printlogo


کد خبر: 175213تاریخ: 1396/2/19 00:00
رویدادها

تخفیف برای آثار مرتبط با اعیاد شعبانیه در نمایشگاه کتاب
تعدادی از ناشران کشور آثار مرتبط با اعیاد شعبانیه را در نمایشگاه کتاب با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌کنند. به گزارش تسنیم، بیش از 50 ناشر همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه میلاد مبارک امام زمان(عج) اقدام به توزیع کتاب مرتبط با این ایام کرده‌اند. در این غرفه کتاب‌ها در قالب‌های مختلف در موضوعات ادبیات، اندیشه، کودک و نوجوان و... با 50 درصد تخفیف عرضه شده است. در این غرفه که متبرک به نام امام زمان(عج) است، قریب 300 عنوان کتاب عرضه شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه آثار مورد علاقه تا روز بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه به سال A4 راهرو یک مراجعه کنند. سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران تا بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه میزبان علاقه‌مندان به کتاب در شهر آفتاب است.
 
«شکل‌های فراموشی» شکارسری در نمایشگاه
مجموعه شعر «شکل‌های فراموشی» شامل سروده‌های حمیدرضا شکارسری توسط انتشارات آوای کلار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. به گزارش مهر، مجموعه شعر «شکل‌های فراموشی» سروده حمیدرضا شکارسری بتازگی توسط انتشارات آوای کلار در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است. این کتاب تعدادی از اشعار کوتاه و سپید شکارسری را شامل می‌شود که در شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است. انتشارات آوای کلار امسال با حدود ۲۰۰ عنوان در نمایشگاه کتاب شرکت کرده که از این تعداد، ۳۰ عنوان، چاپ‌اولی است. «لحظه‌هایی پر از نود سالگی» مجموعه شعر دیگری است که این ناشر چاپ کرده و سروده‌های ابوالفضل پاشا را در بر می‌گیرد. کتاب تازه چاپ دیگر این ناشر، «نیمه گمشده ماه» است که هایکوهای امیر حسنوندی را شامل می‌شود. این کتاب در جایزه ولادیمیر ۲۰۱۷ که توسط دانشگاه ینهون در ژاپن برگزار می‌شود، مورد تقدیر قرار گرفته است. سومین مجموعه شعر پوریا گلمحمدی با عنوان «با صدای بلند به تو فکر می‌کنم» نیز از دیگر آثار چاپ‌اولی آوای کلار در نمایشگاه کتاب تهران است.

«1318»
 منشوری از سبک زندگی اسلامی
علی‌احمد محرابی، گردآورنده کتاب «۱۳۱۸» معتقد است منشور سبک زندگی اسلامی در حوزه سیاست، فرهنگ، مدیریت و... را در خاطرات رهبر معظم انقلاب می‌توان مشاهده کرد. به گزارش مهر، علی‌احمد محرابی، نویسنده کتاب «۱۳۱۸» گفت: این اثر شامل خاطراتی از رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۵۸ الی ۱۳۹۵ است که در محافل، نشست‌ها و دیدارها با اقشار مختلف جامعه بیان کرده‌اند. خاطرات سپس با دسته‌بندی‌های منظمی از ابتدای دوران کودکی، نوجوانی، اوضاع خانواده و... آماده شده و تا دوران رهبری و مرجعیت ایشان را شامل می‌شود.  این نویسنده درباره ویژگی‌های بارز این اثر گفت: بارزترین ویژگی این اثر مینیمال بودن خاطرات است که باعث می‌شود خواننده خسته و بی‌حوصله نشود، چرا که خاطرات از زبان رهبر انقلاب بیان شده و دارای جذابیت خاصی برای مخاطب است. وی ادامه داد: در طراحی این کتاب سعی شده از تیم طراح و گرافیست خبره‌ای استفاده شود تا برای رده سنی کودکان، نوجوانان و... نیز جذابیت داشته باشد. محرابی در پایان گفت: بزودی یک نسخه از این اثر را به رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهم کرد و امیدوارم مورد توجه ایشان قرار گیرد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش خبر داد
 ثبت قرارداد 3 فیلم در گروه آزاد
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: قرارداد 3 فیلم در گروه آزاد به ثبت رسید، همچنین قرارداد فیلم «زیر سقف دودی» در گروه آزادی پس از «آشوب» ثبت شد. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، درباره جلسه روز گذشته (18اردیبهشت) شورا گفت: قرارداد فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» در گروه آزادی پس از فیلم «آشوب» به ثبت رسید. همچنین قرارداد ۳ فیلم در گروه آزاد ثبت شد. فیلم سینمایی «پری دریایی» همزمان با هفته دفاع‌مقدس در 29 شهریورماه اکران می‌شود، همچنین قرارداد فیلم سینمایی «قلب سفید قاصدک‌ها» در گروه آزاد به ثبت رسید که روز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه اکران می‌شود. وی ادامه داد: فیلم سینمایی «مالیخولیا» نیز در گروه آزاد از تاریخ 27 خردادماه به نمایش در می‌آید. سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تغییر در شورا گفت: هنوز صنوف نماینده جدید به شورای صنفی اعلام نکردند و شورا با نمایندگان قبلی به کار خود ادامه می‌دهد.


Page Generated in 0/0049 sec