printlogo


کد خبر: 175212تاریخ: 1396/2/19 00:00
اخبار

نامه سرگشاده پرویز شیخ‌طادی:
آقایان کاسب!  کاسبی  حلال راه و رسم داره!
پرویز شیخ‌طادی، کارگردانی که با ساخت آثار ارزشمند جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌های خارجی دریافت کرده است به عملکرد دولت یازدهم و شعارهای مطرح شده در مناظره‌های اخیر واکنش نشان داد. به گزارش سینماپرس، در ابتدای نامه‌ای که با عنوان «نامه سرگشاده به دیوار...» منتشر شده، آمده است: آقای روحانی ما یکبار با خون  استقلال و آزادی  و جمهوری اسلامی را خریدیم... پس دوباره آن را به ما نفروشید... ما را تهدید نکنید... ما از جنگ نمی‌ترسیم... ما از شیعه لیبرال می‌ترسیم... ما را از داعش، عربستان و آمریکا و روسیه نترسانید... ما ازسرمایه‌داری افسارگسیخته 30 ساله می‌ترسیم... ما از آن خودی... از آن رئیس... از آن خودی که روی آنتن زنده بین‌المللی رمز مداخله و تفرقه را اعلام می‌کند می‌ترسیم... ما از آن خودی که روی آنتن زنده و در سطح جهانی اعلام می‌کند ‌ای ملت از آمریکا بترسید و به من رای دهید می‌ترسیم... از کسی که علنی و با شجاعت آدرس نقاط ضعف وطنش را می‌دهد می‌ترسیم... ما از نامحرم می‌ترسیم آقا... ما از دولتی که براحتی سرش کلاه می‌رود می‌ترسیم... ما از کسانی که برای غارت بیت‌المال گردنه احد را به دشمن واگذار می‌کنند می‌ترسیم... آقایان فروشنده ما با خون خود و پدران و مادران و خواهران‌مان استقلال را یکبار برای همیشه خریدیم و پس نمی‌دهیم... آقایی ‌که ملت خودت را تهدید می‌کنی اگر به من رای ندید آزادی را از دست می‌دهید... ما با خون‌مان سال 57 آزادی را یکبار برای همیشه خریدیم و به هیچ قیمتی به هیچ احدی پس نخواهیم داد... این نامه می‌افزاید: آقایان کاسب؟ تجارت و کاسبی حلال راه و رسم داره! غارت و اختلاس کاسبی نیست... مکاسب که خوندید؟! غارت اطلاعات عمرانی و تجاری توش نبود؟!  قاچاق توش نبود؟!

«حریم» کرمیار نقد می‌شود
رمان صادق کرمیار با عنوان «حریم» در برنامه ترنم قلم و در فرهنگسرای گلستان در بوته نقد قرار می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی - هنری منطقه ۸ و فرهنگسرای گلستان، حریم، داستان مردی به نام «شمس» است. مردی نیکوکار، دارا و خوشبخت که تربیت شده مادری مذهبی است اما حادثه‌ای ناگوار باعث می‌شود شمس از کمک به نیازمندان دست بردارد و کارها و باورهای خوب گذشته را کنار بگذارد. حسین پاینده و محمدرضا گودرزی، رمان حریم را در حضور خود نویسنده یعنی صادق کرمیار نقد می‌کنند. این جلسه نقد و بررسی، امروز ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای گلستان به نشانی به نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر برگزار می‌شود.

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت تئاتر:
تئاترهای کمدی به رقابت می‌پردازند
رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد فراخوان نخستین مسابقه فرهنگی - هنری تئاتر کمدی در هفته جاری منتشر می‌شود. به گزارش مهر،  رحمت امینی، رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌ریزی این شورا در حوزه تئاترهای کمدی (آزاد) گفت: پیرو پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کارگروه تئاتر کمدی شورای ارزشیابی و نظارت مبنی بر برگزاری یک رقابت بین گروه‌های تئاتر کمدی (آزاد)، هفته جاری فراخوان نخستین مسابقه فرهنگی - هنری تئاتر کمدی را منتشر می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه این مسابقه دارای بخش‌های مختلفی است، اظهار کرد: از این رو از اسم جشنواره برای مسابقه فرهنگی - هنری تئاتر کمدی استفاده نکردیم، چون شکل اجرایی‌اش با جشنواره متفاوت است. رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی توضیح داد: بعد از انتشار فراخوان، آثاری که اجرا می‌شوند به چند شکل مورد کارشناسی و داوری قرار می‌گیرند. یک مرحله آثار توسط کارشناسان مرسوم شورا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در مرحله بعد توسط داورانی که مشخصا انتخاب می‌شوند و بدون اعلام قبلی در طول اجراها به تماشای آثار می‌نشینند، کار ارزیابی انجام می‌شود. یک مرحله هم نظرسنجی مردمی برای آثار انجام می‌شود. امینی یادآور شد: تئاترهای کمدی طی چند ماه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پیش از آغاز ماه محرم، برگزیدگان این مسابقه فرهنگی - هنری معرفی می‌شوند. وی در پایان تأکید کرد: یکی از آیتم‌های تأثیرگذار در همه بخش‌ها، تأثیرات فرهنگی - هنری این آثار است یعنی اینکه کدام نمایش، نمایشنامه و بازیگر از نظر وجوه فرهنگی و هنری تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطب دارد.
 


Page Generated in 0/0251 sec