند نیز ضرورتا در معاملات درونی که پیش‌تر مورد اشاره واقع شد دخالت دارد. بدین ترتیب جورج بوش (پدر) یکی از افراد ذی‌نفع از تحولات بازار بورس به دنبال واقعه 11 سپتامبر 2001 خواهد بود. این امر به تنهایی دلیل خوبی برای FBI و IOSCO  است تا جنبه‌های مالی تحقیقات خویش را متوقف سازند.
پایان کار
روز هفتم اکتبر 2001، جورج دبلیو بوش سخنرانی قاطعی را در تلویزیون ایراد کرد. نطق تلویزیونی او، نه از دفتر بیضی شکل  (Oval office) که از اتاق معاهدات کاخ سفید پخش شد: «جنگ آغاز شده بود. نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به دستور من حملاتی را علیه اردوگاه‌های آموزش تروریستی القاعده و تاسیسات نظامی رژیم طالبان در افغانستان آغاز کرده‌اند. این اقدامات به دقت و هدفمند به منظور متوقف ساختن استفاده از افغانستان به عنوان یک پایگاه عملیات تروریستی و حمله به توان نظامی رژیم طالبان طراحی شده است. ما در این عملیات با دوست و همپیمان نزدیک خود یعنی بریتانیای کبیر پیوسته هستیم. دیگر دوستان نزدیک ما از جمله کانادا، استرالیا، آلمان و فرانسه قول داده‌اند که نیروهایی را به این عملیات اعزام دارند. بیش از 40 کشور در خاورمیانه، آفریقا، اروپا و سرتاسر آسیا اجازه عبور هوایی و نیز فرود در خاک خود را صادر کرده‌اند و بسیاری دیگر اطلاعات محرمانه خود را با ما در میان گذاشته‌اند. ما از سوی اراده جمعی جامعه جهانی حمایت می‌شویم. بیش از 2 هفته قبل من به رهبران طالبان مجموعه‌ای از درخواست‌های روشن و مشخص را ارائه کردم: اردوگاه‌های آموزش تروریستی را تعطیل و رهبران شبکه القاعده را تسلیم کنید و همه اتباع خارجی از جمله شهروندان آمریکایی که در کشور شما به طور ناعادلانه در بازداشت هستند را بازگردانید. هیچ‌یک از این درخواست‌ها اجابت نشد و اینک طالبان بهای آن را خواهد پرداخت. مردم رنج‌کشیده افغانستان سخاوتمندی آمریکا و متحدان ما را درخواهند یافت. در همان حال که ما اهداف نظامی را مورد حمله قرار می‌دهیم، برای مردان، زنان و کودکان گرسنه و در رنج افغانستان دارو، غذا و مایحتاج ضروری نیز ارسال خواهیم کرد. ایالات متحده آمریکا دوست مردم افغانستان و نیز دوست حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان است که اعتقادات اسلامی دارند.  ایالات متحده آمریکا دشمن کسانی است که به تروریست‌ها کمک می‌کنند و نیز آن دسته از جنایتکاران وحشی که با ارتکاب قتل به نام اسلام، این دین بزرگ را مورد بی‌حرمتی قرار می‌دهند... .
ما به دنبال این ماموریت نبودیم، اما آن را به انجام خواهیم رساند. در لندن تونی بلر مردم انگلستان را از خانه شماره 10 داونینگ استریت مورد خطاب قرار داد.  او تایید کرد که سربازان ملکه انگلیس دوش به دوش سربازان آمریکایی جنگیدند.
ادامه دارد


Page Generated in 0/0050 sec