printlogo


کد خبر: 175215تاریخ: 1396/2/19 00:00
هشدار جدی به برانکو و پرسپولیس
منشا و آرامش از دست رفته

مهدی طاهرخانی: گادوین منشا بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر ایران است که با انتخاب درست و هوشمندانه مجید جلالی با پیراهن پیکان به فوتبال ما معرفی شد اما از همین حالا که او پیراهن پرسپولیس را بر تن نکرده است می‌شود فهمید شاید سرنوشتش با رامین رضاییان یکی شود. از همان نیم‌فصل لیگ شانزدهم بود که برانکو دست روی مهاجم نیجریه‌ای پیکان گذاشت و از مدیریت باشگاه درخواست جذبش را داشت. اما کادر فنی پیکان که همه تاکتیک و اصول هجومی‌اش را روی منشا طرح‌ریزی کرده بود از این انتقال و سودی که نصیب باشگاه می‌شد چشم بست به امید گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا که مجید جلالی نتوانست این مهم را به سرانجام برساند.
اما از همان زمان مشخص بود با این درخشش، دیگر پیکان بودجه لازم برای حفظ این بازیکن را ندارد. اما چه شد که باشگاه پرسپولیس که یک ماه قبل با این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش قرارداد امضا کرده بود و سعی می‌کرد از افشای آن جلوگیری کند، ناگهان روز شنبه 16 اردیبهشت، صریحا خبر جذب منشا را رسانه‌ای کرد؟
موضوع بسیار ساده است. منشا به دنبال پول بیشتر است و برایش فرقی نمی‌کند پیراهن پرسپولیس را بر تن کند یا استقلال یا یک تیم قطری. از این‌رو وقتی متوجه شد پیشنهادهای بهتری دارد سعی کرد با تعویض مدیربرنامه و امتیاز گرفتن از این موضوع که فعلا بنا به دستور فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس قادر به جذب بازیکن خارجی نیست، اصل توافق را ملغی کند. همین رفتار غیرحرفه‌ای گادوین منشا در همین ابتدای کار نشان داد که او طبع آرامی ندارد و کلا در دسته بازیکنان نا آرام قرار می‌گیرد. پیش‌تر و در بازی رفت پرسپولیس و پیکان این مهاجم نیجریه‌ای با درگیری لفظی با هم‌بازی‌اش(امیرحسین صادقی) ثابت کرد چندان  بی‌حاشیه نیست. اگرچه با توجه به بی‌حاشیه بودن ذات باشگاه پیکان و زیر ذره بین نبودن این بازیکن، دیگر کسی موردی از او ندید اما منشا با همین دو حرکت نشان داده به‌رغم قابلیت‌های فنی، چندان قابل اعتماد نیست.
اگر به هر ترتیبی باشگاه پرسپولیس برنده این پرونده باشد و منشا لیگ پیش رو را با پیراهن قرمز آغاز کند شاید یک نیمکت‌نشینی یا یک اتفاق غیرمترقبه موجب خشمگین شدن مجدد او شود. برانکو پیش‌ از این به‌خاطر همین آرامش و بی‌حاشیه کردن تیمش، قید بازیکن ممتاز و ملی‌پوشی در حد رامین رضاییان را زد و طبیعتا اگر قرار باشد منشا همان راه را برود شاید نیمه‌های لیگ هفدهم خبر اخراج منشا از پرسپولیس رسانه‌ای شود. مدیران پرسپولیس سراغ گزینه‌ای رفتند که بشدت محتاج حفظ و نگهداری است و او از همین ابتدای کار با نادیده گرفتن قرارداد داخلی‌اش با پرسپولیس در حال نشان دادن اصلش است و شاید از دست دادنش، در انتها چندان هم به ضرر برانکو نشود. باید منتظر ماند و دید سناریوی رامین رضاییان شماره 2 تکرار می‌شود یا کلا با نیامدن گادوین منشا، موضوع شکل دیگری به خود می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0050 sec